ایده هایی برای بازسازی خانه قدیمی در چند روز

بازسازی خانه های قدیمی کار دشواری نمی باشد شما می توانید از ترفندهای جالبی استفاده نموده و آن را در دکوراسیون خانه به کار بگیرید تا خانه قدیمی شما دوباره مدرن و شیک شود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر ایده هایی برای بازسازی خانه قدیمی در چند روز را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : وقتی وارد منزل می شوید تلفیقی از دو رنگ خنثی و آرامش‌بخش نظرتان را جلب می نماید . خانه‌ای در مهرشهر کرج که شغل های مرمت و چیدمان آن را نوه‌ای برای مادربزرگ خویش انجام داده است . از آنجایی که درین حوزه‌ , خانه‌ها به نیز نچسبیده‌اند , قابلیت استفاده از فروغ در چندین سوی ساختمان آماده شده‌است . واحد مسکونی دوخوابه بوده و خانم طاهره بروجردی به‌تنهایی در آن سکونت داراست , البته بیشتر ایام نوه‌ و نتیجه‌هایش نیز به دیدنش می آیند .

می بایست بیان‌کنم چینش منزل یک سری خصوصیت کلیدی دارااست که نیز نشان از عشق مستقر آن به فروغ و روشنایی و نیز حکایت از سبک , سیاق و خوش‌سلیقگی طراح دکوراسیون‌ خویش داراست . ادغام رنگ‌ها و استفاده حداکثری از دور و اطراف احتمالا مهم ترین شاخصه‌هایی باشند که در بدو ورود اعتنا را به خویش جلب میکنند .

تور خانه گردی در یک نگاه

تعداد افراد ساکن: یک نفر
شغل صاحب‌خانه: خانه‌دار
موقعیت: کرج _ مهرشهر
متراژ فضا: ۱۲۶ متر
سال ساخت: (هفت سال قبل) ۸۸
مالکیت: شخصی
تعداد اتاق‌خواب: ۲ عدد
تعداد سرویس: ۲ عدد
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگ‌های غالب: طوسی و کرم
ویژگی برجسته طراحی: استفاده حداکثری از فضا
طراح: نوه صاحب‌خانه
مدت‌زمان بازسازی: ۵۰ روز
هزینه تقریبی: ۹۵ میلیون تومان هزینه بازسازی

ماراتن مرمت در ۵۰ روز

منزل چندان دیرین نیست و حدود هفت سالی از ساخت آن می‌گذرد , البته نوسازی شده و مسئولیت این فعالیت , خرید وسایل و هم‌چنین دکورا سیون آن را علی گرجی ; نوه خانواده برعهده داشته است . نوسازی این واحد ۱۲۶ متری که فصل‌پاییز سال قبلی خریداری شد ۵۰ روز زمان برده و حدود ۹۵ میلیون تومان نیز برای صاحب‌خانه هزینه داشته است . پلان فعالیت نیز به‌صورت دستی پباده سازی و اجرا شده‌است . گرجی برای ما می گوید که از به عبارتی ابتدا اعتقاد و باور داشته است که‌این واحد , پتانسیل فعالیت کردن را داراست و می‌توان آن را به‌خوبی تجدید بنا و دکوراسیون نمود .

استفاده از سبک‌های گوناگون

نکته جذاب در چیدمان منزل , بهره‌گیری از تلفیق سبک‌های سنتی , امروزی , کلاسیک و . . . است . این تلفیق توانسته قابلیت بیشترین استفاده از محیط را مهیا آورد , ضمن این که به دلیل محدودیت‌های حرکتی که بومی ۸۴ ساله منزل دارااست در بعضی مواقع پاره ای سبک و سیاق فعالیت دست‌کاری شده تا قابلیت و امکان استفاده خوبتر از محیط منزل برای او آماده شود . با این تلفیق می‌توان از مزایای تعدادی سبک هم سود پیروزی ; به‌طور مثال بایستی اظهار کرد گذر زمان , سبک سنتی را تکراری و کسل‌کننده نکرده و همواره در حیث اشخاص , شیک و قانونی به حیث خواهد رسید . در سبک امروزی نیز می‌توان الگوهای قانونی , غیر قانونی و چه بسا اسپرت را سوای این‌که خسته‌کننده باشد به همراه داشت .

تلفیق آرامش‌بخش دو رنگ خنثی

وارد نشیمن که می‌شویم , اول چیزی که جلب‌توجه می نماید , مبل‌های طوسی روشن آن است . بایستی اذعان کرد استفاده از این رنگ روشن سبب ساز میشود تا دور و اطراف بازتر به لحاظ رسد . گرجی نیز برهان خویش را برای این گزینش رنگ این‌گونه ابلاغ می نماید : « طوسی از رنگ‌های خنثی با طیف روشن و به‌روز است , هم‌چنین دست طراح را برای گزینش رنگ‌های دیگر هم گشوده می‌گذارد» .

در‌این بین ولی رنگ کوسن‌ها و یکی مبل‌ها مختلف و دارنده یک مورد آرامش‌بخشی است . پارچه آنان آبی رنگ بوده و گل‌های آبی‌رنگ تیره و روشنی داراست که زیبایی بصری قابل قبولی در اطراف تولید نموده است .

از آنجایی‌که قضیه چیره رنگ‌ها در منزل , طوسی و کرم بود تصمیم دریافت شد تا رنگ آبی‌رنگ هم به گوشه و کنار بیشتر گردد , اما از این رنگ در بخش دیگری از منزل نیز یاری گرفته شده‌است تا خنثی بودن رنگ طوسی را تا حدی در خویش حل کند ; به‌طور نمونه در کنار میز تلویزیون چندین حجم شیشه‌ای جای دارد که رنگ آبی رنگ در آن‌ها هم تکرار شده‌است . گلدان شیشه‎ای کنار میز تلویزیون روی نصیب کاور رادیاتور نیز آبی‌رنگ است ; ترفندی که عملکرد شده با یاری آن رنگ دیگری به دو رنگ طوسی و کرم پیروز در دور و بر بیش تر گردد .

رعایت تعدادی اصل حساس در چینش اتاق نشیمن

این اطراف به دو بخش تقسیم شده‌است : قسمتی برای نشیمن و گزیده که میز ناهارخوری در آن جای دارد . شاخص‌ترین نکته‌ایدر این نصیب , مسافت کافی در بین مبلمان است تا نیز از دید بصری و حرکتی چندان به هم ریخته نباشد و نیز بومی ۸۴ ساله منزل بتواند به‌راحتی در اتاق جابه‌جا شود . حالت جسمی صاحب‌خانه حتی‌در خرید وسایل نیز نقش داشته است ; این که مسافت نشیمن مبل تا تراز زمین , کم و به اندازه‌ای باشد که وی بتواند به‌راحتی و سوای کمترین اصطکاکی نشست‌وبرخاست نماید و به زبانی دیگر شرایط ارگونومی , مطلوب با ویژگی‌های فیزیکی او داشته باشد .
ترفندی به اسم آیینه‌

علاقمندی صاحب‌خانه به فروغ و روشنایی گوشه و کنار در همه منزل و به‌ویژه در کنار میز ناهارخوری موج می زند . آینه بزرگی که در اینجا نصب شده‌است , نیز فروغ را بیشتر می‌نماید و نیز به‌نوعی امضای آقای گرجی به حساب میآید .ابعاد این آینه ۱۶۰ در ۸۰ سانتی‌متر بوده و از هشت مربع به بعد ها ۴۰ در ۴۰ درست شده شده‌است که خلأ روی دیوار را مالامال و محیط را نیز بزرگ‌تر و زنده‌تر نموده است . میز ناهارخوری نیز بعدها استانداردی داراست و از رنگ کرم هم برای آن استفاده گرفته شده‌است . به اعتقادوباور گرجی از آنجایی که پباده سازی و چینش این منزل به طور همزمان انجام شده است , آزادی فعالیت در چینش و گزینش وسایل بیشتر بوده است .

جزئیات اتاق نشیمن

جانمایی ساعت روی دیوار اتاق نشیمن از همگی بخش‌های منزل قابل‌مشاهده بوده و در هر جزو منزل می‌توان به راحتی آن را نگاه کرد . این را نیز بیان کنم که رنگ ساعت هم‌خوان با کاغذدیواری است که هارمونی زیبایی را ساخت نموده است .

بازی با رنگ و بافت روی دیوارها

رنگ و بافت , مهم ترین خصوصیت است که در اولیه نگاه به کاغذدیواری توجه‌ را به خویش جلب میکند ; چیزی که دور و بر را بازتر و عاری از طرح می نماید , ولی برای ارتقا جذابیت بصری در فضای پشت تلویزیون و اتاق‌ میهمان از سبک و سیاق دیگری سود گرفته شده و از کاغذهای طرح‌دار مستعمل شده‌است . طرح‌هایی که عنصر آسانی در آنان به‌وضوح معین است تا بعداز مدتی دیده را خسته نکرده و آزار ندهد .

بیشترین استفاده از محیط

مهم ترین خصوصیت این منزل , بیشترین استفاده از دور و بر است ; آنچه که تعدد قفسه‌بندی‌ها هم آن را تأیید می نماید . در سمت چپ این محیط فر و ماکروفر جای‌دارد و محلی هم برای جالباسی در نزدیک‌ترین مکان به محل ورود و در جوار آشپزخانه درنظرگرفته شده شده‌است . به اعتقاد و باور اینجانب بخش‌بندی و کاربردی‌ کردن محیط , خصوصیت حیاتی دکورا سیون این منزل به‌حساب می آید که به محوطه محل ورود در باطن واحد مسکونی نیز سرایت نموده است . همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم , تعبیه محلی به‌عنوان جالباسی , فضایی برای قرار دادن وسایلی نظیر کلید , موبایل و هم‌چنین کفش‌ها اولیه صحنه‌ای است که دقت شمارا به خویش جلب می نماید ; چیزی که بخش اعظمی از اشخاص آن را می‌پسندند .

اتاق مختلف و پرهیجان

دکورا سیون اتاق‌خواب یا این که اتاق میهمان تا حد متعددی با بقیه فضاها مختلف بوده و همان , هیجان آور بیشتری است . رنگ آن نیز با دیگر بخش‌های منزل تفاوت قابل‌توجهی دارااست : بنفشی که ترکیبی از قرمز‌رنگ و آبی رنگ و همان رنگی گرم و سرد است . موضوع اینجا خنثی نبوده و دیگر از رنگ طوسی یا این که کرم خبری نیست . میز جلوی کاناپه که اما قرار است با پافی بنفش‌رنگ عوض شود نیز کشوهایی دارااست که قادر است وسایل پذیرایی از دعوت شدگان را در خویش جای دهد .

دستشویی با موضوع نقره‌ای , سپید و کرم

با این که سرویس‌های بهداشتی به‌طور بی نقص تجدید بنا شده‌است , ولی آسانی مختص خویش را هم به‌همراه دارا‌هستند . کاشی‌ و لوله‌کشی‌ها کاملاً تغییر‌و تحول یافته و شیرآلات نیز جدید شده‌اند . نکته مهمی که درین نصیب نیز مدنظر بوده , این است که رنگ‌های تیره , کاربرد متعددی در سرویس‌های بهداشتی ندارد ; بدین عامل که نیز فضای موردنظر را بدون‌نور مینماید و نیز موجب کوچک‌تر به حیث وصال آن می گردد ; به این ترتیب توالت نزدیک در محل ورود , موضوع سپید و نقره‌ای داشته و توالت خزینه که بیشتر مورداستفاده صاحب‌خانه است نیز کرم‌رنگ است .

گلدان پذیرایی

گلدان‌های کنار پذیرایی نیز به‌نوعی موجب شده تا شم معاش و متانت در فضای منزل موج بزند . دو گلدان شامادورا و زامیفولیا در دو سوی نورگیر نشیمن قرار گرفته‌اند . آن‌ها به‌گونه‌ای می باشند که به نور و روشنایی فراوان و رسیدگی چندانی نیاز ندارند و شایسته ترین آیتم برای این بخش از منزل محسوب می شوند , ولی ردپای علاقمندی خانم بروجردی را در فضای بالکن نیز می‌توان روئت کرد . بالکن حدود دو مترمربع مساحت دارااست و تقریباً تمام قسمت‌های آن چه بسا روی نرده‌ها با گلدان‌ها پوشانده شده‌است .

جانمایی یادگارهای کهن

بیشترین استفاده از دور و اطراف در همگی قسمت‌ها موج میزند . به‌ویژه در اطراف محل ورود منزل و بوفه‌ای که با اعتنا در آنجا جانمایی شده‌است تا نیز جایی برای مراقبت از ظرف و ظروف ویژه پذیرایی از مهمان ها باشد و نیز بتوان از مرحله آن به‌عنوان محلی برای قرار دادن وسایل دکوری که ولی سابق نیز می باشند یاری گرفت : شمعدان , بشقاب‌هایی مرتبط با حدود نیم قرن پیش و کادر عکس‌هایی که تصویر خندان نتیجه‌های خانم بروجردی را در خویش جای داده است .

نورپردازی در چندلایه

علاقه زیاد صاحب‌خانه به نور در همه خانه نمایان است. به‌ویژه اتاق نشیمن که هم مهم‌ترین بخش خانه بوده و هم خانم بروجردی طراحی و دکوراسیون این فضا و البته آشپزخانه را بیشتر از سایر اتاق‌ها دوست دارد. نورپردازی نشیمن در چند سطح و لایه صورت گرفته است. بخشی مربوط به نورهای مخفی با این نگاه که نور کافی داشته و برای شب کافی است و هم‌چنین تعدادی آباژور که نور ملایم شب را تأمین می‌کند، البته هالوژن‌های سقفی و لوسترها هم سهم زیادی در نورپردازی دارند و در مواقعی که به نور بیشتر نیاز است از آنها استفاده می‌شود. گرجی برای ما توضیح می‌دهد که نورپردازى خانه به‌جز لوستر کلاسیک ناهارخورى ۳.۸میلیون تومان برای مادربزرگ وی هزینه ‌داشته است، البته یکی از لوسترها که بالای میز ناهارخوری کرم‌رنگ جای گرفته، حدود ۵۰ سال قدمت دارد.

اتاق‌خواب مادربزرگ

وارد اتاق‌خواب خانم گرجی که می‌شویم به دنیایی متفاوت برمی‌خوریم. برخلاف وسایل سایر بخش‌های خانه، می‌توان در اینجا رد گذر زمان در زندگی خانم گرجی را دید؛ زیرا وسایل مربوط به اتاق‌خواب خریداری نشده، بلکه وسایلی هستند که از سال‌ها پیش از آنها استفاده می‌کند؛ به‌طور مثال سرویس خواب و کنسول چوبی و دست‌ساز متعلق به سال‌ها قبل است که تلفیقی جالب از وسایل قدیمی ارزشمند با سبک مدرن امروزی در چیدمان خانه جدید ایجاد کرده است.

درباره وسایل و جزئیات این خانه

میز ناهارخوری، صندلی‌ها و صندلی‌‌های کانتر آشپزخانه از تولیدات شرکت پانه بوده و خانم بروجردی برای خرید میز ناهارخورى و صندلى‌ها ۴.۷ میلیون تومان هزینه کرده است. قیمت صندلی‌های پشت کانتر آشپزخانه نیز ۲.۲ میلیون تومان بوده است.

ایده هایی برای بازسازی خانه قدیمی در چند روز

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.