بدنتان را حس و لمس نمایید تا به آرامش برسید

بسیاری از وقت ها شما خسته و افسرده می شوید این خستگی را با این رفتار از بین ببرید آخر هفته به پیاده روی رفته و تعطیلات خود لذت ببرید اضطراب و استرس خود را کنترل نمایید تا بیشتر بتوانید به اعصابتان مسلط باشید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر بدنتان را حس و لمس نمایید تا به آرامش برسید را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : صبح هنگامی از خواب بیدار میشوید , حتما در آینه خودتان را می بینید ; دستكم برای یکسری دقیقه , البته هیچ زمان به‌خودتان نگاه می‌كنید؟ صورت‌تان را ناز و نوازش می‌كنید؟ به‌خودتان در آینه لبخند می‌زنید و می گویید : « فلانی درود ; صبحت به خیر!» یا این که برای یک‌سری دقیقه درطول روز سكوت می‌كنید و تنها به‌خودتان , به روان و جسم‌تان فكر می‌كنید و می‌ببینید چه كمبودها یا این که بیش‌بودهایی دارااست و به فكر رفع آن ها باشید؟

به‌احتمال بسیار در حین هفته , زمان این كارها را ندارید ; زیرا شتاب دارید و اما حق نیز دارید! كافی است در ترافیك پاركینگ بزرگی به اسم تهران! گیر كنید و با جسم و روان خسته راز كار برسید , ولی پایان هفته مجال نیکی است برای اینكه به‌خودتان برسید ; از خودتان محافظت كنید . بررسی كنید و ملاحظه کنید در زمان هفته با جسم و روان خویش چه كرده‌اید؟ در حالتی‌که در پایان هر هفته , این كار را انجام ندهید , ممكن است بعداز مدتی در گیر مشكلات دور از شوخی شده و نیاز به معالجه داشته باشید . پس ببینیم برای حفظ از خویش , می بایست چه كار كنیم؟

قانون‌های حفاظت از خویش

یك هفته‌ای است كه معده‌تان درد می‌كند . تعدادی روز پیش نیز سردرد به آن طولانی تر شده‌است . هر كسی حرفی به شما می زند , از كوره درمی‌روید و یا این که شیون می‌كنید . حال‌ جسم و روان‌تان عالی نیست . هیچ فرصتی برای رسیدگی به‌خودتان ندارید , البته پایان هفته زمان نیکی است تا با مراجعه به کارشناس یا این که درصورت امكان كمك كردن به‌خودتان , مجدد تندرست جسم و روان‌تان را بازیابید .

استرس را كنترل كنید

استرس و اضطراب اصلی‌ترین ادله اثر گذار روی عملكرد کلیه دستگاه‌های تن است . تحمل استرس و اضطراب به‌مدت طولانی سبب بالا ماندن تراز ترشح هورمون كورتیزول میگردد . این داستان سبب ساز خلل در عملكرد سیستم ایمنی و التهاب اندام‌های متفاوت تن , ایراد در گردش خون , نقص‌ در موزیک ضربان قلب و . . . می شود . به این ترتیب اول انگیزه , كاهش میزان اضطراب و استرس است . ورزش , انجام فعالیت‌های شخصی یا این که جمعی مطلوب , چه بسا مهاجرت یك روزه , انجام فعالیت‌های هنری و . . . هر فعالیتی كه قادر است شما‌را به ادب درونی برساند , شایسته ترین مورد است .

به قلب‌تان گوش كنید

دراین باره , دو نگرش موجود است ; نگرش علمی و بینش دیوانه . هر محركی كه روی عملكرد سامانه تنفسی ما تأثیر منفی داشته باشد , بایستی شناسایی و برطرف شود . در‌حالتی که شغل شما به شكلی است كه درمعرض خطر آلودگی ریوی قرار دارید بایستی آن را كنار بگذارید . علاوه براین عوامل ثانویه دیگر را هم بررسی كنید . زمینه بعدی , تحریك‌های کم عقل است . هرعاملی كه زمینه‌ساز استرس و اضطراب‌ شود , میتواند روی عملكرد ارگانیک دستگاه تنفسی تأثیر منفی بگذارد . بدین ترتیب به ترانه قلب‌تان گوش كنید و هر علتی كه آن را از ریتم بیرون كرده , از در بین بردارید .

از درد جسمی رها گردید

عدم‌تحرك بدنی , نشستن یا این که ایستادن به‌مدت طولانی , تكرار یك کار نظیر نوشتن , تایپ كردن , كار كردن با چرخ لباس دوزی , رانندگی و . . . کلیه فعالیت‌های تكراری می باشند كه ماهیچه ها و استخوان‌های نصیب خاصی از تن را بیش تر از سایر تحت‌تأثیر قرار می دهند . به دنبال این رخداد معمولا در گیر درد جسمانی خوا هیم شد . برای رهایی از این موقعیت , حتما می بایست کار بدنی داشته باشیم . براین اساس ورزش می بایست یكی از برنامه‌های کلیدی در پایان هفته باشد .

به شكم‌تان برسید

خطا نكنید! مراد پرخوری نیست . اولیه گام اخذ موادغذایی است كه در حین هفته به هر برهان نمی‌توانید از آن ها بخورید . بنابراین مشكلات گوارشی یا این که سوء هاضمه ناشی از تغذیه غیر مناسب برطرف خواهد شد . دو‌مین گام , برنامه‌ریزی برای تغذیه مطلوب درطول هفته و فراهم كردن بعضا نیازهاست ; به عنوان مثال مهیا كردن مواداولیه پختن غذای تندرست كه در حین هفته امكان آن نیست . سو‌مین گام , برنامه‌ریزی تغذیه‌ای برای جلوگیری از بیشتر وزن برای آن‌هایی كه عمل بدنی كمی دارا هستند .

انرژی‌تان را بازگردانید

به هر وسیله ممكن كه فكر می‌كنید خستگی یك هفته كاری برطرف شده و انرژی دلخواه برای کار یك هفته كاری به شما بازمی‌گردد , فعالیت كنید . خستگی طولانی برهه زمانی و مداوم , تأثیر فرسایشی روی جسم و روان داشته و زمینه‌ساز پیدایش بیماری‌های جسمی یا این که نقص‌ دیوانه بدون شوخی است .

چرخه نگهداری از خویش

روانشناسی
روان شما , در معنی كلی بایستی تجدید بنا و ترمیم شود . بدین مفهوم كه بایستی خستگی‌های یك هفته كاری , به شیوه صحیح برطرف شده و ذهن با رفع خستگی , فراهم استارت هفته جدید باشد . برای این كار می توانید از این روش‌ها كمك بگیرید : مطالعه كتاب‌های روانشناسی و انجام برخی از ورزش‌های فرضی و انجام بعضی از ورزش‌های ذهنی ارائه شده در آنها، انجام ورزش‌های ذهنی برای بالا بردن میزان تمركز ذهن، عطردرمانی، انجام ورزش‌های آرام‌تنی در خانه یا باشگاه ورزشی، استراحت یا پیاده‌روی زیر نور آفتاب دستكم به‌مدت20دقیقه، برنامه تفریحی گروهی یا تك نفره برای رهایی و آرامش فكر.

احساسات

سركوب كردن احساسات , یكی از عوارض حیاتی جراحت دیوانه است . معمولا آسیب‌های احساساتی , یكی از مخرب‌ترین و ماندگارترین اثر ها را در ذهن دارا‌هستند . در شرایطی که در حین هفته به هر استدلال احساس‌های متفاوت از جمله ناراحتی , شور , خشم , خوف , اضطراب , نگرانی , سركوب كردن احساس‌های عاطفی و . . . را تحمل كرده باشید , پایان هفته بایستی این حس‌های نامطلوب را تخلیه كنید . برای این كار این روش‌ها توصیه می شود . کلام كردن با دوست یا این که اعضای خانواده , تماشای فیلمی خنده رو یا این که هر فیلمی كه شم می‌كنید میتواند از توشه رمانتیک شما كم كند , انجام فعالیتی برای خودتان كه صرفا با انگیزه كسب ادب شما باشد ; مثلا خرید , بازدید از آلبوم عكس , نمایشگاه‌های متفاوت , رفتن به نمایش زنده , كافی‌شاپ و . . . , همراه شدن با شخص یا این که اشخاصی كه از مصاحبت با آن ها حس وقار دارید .

غذای روح

این عبارت را دوچندان شنیده‌اید كه روان هم مثل جسم نیازمند تغذیه صحیح و مطلوب است , البته ممکن است در این‌باره تحقیق نكرده باشید كه چه كارهایی میتواند غذای روح شما باشد . برای اینكه بتوانید شم ادب و آسایش را تجربه كنید , یكی از راهكارها , انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه و حضور در NGOهاست . بدین ترتیب تعطیلات پایان هفته مجال قابل قبولی برای حضور در بازارچه‌های خیریه و خرید و كمك به برپاكنندگان مراسم است . سرزدن و كمك كردن درشیرخوارگاه‌ها , مراكز مراقبت از سالمندان , كودكان بی‌سرپرست , عضویت و مشاركت در گروه‌هایی كه فعالیت‌های فرهنگی , هنری و . . . را به‌صورت خیریه انجام می دهند و همینطور عبادت و كمك به کسانی كه در این مورد عمل می‌كنند , ازجمله این كار‌ها‌ست .

رسیدگی به‌خود

شما كار می‌كنید تا به نظر مالی , اجتماعی و فرهنگی رده قابل قبولی در جامعه داشته باشید , البته تمامی شخصیت و نام‌و‌نشان شما دركار كردن نباید خلاصه شود . به‌این عامل كه تا نتوانید خودتان را درابعاد متعدد رویش دهید , شخص كاملی نخواهید بود . می بایست علاوه بر كار , فعالیت‌های دیگری هم انجام دهید كه بعد ها متعدد شخصیتی شما‌را كامل كند . براین اساس حتما در زمان تعطیلات پایان هفته در كلاس هنری , ورزشی و . . . نام نویسی و آن را به شكل دور از شوخی پیگیری كنید . درصورتی که نیز پیش از این کار یا این که فعالیت‌های خاصی را فراگیری دیده‌اید و مدتی است انجام نمی‌دهید , مجدد آنان را از راز بگیرید . خواهید مشاهده کرد به نظر دیوانه شم مضاعف خیر را تجربه خواهید كرد .

كامل باشید

زمانی ذهن انباشته از افكار متعدد , پرسش‌های گوناگون و بی‌پاسخ , نگران بابت كارهای نصفه تمام و به گفته روانپزشكان ; سرگرم پرونده‌های گشوده گوناگون باشد , خسته و كلافه است . احتمالا در حین هفته نتوانید بخش اعظمی از كارها را انجام دهید , در رابطه اکثری از مساله صحیح تصمیم بگیرید , برای یافتن جواب پرسشی , با كسی حرف كنید و احتمالا نیز برای تصمیم‌گیری در كاری مردد باشید . براین اساس خوبتر است پایان هفته , برای تعدادی ساعت وقت بگذارید و تمام كارها و افكار نیمه‌كاره‌ را به آخر و عاقبت برسانید . خواهید مشاهده کرد چقدر به حیث خل وچل سبك و آهسته خواهید شد . در اصطلاح روانشناسی , تا حد ممكن پرونده‌های گشوده ذهن‌تان را ببندید .

دوپینگ در پایان هفته

هوای حوصله‌تان ابری است . صحیح عین باتری تلفن همراه كه روی یک‌سری خط پایان باقی مانده شما نیز بی‌انرژی می‌باشید و دل‌تان نمیخواهد هیچ حركتی انجام دهید البته نمی شود روز تعطیل را وخیم كرد . با این شش كار بی آلایش , مجدد انرژی بگیرید .

از منزل خارج بزنید

واجب نیست هدف‌تان معلوم باشد ; كندن از منزل و حركت , اصل حساس است .

ناشتایی بخورید

حتما روز تعطیل ناشتایی مفصل بخورید . تغذیه مطلوب , اصل دوم است .

زمان‌تان را رئیس كنید

به برنامه‌ریزی خاصی فكر نكنید كه كلافه گردید . صرفا برای اینكه خرسند گردید , درلحظه تصمیم بگیرید . ذوق زده شدن , اصل سوم است .

متغیرباشید

عادت‌های مستمر در حین هفته را تغییر و تحول دهید ; به عنوان مثال میل کردن خوراكی‌های نو , دعوت از دوستان عزیز نو در توده عزیزان دیرین , تغییر تحول در دسته تفریح‌ها و . . . . اصل چهارم , تغییر و تحول با انگیزه نشاط است .

برای خودتان باشد

كارهایی را انجام دهید كه تنها و تنها سبب خوشحالی خودتان می شود . اصل پنجم فكر كردن به‌خود برای خوشحالی و رضایت است .

بخوابید

چنانچه فكر می‌كنید یک‌سری ساعت استراحت بیشتر میتواند به شما كمك و شادتان كند , حتما این كار را انجام دهید .

موهای رنگ شده را‌ خیس كنید

فصل پاییز فصل خشك شدن پوست ومو است . برهان آن هم تغییرات آب و هوایی به‌ویژه تغییر تحول میزان رطوبت هوا و سرد شدن آن است . براین اساس موهای رنگ شده , بیش تر از موهای معمولی درمعرض زخم و خشكی قرار میگیرند . برای رفع خشكی موهای رنگ شده مدام وهمیشه و به‌ویژه در فصل پاییز می‌توانید از این روش‌های طبیعی كمك بگیرید. همه این مواد حاوی چربی هستند و به همین دلیل خشكی مو را از بین می‌برند.

سس مایونز

این چاشنی هرچقدر برای سلامتی بدن ضرر داشته‌باشد، همان‌قدر برای سلامتی پوست و مو مناسب است. سس را داخل كاسه كوچكی بریزید. آن را با قاشق بزنید تا كمی روان شود. سپس آن را به ریشه مو و بعد به كل موها بزنید. كلاه ویژه رنگ مو روی سرتان بگذارید و بعد از 20دقیقه دوش بگیرید.

روغن زیتون

پنج قاشق روغن زیتون و ترجیحا روغن زیتون بكر را به ریشه موها بزنید. سپس موها را ماساژ بدهید تا روغن به همه جای سر برسد. سپس كلاه ویژه رنگ مو سرتان بگذارید و 20دقیقه بعد سرتان را بشویید.

قهوه

اگر رنگ موی‌تان تیره است، از این روش استفاده كنید. قهوه را دم كنید، اما باید غلظت آن كم بوده و رقیق باشد. قهوه را داخل اسپری بریزید و روی موها اسپری كنید. آن را به ریشه مو هم اسپری كنید. ماساژ بدهید و بعد موها را در كلاه جمع كنید. 20دقیقه بعد موها را بشویید.

تخم‌مرغ

یك عدد تخم‌مرغ را هم بزنید تا سفیده و زرده آن كاملا مخلوط شوند. سپس آن را به ریشه مو بمالید و ماساژ بدهید تا روغن به همه‌جای سر برسد. موها را داخل كلاه جمع كنید. بعد از 20دقیقه موها را بشویید.

موز

یك عدد موز را رنده یا آن را داخل مخلوط كن له كنید. سپس آن را به ریشه موها بمالید و بعد ماساژ بدهید تا همه موها به موز آغشته شوند. موها را داخل كلاه جمع كنید. 20دقیقه بعد آنها را بشویید.

بدنتان را حس و لمس نمایید تا به آرامش برسید

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.