ترفندهای آسان برای بالا بردن انرژی بدن

اترژی بیشتر برای انجام کارها مهم می باشد شما باید کاری نمایید که انرژی بدنتان افزایش یافته و بیشتر از حد شود تا کارهای سخت برای شما آسان شود بسیاری از افراد در بدن خود نیاز به انرژی بیشتری می باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر ترفندهای آسان برای بالا بردن انرژی بدن را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : خیلی از اشخاص با افزایش مشغله‌های زندگی , همیشه شم خستگی و بی‌انرژی بودن میکنند . ولی در شرایطی‌که خستگی که شم میکنید مرتبط با سبک زندگی‌تان باشد , شغل های متعددی برای بالا بردن مرحله انرژی خویش میتوانید انجام دهید که در‌این مقاله به 9 استراتژی اثرگذار اشاره میکنیم .

۱ . بیشتر بخوابید

خواب , چیزی است که هنگامی در گیر مشغله می‌شویم به راحتی شاید از آن غافل شویم . خیلی از اشخاص از ساعت‌هایی که بایستی در رختخواب باشند کم مینمایند تا به شغل های عقب افتاده‌ی خویش بپردازند یا این که به چیزهایی که فکر‌می‌کنند ضروری‌تر است برسند . تقریب زده شده که 20 تا 30 درصد از جمعیت عالم در گیر نبود خواب می باشند . این کسر خواب میتواند سبب به حس رخوت و کسالت و خستگی شود . در‌صورتی‌که اکثر اوقات چنین احساساتی دارید پس می بایست به خواب کافی اهمیت بیشتری بدهید . توصیه‌ی کلی این است که یک شخص بزرگسال معمولی , چیزی حدود 7 ساعت در شب بخوابد ولی بعضا از اشخاص احتمالا به خواب یه خرده بیشتر یا این که کمتری نیاز داشته باشند .

در صورتی به میزانی که نیاز دارید نمی‌توانید بخوابید , میتوانید قبلی از رفتن به رختخواب , با انجام رفتارهایی که سبب شل کردن‌تان می شوند از استرس‌های روزمره خویش را رها فرمایید تا خواب بهتری داشته باشید . دوش به چنگ آوردن , کتاب خواندن و نیم ساعت زودتر از مدام به رختخواب رفتن راهکارهای قابل قبولی می باشند . همینطور در حدود زمان خواب خوب تر است از گوشی تلفن و بقیه اسکرین‌ها استفاده نکنید . استفاده از این ابزارها پیشین از خواب قادر است کیفیت خواب شمارا زیر بیاورد , در سود طی روز خوابالو و کسل خواهید بود . در حالتی که نگرانی‌ها و استرس‌ها سبب ساز میشوند در حین شب بیدار بمانید می توانید مدیتیشن یا این که تمرین‌های ذهن آگاهی را برای آهسته سازی ذهن پُر مشغله‌ی خویش انجام دهید .

 

۲ . از استرس‌تان کم فرمایید

برای آنهایی که زندگی‌های پُر مشغله‌ای دارا‌هستند خیره کننده نیست که شم استرس , اضطراب و بلاتکلیفی نمایند . حس استرس قادر است به‌این مفهوم باشد که برای تمرکز کردن مبتلا خلل می باشید و افکاری را که به ذهن‌تان یورش می آورند نمی‌توانید کنار بزنید . این اتفاقی است که تاثیرات مخربی بر سالم جسم و روح‌تان دارااست . حس استرس داشتن مستقیما قادر است حس خستگی و بی‌انرژی بودن را به توشه بیاورد .

در بخش اعظمی از موردها , ممکن نیست که منابع استرس برانگیز را تماما از معاش حذف کرد , البته در حالتی‌که استرس‌های سرازیر زندگی‌تان را به دستکم برسانید می توانید تراز انرژی‌تان را بالا ببرید . استراتژی‌ مطلوب برای بهبود مرحله انرژی شامل وقت گذاشتن برای خویش و راحت کردن , مطالعه و پیاده روی کردن میگردد . البته می بایست به یاد داشته باشید که در صورتی بیشتراز حد استرس داشتید یا این که اضطراب‌تان شدت گرفت , ضروری است به روانپزشک رجوع‌نمایید .

۳ . بیشتر حرکت کنید

ورزش منظم برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمنی زیرا بیماری‌های قلبی و عروقی , دیابت و چاقی دارای اهمیت است . در شرایطی که سبک معاش شما یکجا نشینی است , ارتقا تحرک بدنی می تواند انرژی‌تان را عمده نماید . اما ممکن است در ظاهر ضد‌و‌نقیض به لحاظ رسد ; زیرا زمانی شم خستگی و بی‌انرژی بودن می کنید , از جا بلندشدن و جنبش دادن تن میتواند غیرممکن‌ترین کاری باشد که از شما میخواهیم انجام دهید . البته نیازی وجود ندارد تمرین‌های مشقت بار انجام دهید تا از فواید ورزش کردن برخوردار گردید . مطالعه‌ای اخذ کسانی که سا‌عتها متعددی را صرف نشستن می‌کردند , توانستند فقط با دوچرخه سواری‌ به صورت منظم و با شدت زیر , از اندازه خستگی خویش حدود 65 درصد ناچیز نمایند .

پژوهش ها دیگری هم نشان داده یک پیاده روی 10 دقیقه‌ای هنگامی که حس خستگی می کنید استراتژی مفیدی برای ارتقاء انرژی می تواند باشد . برای این که ورزش را با فعالیت‌های روزمره‌تان سازگار فرمائید , میتوانید دوران استراحت , از پشت میزتان بلند گردید و به یک پیاده روی کوتاه بازه در نزدیکی محل کارتان بروید .

۴ . اجتناب از کشیدن سیگار

دود سیگار بینهایت زیان آور بوده و ریسک ابتلا به بیماری‌های بیشماری را اعم از سرطان ریه , بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی افزایش می دهد . سموم و دود سیگار می تواند از کارآمدی ریه‌ها کاهش دهد و به مرور دوره باعث به کاهش اندازه اکسیژن منتقل شده در سراسر تن بشود و شم خستگی بکنید . درصورتی که سیگاری میباشید , شایسته ترین کاری که میتوانید برای افزایش مرحله انرژی و سالمی خویش انجام دهید , کنار گذاشتن سیگار است .

۵ . اجتناب از نوشیدن الکل

نوشیدن الکل هم عادتی دیگر از سبک معاش است که قادر است علت حس خستگی‌تان باشد , چون الکل تحت عنوان مخدری فعالیت می نماید که سبب حس رخوت و کسالت می گردد . همینطور الکل تحت عنوان ادرارآور فعالیت مینماید یعنی در شرایطی که آن را گذشته از خواب بنوشید , در زمان شب بدون چاره خواهید شد از خواب بیدار گردید و در سود خواب‌تان مبتلا مشکل می گردد .

۶ . تغذیه‌ی عالی داشته باشید

در صورتی همیشه حس خستگی , بیحالی و فقدان انرژی میکنید , بد نیست نگاهی به شرایط تغذیه‌تان بیندازید . عادت‌های عالی غذایی , ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن را کسر کرده و بر مرحله انرژی‌ و احساساتی که طی روز دارید اثر می گذارند . تن شما برای نگهداری عملکردهای خویش به سوخت نیاز داراست . تعیین غذاهای ارگانیک و مغذی , مواد حتمی را در اختیار بدن‌تان میگذارد تا شایسته ترین سعی خویش را داشته باشد . در صورتی عادت دارید غذاهای فرآوری شده و پُر از قند و چربی مصرف نمایید , بایستی بدانید که‌این گونه تغذیه علاوه بر سالمی بر تراز انرژی‌تان هم تاثیر میگذارد . همینطور در شرایطی‌که عادت دارید نامنظم طعام بخورید و معمولا از وعده‌هایی صرف حیث می کنید , پس مواد پرخاصیت بدن‌تان تامین نمی شود و شم خستگی میکنید .

محدود کردن بیش تر از حد تغذیه می تواند باعث به فقدان کالری دریافتی و مواد پرخاصیت اضطراری مثل آهن شود که می تواند تاثیر منفی بر تراز انرژی‌تان بگذارد .

۷ . جلوگیری از قند مازاد

هنگامی حس خستگی می کنید به راحتی احتمالا سراغ اسنک‌های شیرین و پُر از قند بروید . اگرچه قند میتواند یک انرژی فوری به شما بدهد ولی خیلی زود هم فروکش خواهد کرد . چون غذاهای پُر از قند موجب ارتقاء ناگهانی قند خون می گردند , در سود تن مقادیر متعددی انسولین ترشح میکند تا قند خون را تا حد نرمال زیر بیاورد . آزمایشات متعددی نشان داده که‌این بالا و زیر رفتن‌های قند خون به عبارتی چیزی است که موجب ارتقاء ناگهانی انرژی و متعاقبا افت انرژی و خستگی می گردد .

به عنوان مثال مطالعه‌ای نشان اعطا کرد اشخاصی که برای ناشتایی غلات شیرین شده خورده بودند نسبت به آنهایی که غلات را همراه با کربوهیدرات‌های پیچیده‌تری مصرف کرده بودند , بیشتر شم خستگی می‌کردند . کربوهیدرات‌های پیچیده , آهسته‌تر وارد جریان خون می شوند . میل کردن مقادیر فراوان قند افزوده می تواند موجب ارتقاء ریسک چاقی , دیابت و بیماری‌های قلبی هم بشود . بدین ترتیب محدود کردن مصرف قند در رژیم غذایی , خیر فقط برای تراز انرژی بلکه برای سلامتی‌تان اثرگذار است . برای این که مرحله انرژی خویش را اثبات نگه دارید و از شم خستگی‌تان بکاهید , عملکرد نمائید از مصرف قند مازاد بپرهیزید . میتوانید با تناول کردن غذاهای تندرست و ارگانیک و سرشار از فیبر نظیر غلات سبوسدار , صیفی جات و حبوبات , کیفیت تغذیه‌تان را بالا ببرید .

۸ . هیدراته بمانید

تن شما بسته به سن‌تان 55 تا 75 درصد از آب ساخته شده شده‌است . درطول روز , از روش ادرار و تعریق , آب تن را از دست می‌دهید . براین اساس برای هیدراته ماندن تن بایستی به میزان کافی آب بنوشید تا این نبود را جبران فرمائید . هیدارسیون یا این که آب رسانی به تن قادر است روی سعی مغز و تراز انرژی‌تان اثر بگذارد . در مطالعه‌ای مردان جوانی که 1 . 59 درصد از مایعات تن خویش را از دست داده بودند , تلاش حافظه‌ی ضعیفی داشتند و بیشتر نیز حس اضطراب و خستگی می‌کردند .

ولی فراموش نکنید که تلف کردن بیشتر از 1 درصد از مایعات تن صرفا برای اشخاصی روی می دهد که مضاعف عرق می‌نمایند که معمولا به دلیل عمل در دمای دوچندان بالاست . برای هیدراته ماندن تن , هر وقت حس تشنگی کردید آب بنوشید . همینطور یادتان باشد در صورتی‌که دوچندان عرق می کنید یا این که خیلی فعال می‌باشید , احتمالا به آب بیشتری نیاز داشته باشید . اشخاص سنین فراتر شاید چه بسا وقتی که بدن‌شان به آب نیاز دارااست هم حس تشنگی نکنند , برای همین هوشمندانه آب نوشیدن برای این اشخاص اضطراری است . در شرایطی‌که شم خستگی میکنید و می‌پندارید به اندازه‌ی کافی آب نمی‌نوشید , کارایی فرمایید مرتبا در روز آب بنوشید تا هیدراته بمانید .

۹ . اجتماعی‌تر باشید

ارتباط‌های اجتماعی برای نگهداری سالمی فوق العاده موثر می‌باشند . در سرزمین‌هایی که آمار بیماری دوچندان ذیل است یا این که تعداد اشخاص صد سال به بالا فراوان است , یکی‌از فاکتورهای مهم , داشتن ارتباط‌های توانا اجتماعی است . گوشه گیری از اجتماع قادر است موجب کسالت خلقی و کاهش تراز انرژی شود .
در واقع اشخاصی که شبکه‌ی اجتماعی مستحکم و گسترده‌ای پیرامون خویش دارا‌هستند , از سالم فیزیکی و روحی بیشتری برخوردارند .

اگر احساس خستگی می‌کنید و حس و حال خوبی ندارید، برقرار کردن روابط اجتماعی با دوستان، عضویت در کلوپ‌ها یا شرکت در سرگرمی‌های گروهی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

پس اگر احساس خستگی مداوم دارید، حتما نگاهی دقیق‌تر به سبک زندگی خود بیندازید تا ببینید با چه تغییرات درستی می‌توانید سطح انرژی خود را بالاتر برده و احساس بهتری پیدا کنید.

ترفندهای آسان برای بالا بردن انرژی بدن

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.