خصوصیات اخلاقی افرادی که خوب می خوابند

خوابیدن یکی از مهمترین کارهایی روزانه برای هر فردی می باشد افرادی که خوب می خوابند به مراتب آدم های خوش اخلاقی می باشند خوابیدن راحت رابطه مستقیم با خلق و خوی همه دارد اگر شما در طول شبانه روز خوب نخوابید حتی نمی توانید کارهایتان را درست انجام دهید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر خصوصیات اخلاقی افرادی که خوب می خوابند را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : برخی از مشکلات خواب , به طور کامل واضح می باشند : هنگامی تمام شب این پهلو آن پهلو می شوید یا این که هر ساعت , از خواب میپرید , مشخص و معلوم است که مشکلی موجود است . البته گهگاه وقت‌ها , کیفیت خواب قادر است نامشحص و یک سری پهلو باشد . تا کنون نیز هیچ میزان حقیقی وواقعی ارائه نشده که تعریف نماید , خواب عالی دقیقا چه خوابی است . ولی در یک سری ماه پیش , موسسه‌‌ی ملی خواب , اولی توصیه‌های مختص خویش را درباره ی یک خواب باکیفیت در نشریه‌ی Sleep Health منتشر کرد . این دستورالعمل‌ها مبنی بر ۲۷۷ مطالعه و بررسی‌ در قبل و به وسیله کارشناسان حرفه‌ای بود که مشتمل بر معیارهایی است که اشخاص میتوانند با یاری آنان بفهمند خواب شبانه‌ی آن‌ها تا چه حد عالی و کیفیت عالی است .

این دستورالعمل‌های تازه می توانند برای هر هر که هنوز نمی‌داند موقعیت خواب شبانه‌اش عالی است یا این که بد , کارساز باشد . این معیارها خیر صرفا به آن ها یاری می‌نماید بدانند چه هنگامی عالی نخوابیده‌اند , بلکه گهگاه مردمان فکر‌میکنند به صورت کلی خواب خیر ندارند البته در واقع , در طیف نرمال قرار میگیرند . این توصیه‌ها معین می‌نمایند طیف خواب «مناسب» و «نامناسب» مبنی بر شاخص‌های خواب کیفیت عالی چه می باشد , دربرگیرنده زمان سپری شده برای به خواب رفتن , تعداد دفعات بیدار شدن در حین شب , هنگامی که ارتفاع می کشد مجدد به خواب بروید و درصد زمان کلی که در خواب سپری می کنید . بر پایه ی این یافته‌ها , پیشنهادهایی نیز برای‌تان داریم .
در پهنا ۳۰ دقیقه یا این که کمتر به خواب می روید

چنانچه هر شب , بیشتر از نیم ساعت ارتفاع بکشد تا به خواب بروید , شاید برهان آن , یکی این دو تاست : یا این که خیلی زود به رختخواب رفته‌اید و طبق ساعت درونی‌تان هنوز وقت خواب‌تان نرسیده و از لحاظ فیزیکی و فرضی هنوز آماده‌ی خواب نیستید , و یا این که قبلی از خواب به فعالیت‌هایی می باشید که فراوان محرک بوده و خواب‌تان را به نیز می‌زنند .

بیدار دراز کشیدن و برای به خواب رفتن جنگیدن , حقیقتا فرسوده کننده است و قادر است موجب اضطراب و دوام مشکلات خواب شود . برای اجتناب از پیدایش این واقعه , ساعت‌های گذشته از خواب را به فعالیت‌های آرامشبخش اختصاص دهید , یعنی پست الکرونیکی و تلفن همراه محاسبه نکنید و به تماشای تلویزیون نپردازید . در صورتیکه نیز خلل بیدار ماندن در رختخواب‌تان بدین مربوط نمی شود , برنامه‌ی زمان خواب‌تان را تغییر و تحول دهید و دیرتر به رختخواب بروید ; هنگامی که حقیقتا شم خستگی و خواب آلودگی فرمایید .

در حین شب , بیشتر از یک توشه بیدار نمی‌شوید و بیشتر از پنج دقیقه نیز بیدار نمی‌مانید

برای اشخاص ۶۵ سال و فراتر , دو توشه بیدار شدن در حین شب , قابل پذیرش است . ولی در صورتی‌که شما چنددفعه از خواب میپرید و همیشه این پهلو به آن پهلو میشوید تا مجدد به خواب بروید , پس مشکلی دورازشوخی دارید . در صورتی‌که نیز فکر می کنید برهان مضاعف از خواب بیدار شدن‌تان , مشکلی مرتبط با یک بیماری است , پس حتما می بایست با پزشک‌تان مشاوره نمائید . احتمالا مکررا بیدار شدن در شب , آرم ریفلاکس باشد یا این که این‌که خیلی دیروقت شام می‌خورید . ممکن است نیز در گیر آپنه خواب می‌باشید یا این که درد و اندوه در بدن‌تان دارید . چنانچه نتوانستید عامل آن را پیدا فرمایید , در مراجعه‌ به دکتر معالج دراین باره حرف نمائید .

در پهنا ۲۰ دقیقه مجدد به خواب میروید

ولی برای سنین بالا احتمالا زمان بیشتری ارتفاع بکشد , البته معمولا پس از بیدار شدن , ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدن‌مان آهسته و شل است , در شرایطی‌که دیدید در پهنا این زمان نتوانید مجدد به خواب بروید , شاید تدریجا بیدارتر و هشیارتر گردید و دیگر نتوانید بخوابید . زمانی بیشت دقیقه گذشت و نخوابیدید , از رختخواب خارج بیایید و کاری آرامشبخش انجام دهید , ولی خوب تر است تماشای تلویزیون یا این که درگیر شدن با تلفن همراه و کامپیوتر را تعیین نکنید , احتمال دارد پرتاب کردن حواس , به عبارتی چیزی باشد که مغز شما برای به خواب رفتن مجدد نیاز داراست .

۸۵ درصد از وقتی را که در رختخواب می باشید می‌خوابید

در‌حالتی که سه میزان گذشته را داشته باشید , این مسئله نیز خویش به خویش روی میدهد . ولی تحت عنوان یک پیشنهاد و جهت یاد آوری خوب تر است بدانید , اتاق خواب بایستی تنها برای دو انگیزه باشد : خواب و رابطه‌ی جنسی . تلاش فرمائید هنگامی را که در رختخواب به فعالیت‌های دیگر می پردازید به دست‌کم برسانید , به ویژه تماشای تلویزیون , بالا و زیر کردن صفحه های در موبایل و یا این که انجام هر عمل نامرتبط به خواب یا این که مربوط به فعالیت .

معیارها و توصیه‌های بیان شده نیز می توانند برای بیماران موءثر باشند مفید باشند و هم برای پزشکان، چون تعریف بهتر و کامل‌تری از سلامت خواب ارائه داده و بسیاری از ابهامات و باورها اشتباه را برطرف کنند.

خصوصیات اخلاقی افرادی که خوب می خوابند

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.