خودروهای لوکس که تولیدشان در جهان ناموفق بود

خودروهای لوکسی که وارد بازار می شوند باید خریدار داشته باشند ولی اگر این خودروها خریدار نداشته باشند خیلی زود ار رده خارج می شوند و جایشان را خودروهای پرفروش می گیرد این اتفاق برای خودروهای لوکس خارجی هم افتاده و آنها را از بازار خودرو خارج نمود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر خودروهای لوکس که تولیدشان در جهان ناموفق بود را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن: وقتی که در ذهن خویش یک سوپراسپرت را تصور می‌کنید , خودروی مجسم شده ترکیبی متعادل از فناوری های روز عالم , پباده سازی قشنگ , بها بالا و ساخت محدود همراه باکیفیت بالای ساخت را به همراه دارااست . یک اثر هنری متحرک که خویش را در گروهی از اشخاص منزلت بالای جامعه قرار خواهد بخشید . با این وجود سکه روی دیگری نیز داراست و آن ساخت بعضا تولیدات ناموفق با مشکلاتی همچون مشکلات شدید کیفی , دردسرهای فنی و ابتکار های بعضی تعجب آور و ناکارآمد است . در‌این نوشتار به معرفی ۵ سوپراسپرت که هرمورد به دلایلی پیروز به کسب محبوبیت آنچنانی نشده اند خوا هیم پرداخت ; خودروهایی که هر کدام در جور خویش یک فاجعه لاکچری به اکانت می‌آیند .

پنتر سیکس

پنتر سیکس با یقین کنیه تعجب آور ترین خودروی این لیست را اخذ می نماید . ایجاد این کانورتیبل بریتانیایی شش چرخ مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۸ . ۲ لیتری ساخت کادیلاک مجهز به دو توربوشارژر و خروجی ۶۰۰ اسب بخار و گیربکس سه سرعته خودکار در سال ۱۹۷۷ آخری شد . صرفا دو مثال سپید و مشکی از آن ساخت شدند . ادغام شش تایی چرخ ها الهام گرفته شده از خودروهای مسابقه ای فرمولاوان تایرل P34 بود .

سیکس دارنده دو مدل سقف هاردتاپ قابل جداسازی و کانورتیبل تاشو بود و از امکاناتی مانند تهویه مطبوع , اطفاء آتش خودکار , صندلی ها و شیشه های برقی , گوشی تلفن و تلویزیون سود میبرد . ادعاهایی در زمینه‌ی دستیابی پنتر به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت بیان شده شده‌است که دوچندان بعید به حیث می رسند . همان گونه که همگان توقع داشتند , منابع مالی شرکت بر راز این پروژه نابود شد و این محصول هیچ زمان به ساخت انبوه نرسید .

لوتک سیریوس

کمپانی آلمانی لوتک , تاسیس شده در ۱۹۶۲ باسابقه کوچک در ساخت قطعات تیونینگ مرسدس بنز و پورشه , در اولِ ده سال ۱۹۹۰ میلادی برای ورود به بازار سوپراسپرت ها همت کرد . ساخت او‌لین محصول کمپانی با اسم C1000 ابرخودرویی مخوف با پیشرانه ۸ سیلندر ۵ . ۶ لیتری تویین توربو ساخت مرسدس بنز که توان ایجاد ۱۰۰۰ اسب بخار را دارا بود , در ۱۹۹۵ به اتمام رسید . صرفا یک دستگاه C1000 به پیشنهاد یکی روضه خوان نشینان خلیج عجم با ارزش ۳ . ۴ میلیون دلار ساخته شد

در ۲۰۰۴ لوتک از او‌لین محصول ساخت انبوه خویش رو نمایی کرد . سیریوس از بدنه فیبر کربنی و پیشرانه ۱۳ سیلندر ۶ لیتری مرسدس بنز , که در پاگانی زوندا هم به چشم می خورد , سود میبرد . تولید ها لوتک با وجود توان های بالقوه اش روی ورقه مضاعف فوق العاده به لحاظ میرسد اما مشکلات مالی کمپانی و ظواهر زشت سیریوس این مارک را به کناره گیری کشانده است .

وکتور W8

شرکت آمریکایی وکتور در سال ۱۹۷۱ بوسیله جرالد ویگرت تاسیس شد . با نیم نگاهی به تولیدات معروف وکتور مثل W2 و W8 و روبرو شدن با بدنه و کابین تعجب آور آن ها , عدم موفقیت این مارک دیگر برای تان عجیب نخواهد بود! ویگرت در ۱۹۸۰ عهد و پیمان ساخت یک سوپراسپرت تمام عیار با پیشرانه ۶۵۰ اسب بخاری شورولت و حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت تا سال سپس را به مطبوعات داد!

محصولی که خیر صرفا ۹ سال سپس در ۱۹۸۹ به دست مشتریان خویش رسید بلکه هرگز نتوانست از اعداد و ارقامی که داعیه میکرد قادر است به آن ها دست پیدا نماید هم دفاع نماید . W8 صرفا به تعداد ۲۲ دستگاه و با بها اساس ۱۳۵ هزار دلاری ایجاد شد و فقط ادله منطقی برای خرید آن , ظواهر متفاوتش بود که آن را چه بسا از تعجب آور ترین پباده سازی های آن دوران مثل لامبورگینی کونتاش هم مختص خیس جلوه می‌دهد .

دلورین DMC – 12

DMC – 12 که صرفا محصول شرکت آمریکایی دلورین به شمار می‌آید در منظر نخستین خودرویی دیدنی و زیباست که با درهای گالوینگ و بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ پلیش شده و پباده سازی شده بوسیله جیوجیارو افسانه ای , خویش را فی مابین بقیه افراد به خودرویی مخصوص بدل بوجود می‌آورد . از طرفی محبوبیت DMC – 12 با نقش آفرینی تحت عنوان ستاره اساسی تیم فیلم های سینمایی رجوع و برگشت به آتی ارتقاء قابل توجهی یافت .

خصوصیت های مثبت دلورین همینجا به اتمام میرسد چون با نشستن پشت امر آن هیچ یک از انتظارات شما برآورده نخواهد شد . قوای محرکه از روش پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی ساخت این موسسه در ادغام با گیربکس خود کار خیر چندان توسعه یافته سبب ساز ثبت زمان ۰ – ۱۰۰ ۱۰ . ۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت می گردد . این ارقام چه بسا قوی به غلبه بر اسپرت های کوچکی نظیر نسل نخستین مزدا میاتا هم نیستند . در غایت شرکت پیروز به بازگرداندن میزان دارایی ۱۷۵ میلیون دلاری این پروژه نشد و با دستگیری جان دلورین در ۱۹۸۳ به جرم قاچاق مواد مخدر , این مارک به کام ورشکستگی کشانده شد .

میتسوکا اوروچی

این محصول که بوسیله خودروسازی به همین اسم در ژاپن به ساخت میرسد ابتدا در سال ۲۰۰۱ تحت عنوان یکا کانسپت پرده برداری شد . اوروچی در ۲۰۰۶ روی خط ساخت قرار گرفته و به واسطه ظواهر عجیبش مورد دقت رسانه های خودرویی عالم واقع شد . اسم آن در فرهنگ و تمدن ژاپنی به اژدهایی افسانه ای با ۸ راز اشاره دارااست و کمپانی خالق آن را یک سوپراسپرت مطابق با مد روز خطاب می نماید , عنوانی که چندان با پباده سازی ناهماهنگ و زیاد زشت آن مطابقت و همخوانی ندارد .

اوروچی در مبحث بضاعت و توان های فنی هم یک ناکامی تمام عیار بود . پیشرانه ۶ سیلندر ۳ . ۳ لیتری وابسته به تویوتا کمری با حداکثر توان ۲۲۵ اسب بخار در مخلوط با گیربکس ۵ سرعته خودکار و وزن خالص در حدود ۱ . ۶ تنی به وخامت بیشتر وضع و اوضاع می‌افزاید . با این وجود این ژاپنی گمنام توانست لحاظ بعضی مجریان برنامه تاپ گیر را در تعیین زشت ترین خودروی تمام دوران به خویش جلب کند!

خودروهای لوکس که تولیدشان در جهان ناموفق بود

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.