خودروهای لوکس که تولیدشان در جهان ناموفق بود

خودروهای لوکسی که وارد بازار می شوند باید خریدار داشته باشند ولی اگر این خودروها خریدار نداشته باشند خیلی زود ار رده خارج می شوند و جایشان را خودروهای پرفروش می گیرد این اتفاق برای خودروهای لوکس خارجی هم افتاده و آنها را از بازار خودرو خارج نمود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر خودروهای لوکس که تولیدشان در جهان ناموفق بود را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن: وقتی که در ذهن خویش یک سوپراسپرت را تصور می‌کنید , خودروی مجسم شده ترکیبی متعادل از فناوری های روز عالم , پباده سازی قشنگ , بها بالا و ساخت محدود همراه باکیفیت بالای ساخت را به همراه دارااست . یک اثر هنری متحرک که خویش را در گروهی از اشخاص منزلت بالای جامعه قرار خواهد بخشید . با این وجود سکه روی دیگری نیز داراست و آن ساخت بعضا تولیدات ناموفق با مشکلاتی همچون مشکلات شدید کیفی , دردسرهای فنی و ابتکار های بعضی تعجب آور و ناکارآمد است . در‌این نوشتار به معرفی 5 سوپراسپرت که هرمورد به دلایلی پیروز به کسب محبوبیت آنچنانی نشده اند خوا هیم پرداخت ; خودروهایی که هر کدام در جور خویش یک فاجعه لاکچری به اکانت می‌آیند .

پنتر سیکس

پنتر سیکس با یقین کنیه تعجب آور ترین خودروی این لیست را اخذ می نماید . ایجاد این کانورتیبل بریتانیایی شش چرخ مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 8 . 2 لیتری ساخت کادیلاک مجهز به دو توربوشارژر و خروجی 600 اسب بخار و گیربکس سه سرعته خودکار در سال 1977 آخری شد . صرفا دو مثال سپید و مشکی از آن ساخت شدند . ادغام شش تایی چرخ ها الهام گرفته شده از خودروهای مسابقه ای فرمولاوان تایرل P34 بود .

سیکس دارنده دو مدل سقف هاردتاپ قابل جداسازی و کانورتیبل تاشو بود و از امکاناتی مانند تهویه مطبوع , اطفاء آتش خودکار , صندلی ها و شیشه های برقی , گوشی تلفن و تلویزیون سود میبرد . ادعاهایی در زمینه‌ی دستیابی پنتر به حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت بیان شده شده‌است که دوچندان بعید به حیث می رسند . همان گونه که همگان توقع داشتند , منابع مالی شرکت بر راز این پروژه نابود شد و این محصول هیچ زمان به ساخت انبوه نرسید .

لوتک سیریوس

کمپانی آلمانی لوتک , تاسیس شده در 1962 باسابقه کوچک در ساخت قطعات تیونینگ مرسدس بنز و پورشه , در اولِ ده سال 1990 میلادی برای ورود به بازار سوپراسپرت ها همت کرد . ساخت او‌لین محصول کمپانی با اسم C1000 ابرخودرویی مخوف با پیشرانه 8 سیلندر 5 . 6 لیتری تویین توربو ساخت مرسدس بنز که توان ایجاد 1000 اسب بخار را دارا بود , در 1995 به اتمام رسید . صرفا یک دستگاه C1000 به پیشنهاد یکی روضه خوان نشینان خلیج عجم با ارزش 3 . 4 میلیون دلار ساخته شد

در 2004 لوتک از او‌لین محصول ساخت انبوه خویش رو نمایی کرد . سیریوس از بدنه فیبر کربنی و پیشرانه 13 سیلندر 6 لیتری مرسدس بنز , که در پاگانی زوندا هم به چشم می خورد , سود میبرد . تولید ها لوتک با وجود توان های بالقوه اش روی ورقه مضاعف فوق العاده به لحاظ میرسد اما مشکلات مالی کمپانی و ظواهر زشت سیریوس این مارک را به کناره گیری کشانده است .

وکتور W8

شرکت آمریکایی وکتور در سال 1971 بوسیله جرالد ویگرت تاسیس شد . با نیم نگاهی به تولیدات معروف وکتور مثل W2 و W8 و روبرو شدن با بدنه و کابین تعجب آور آن ها , عدم موفقیت این مارک دیگر برای تان عجیب نخواهد بود! ویگرت در 1980 عهد و پیمان ساخت یک سوپراسپرت تمام عیار با پیشرانه 650 اسب بخاری شورولت و حداکثر سرعت 370 کیلومتر در ساعت تا سال سپس را به مطبوعات داد!

محصولی که خیر صرفا 9 سال سپس در 1989 به دست مشتریان خویش رسید بلکه هرگز نتوانست از اعداد و ارقامی که داعیه میکرد قادر است به آن ها دست پیدا نماید هم دفاع نماید . W8 صرفا به تعداد 22 دستگاه و با بها اساس 135 هزار دلاری ایجاد شد و فقط ادله منطقی برای خرید آن , ظواهر متفاوتش بود که آن را چه بسا از تعجب آور ترین پباده سازی های آن دوران مثل لامبورگینی کونتاش هم مختص خیس جلوه می‌دهد .

دلورین DMC – 12

DMC – 12 که صرفا محصول شرکت آمریکایی دلورین به شمار می‌آید در منظر نخستین خودرویی دیدنی و زیباست که با درهای گالوینگ و بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ پلیش شده و پباده سازی شده بوسیله جیوجیارو افسانه ای , خویش را فی مابین بقیه افراد به خودرویی مخصوص بدل بوجود می‌آورد . از طرفی محبوبیت DMC – 12 با نقش آفرینی تحت عنوان ستاره اساسی تیم فیلم های سینمایی رجوع و برگشت به آتی ارتقاء قابل توجهی یافت .

خصوصیت های مثبت دلورین همینجا به اتمام میرسد چون با نشستن پشت امر آن هیچ یک از انتظارات شما برآورده نخواهد شد . قوای محرکه از روش پیشرانه 6 سیلندر خورجینی ساخت این موسسه در ادغام با گیربکس خود کار خیر چندان توسعه یافته سبب ساز ثبت زمان 0 – 100 10 . 5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 177 کیلومتر بر ساعت می گردد . این ارقام چه بسا قوی به غلبه بر اسپرت های کوچکی نظیر نسل نخستین مزدا میاتا هم نیستند . در غایت شرکت پیروز به بازگرداندن میزان دارایی 175 میلیون دلاری این پروژه نشد و با دستگیری جان دلورین در 1983 به جرم قاچاق مواد مخدر , این مارک به کام ورشکستگی کشانده شد .

میتسوکا اوروچی

این محصول که بوسیله خودروسازی به همین اسم در ژاپن به ساخت میرسد ابتدا در سال 2001 تحت عنوان یکا کانسپت پرده برداری شد . اوروچی در 2006 روی خط ساخت قرار گرفته و به واسطه ظواهر عجیبش مورد دقت رسانه های خودرویی عالم واقع شد . اسم آن در فرهنگ و تمدن ژاپنی به اژدهایی افسانه ای با 8 راز اشاره دارااست و کمپانی خالق آن را یک سوپراسپرت مطابق با مد روز خطاب می نماید , عنوانی که چندان با پباده سازی ناهماهنگ و زیاد زشت آن مطابقت و همخوانی ندارد .

اوروچی در مبحث بضاعت و توان های فنی هم یک ناکامی تمام عیار بود . پیشرانه 6 سیلندر 3 . 3 لیتری وابسته به تویوتا کمری با حداکثر توان 225 اسب بخار در مخلوط با گیربکس 5 سرعته خودکار و وزن خالص در حدود 1 . 6 تنی به وخامت بیشتر وضع و اوضاع می‌افزاید . با این وجود این ژاپنی گمنام توانست لحاظ بعضی مجریان برنامه تاپ گیر را در تعیین زشت ترین خودروی تمام دوران به خویش جلب کند!

خودروهای لوکس که تولیدشان در جهان ناموفق بود

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.