خودروهای وارداتی پاسات و تیگوآن محصول کشور آلمان

خودروهای جدیدی که در سال جدید میلادی وارد ایران شده اند بسیار زیبا و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باسند یکی از خودروهای زیبا پاسات و تیگوآن می باشد که بسیار زیبا و خودروهای جذابی می باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر خودروهای وارداتی پاسات و تیگوآن محصول کشور آلمان را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : تـــاریخچــه حضور فولکس واگـن در ایران به دهـه ۲۰ شمـــســـی باز می گردد و ایـــن برند مطـــرح آلمانــی با بیتــل بیــش از هر مدل دیـــگری در ایـران شناخـــتــه می شود. فولکـــس واگن پس از سال های حضور پرفـراز و نشیـــب با نماینـدگان متــنوع در بازار خودرو ایــران برای آخریـن بار لوگو محــصولاتـش را روی مدل «گل» قرار داد و آخریـــن نمونه از این فولکـــس واگـــن برزیـــلــی نیـــز در سال ۱۳۸۹ از خط تولیـد خارج شد.

موعد تحویل ایــن دو خودرو از سوی شرکــت واردکـــننده، ۳۰ روز عنوان شده اســت و با توجه به ترخــیــص تمامـــی مدل ها از گمـرک قطــعـــا تا پایــان امـسـال شاهـــد تردد تعداد زیــادی از مدل های پاســات و تیـــگوآن در خیــابان های کشور خواهیم بود. ایـن شرکـــت واردکــنـنــده پس از حدود ۴۰ سال برای نخــستیــن بار طی قرارداد متفاوتی با فولکس واگــن آلمان هر دو مدل پاســات و تیگوآن را با آپشن های اخــتصـاصی و سفارشــی برای بازار ایــران تجهـیــز کرده است.

فولکـس واگن پاســات

پاسات سدان متوسط خانوادگی فولکـس واگن اســـت که از سال ۱۹۷۳ تا کنون در ۸ نســل به تولید رسیـده است. هشـــتـــمین نســـل پاسات رسـمـا از سال ۲۰۱۵ میـــلـــادی به بازارهــای جهــانــی معــرفی شد. این سدان ۴۷۶۷ میـلـیـــمــتـــری دیـــفرانســـیـل جول با پیــشــرانــه ۲ لیتـــری توربو TSI BlueMotion به بازار ایـران عرضه خواهدشـــد و با توجه به سفارشـی بودن آپـشن های ایـن خودرو برای بازار ایران نمونه مشـــابـــه آن را از نظـر سطـــح آپــشن در بازار دیــگـری نمی توان یافــت. همچـــنـــین تنـــهــا یک تیـپ از ایــن خودرو و همـچنیــن تیــگو آن برای عرضـــه به بازار کشورمـان در نظر گرفـــته شده است. پیشـرانه ۱۷۹۸ سی سی ایـن سدان متوسط فولکس واگـــن با همــراهی سیســتــم توربوشارژر توانــایی تولیــد حداکـــثـر قدرت ۱۸۰ اسـب بخار را دارد و حداکـــثـــر گشتـــاور آن از دور ۱۲۵۰ تا ۵۰۰۰ متـــر به میزان ۲۵۰ نیوتن متر در دســـتـــرس اســت.

همـچنیـن انـــتقـال قدرت به محور جلو در ایـــن خودرو از طریق یک گیــربکــس ۷ سرعـتــه DSG (دوکلـاچه) صورت می گیــرد. گیربـــکس DSG توسط شرکــت بورگوارنر برای محصولات فولکس واگن توسعـه یافــتـه و با دو کلـاچ مجـــزا (یکــی دنده های فرد را درگیـــر می کند و دیـــگری دنده های زوج را که در نتـــیجــه دنــده بدون قطــع جریـــان نیـروی موتور به چرخ ها عوض می شود) امــکـان تعویض سریــع تر و دقــیق تر دنــده ها را فراهم می کنـــد. نســل هشتــم پاسـات در اروپا از ابتـــدای عرضـــه تا کنون به صورت متوسط ماهــانه فروش حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دســتـــگـاه را ثبت کرده اســت و در سال ۲۰۱۷ میــلـــادی آمــار فروش کل آن در مرز ۲۰۰ هزار دستگــاه قرار دارد. این خودرو همـچـــنــیـن در زمره ۱۰ سدان متوسط پرفروش بازار آمریـــکـا نیز قرار می گیرد.

ایـــمـــن به سبــک فولکس گواگـــن

فولکس واگـن پاســات در آزمایشات دو موسســـه معـتبـر NHT- SA آمریـــکا و EuroNCAP موفق به کســب هر ۵ ستاره ایـــمنی با بالـــاتــرین امـتیـــازهـــا شده اسـت. ایــن خودرو در نسـخـــه ای که قرار اســـت وارد بازار ایران شود به ۹ کیـسـه هوا (۲ کیسـه هوای جلو، کیـسه های هوای جانبی، کیــســه های هوای پرده ای و کیسه هوای زانویی برای رانـنـــده) به علــاوه سیــستــم ترمــز ضدقــفل، EBD، کنـتــرل الـکتـرونیکی پایداری و سیـــســتم کمکی شروع حرکــت در سربالایـــی (HSA) مجـهـــز شده است.

سیســـتـم ICRS (سیســـتم هوشمـنـد پاســـخ در زمان تصادف) در زمـان تصـادف ضمـــن فعـــال کردن کیــسـه های هوا، سیستـــم سوخت رســانــی را قطع می کند، درب ها را باز می کند و فلـــاشر خودرو را فعــال می کند. ایـن خودرو همچنــیـن علـــاوه بر سیســتـم های پیـــشـــگـیـری از تصادفـــات در صورت وقوع برخورد با سیــســتم Post- Collision Brake System از هرگونه صدمــات بیش تر در صورت وقع تصـــادف با ادامه ترمـزگیــری و کاهش سرعـت خودرو جلوگیـری می کنـــد. پاسـات همـــچنـیـــن به سیــستم کنـــترل فشــار باد تایــرهـا (TPMS) مجـهز شده است.

مجموعه کامل امـکـــانـات

سدان متوسط فولکـس واگــن به سیستم ورود و اســتـارت بدون کلـــید مجهز شده است و همـچــنـــیــن برای کاهش مصـرف سوخت در ترافیک و توقف های کوتاه با سیـستــم Start/ Stop خودرو را خاموش و با فشــردن مجدد پدال گاز آن را روشن می کند. راننده برای سهولت تعویض دســتی دنــده می توانـــد از پدال های تعـــبیــه شده پشــت فرمان اسـتـــفـاده کنــد و دوربیـن ۳۶۰ درجــه در زوایـــای مختـــلـف امـکــان رصد فضای اطـــراف خودرو را در هر شرایـــطی با کمـــک ۴ دوربیــن در جلو، عقـــب و طرفین فراهم می کنـد. ایـــن سدان آلـــمانی همچنـیــن به تکنولوژی اتوپارک مجهــز شده است که با فعال کردن آن ضمـن شنـــاســـایــی فضای پارک، تمـام مراحـــل پارک را برعـــهـده می گرد و راننـده تنها نیاز اســـت که دنــده را تعویض کنــد.

امــکــانات متــعــدد ایـن خودرو از طریــق یک نمایـــشـــگــر ۹٫۲ اینچی تمـام دیــجیتال در پشـت فرمان قابل کنـــتـرل اسـت و راننده حتـی می تواند سیـــســـتم ناوبری GPS را از طریق نمـــایـشگـــر پشت فرمـان کنترل کند. ایـن خودرو همــچــنیـن به HeadUp Display، صنــدلی های چرم با تنظـیـــم برقی ۱۲ حالـــتـه و حافـظه برای صنـــدلی رانــنده، ماســـاژور صندلی رانـــنــده، صنـــدلی های تاشو عقب، سیسـتم تهویه مطـــبوع اتوماتیـــک ۳ گانـــه (با قابلیـــت تنــظـــیم دما برای دو سرنشـیـــن جلو و سرنشـینــان عقب)، آیــنه های جانبـی برقی تاشو با حافظه، چراغ های اتوماتیک LED جلو با قابـلیـــت تطـبـــیق با جاده و سرعـــت، چراغ های روشنایی در روز LED، سانروف پانوراما، گرم کن و تهویه صندلـی های جلو، انـتـــخاب حالت رانــنـــدگـــی، کروز کنـــترل و اتوهلـد نیــز مجـــهز شده اســـت.

پشـت فرمـــان پاســـات

برای مقالــات با پاســـات، شرکــت واردکــنـــنــده پیــسـتـــی را در محوطه این شرکــت طراحــی کرده بود که در ابـــتدای آن مســـیــری اسلالوم مانــنــد قرار داشــت و در بخش های دیـــگـــر شتابـگـیـری و ترمزگـیـــری این خودرو قابل آزمـــایش بود. شتابــگیری اولیه پاسات به لطــف در مدار قرار گرفـــتـن تمام ۲۵۰ نیوتن متــر گشـتاور از دور ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ قابل توجه بود. سرعـت تعویض دنـــده ها و نرمــی آن هیــچ گونه ضربـه ای را به کابـــین وارد نمـی کند و در مانورهای مسیـــر اســـلالوم پایداری خودرو مثال زدنـــی و متــفـاوت از دیگـر سدان های همـرده این خودرو در بازار است.

طراحـــی سیسـتم تعـلیق و صنــدلـی ها به گونه ای اســـت که حتی در پیــچ های تنـد فشار وارده به سرنـــشینان آن گونه که انـتظـار می رود نیســـت و شتــاب جانـی تاثــیـر مسـتقـیمـی روی سرنـشــینان ندارد اما با ایــن حال اتــاق با کمـتـرین حرکات جانـــبـــی و کمــتریـــن ضربات وارده به کابــیـــن خود را در مســیـــر حفظ می کنـد. سیستــم مولتـی مدیـای این سدان آلمانی به تکـنولوژی Gesture System مجــهز اســـت که بدون لمــس نمـــایـشگر با حرکت دسـت به سمت چپ و راســـت به صورت خودکـار تعویض آهـــنگ یا آپـشـــن های دیـگــر را انجام می دهـد. کنـــتـرل آپــشــن ها در کابیـــن به پاسات به کمک دو نمایـــشگر پشـت فرمان و نمـــایشگـــر میـــانـــی داشبورد ساده اســـت و حتی درجه گرم کن و تهویه صنـدلـی ها نیـــز از طریق مانیــتور مرکزی امـکان پذیر اســت.

پیـــشـــرانـــه توربو پاسـات شتاب ایـــن سدان ۱٫۴ تنی را به ۷٫۹ ثانـــیـــه می رســاند که عددی مشـــابه نزدیک تریــن رقــیـب ایــن خودرو در بازار ایران یعـنــی رنو تلیسمان اســـت. مصـــرف سوخت ترکـیـبی این خودرو نیـــز ۵٫۸ لیـــتـر در ۱۰۰ کیــلومتر اعــلـام شده اسـت. پاســات با ایـن تفـاسیــر سدانـــی ایده آل برای مسیــرهای شهری و خارج از شهر ایـــران به حســـاب می آیـد که از نظـــر امـــکـانـات داخـلی یک سر و گردن بالـاتـــر از رقبای فرانسوی، کره ای و ژاپـنـی در بازار قرار دارد و عمـلکرد فنـی آن به لطـــف طراحی دقـیق بخش های مختـلـف و هماهنــگــی بی نظـیـر قوای محرکه آن فراتـــر از انــتظـــار اســـت.

فولکس واگـن تیگوآن

کراس اوور شهـری فولکـــس واگن برای اولیـن بار در سال ۲۰۰۷ میـــلـــادی معرفـی شد و تولیـــد نسـل اول آن در سال ۲۰۱۷ خاتــمه یافـت. نســل دوم ایـــن خودرو همزمـــان با عرضه جهــانـــی در بازار ایــران به فروش خواهـد رسید. نســـل دوم تیگوآن که همـانـنـد دیــگــر مدل های متوسط و کوچک فولکــس واگن بر پایــه پلــت فرم MQB بنـا شده با طول ۴۴۸۶ میــلـیـــمـــتر در نسـخه ۴ چرخ فعـــال دائمی با پیشرانه ای قوی تر از پاســـات به خیابان های کشورمــان قدم خواهــدگـــذاشــت. حجــم پیشرانـــه توربو ایـــن کراس اوور آلمــانـــی به ۲ لیـــتر می رســد و حداکثـر توان تولیـدی آن ۱۸۰ اسـب بخــار اســت


فولکـس واگن تیگوآن

امــا مهـم تریــن نکته ای که موجب ایجـاد کشش قدرتــمـنــد در این خودرو می شود گشـــتـــاور ۳۲۰ نیوتن متـــری (۷۰ نیوتن متـر بیـش از پاســات) از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۳۹۵۰ اســت که شتـاب ۷٫۷ ثانـیه ای را به همراه دارد و به لطف استـــفاده از گیربکس ۷ سرعتـــه دو کلاچه اتوماتـــیــک DSG مصـرف سوخت این خودرو را نیـــز مانــند پاسات با امکــانـــات سفـارشـی برای بازار ایران و همـــچنـین تنـــها در یک تیـپ با قیـــمت ۲۸۹ میلیون تومان به فروش رســانــده است. تیــگو آن موفق به کسـب عنوان بهــتـــرین کراس اوور کامپــکت سال ۲۰۱۷ از سوی سایت Cars.com شده است. نام این خودرو از ترکیب دو کلـمــه Tiger (ببـــر) و ایگوآنا ساختـه شده است و به دلــیل انـتـــخـاب این نام از سوی مجـلــه اتوبیـــلـــد آلــمان جایـزه ابــداع در انــتـــخـــاب نام نیز برای این خودرو به فولکـــس واگن اخــتصاص یافـــتـه اسـت.

بلنــدقــامـــت ایــمن

تیگوآن ضمن کســـب ۵ ستاره ایمــنی از موسســـه EuroNCAP موفق به کسب ۹۶ درصـــد امتـــیـاز از آزمــایـش تصـــادف برای سرنــشینــان بالغ شده اســت که در ایــن کلاس و در بین همه خودروها عدد خیــره کننـــده ای اســت. ایـــن خودرو قرار است در ایـــران با ۹ کیسـه هوا، سیسـتم کنــتـــرل پایـداری، ABS و EBD عرضـــه شود و از جمــله امکانـاتی که تیگوآن فراتــر از پاسات در بخـــش ایـمـــنـــی به مشتـــریان ارائه می کنـــد می توان به سیـــســتـــم کنـــترل سرعــت در سراشـــیــبـــی (HDC) و سیستـم هشدار خستگــی رانـــنــده اشـاره کرد. تیـگوآن در آزمایــشـات تصادف EuroNCAP 80 درصد امـتـیاز امـــنــیـــت کودکـــان، ۶۸ درصــد امـــنــیـت عابرین پیـــاده و ۶۸ درصد امتــیاز عمـلکرد تجــهــیــزات ایمنی را نیـــز کســـب کرده است.

 

امکــانــات

تیگوآن از مجـــموعه آپــشـن های مشـــابــه پاســـات بهــره می برد با ایـن تفـــاوت که صندلـــی سرنــشـیــن جلو نیــز علاوه بر راننـده در این خودرو به حافظه مجـــهـــز شده و آپشن تهویه صنـدلـــی های جلو در ایـن خودرو به چشم نمـی خورد. تیگوآن علاوه بر این موارد به نمــایــشـگــر ۹٫۲ ایـنـچــی در بخـش میــانــی داشـــبورد، نمـــایـشـگــر ۱۲ ایـــنــچـــی پشت فرمـان، کروز کنترل، سیســـتـــم تهویه مطـبوع ۳ گانــه، اسـتارت/ اسـتاپ، ورود و استــارت بدون کلیــد، گرم کن صندلـی های عقــب و جلو و… مجـهز شده اســت. تیـــگوآن برای کنـــترل حالــت های حرکتــی از تکـنولوژی اخـتـصـــاصـــی ۴Motion فولکـس واگن نیـــز بهـره می برد.

این سیســـتــم از طریق کلـــیــد چرخــشــی در کنار اهـــرم دنــده امکان انـتــخـاب از بین حالــت های راننـدگــی برف، جاده (شامل ۴ حالـــت و قابلیت شخـــصی سازی)، آفرود و آفرود Individual (با قابــلـــیــت شخصی سازی قابلیـت های آفـرود) را فراهـم می کند. تیــگوآن با بهره گیــری از ریـــنـگ های ۱۹ ایــنچـی آلومیـنـیومی یک سایـــز ریــنـــگ بزرگ تری نسـبـــت به پاسات دارد و به امـــکـانات دیــگری نظـــیر دوربین ۳۶۰ درجه، اهـرم اتـــصـال تریـلر با قابلیـــت تاشوندگـی به صورت الکتــریـــکـی، باز شدن درب عقب به صورت هوشمند، پارک اتوماتــیـک و… مجهــز شده اســـت.

پشت فرمـــان تیـگوآن

تیـــگوآن هر چنـــد در ظاهـــر حدود ۳۰ سانـــتـــیـــمتــر طول کمتـــری در مقایســه با پاسات دارد امـــا وقتــی در کابــین آن بنشینـــیـد به دلیل ارتـــفاع نســـبتا پایــیـن صنـــدلـــی ها، فضـای سر و پای خوبی را در اختــیـار دارید و ایـــن کاهش فضا چندان برای سرنـــشــیــنان جلو و عقـب ملـموس نیـســت. عملـــکرد خودرو در مانورها و پیچ های تنـد مشـابــه پاسات مطـــمئن و دقــیق اســـت و خبـــری از انـــحـــراف خودرو به واسـطه حضور سیسـتم های کنــترلی مانــنـــد ESP نیـــســـت و مجموعه عوامـــل موثر در هنـدلینـــگ خودرو دقیـــق عمـــل می کننـد. سیـستـم تعـلیق نیـز به واسطه ارتـــفاع بیـش تر خودرو از پاســات نرم تر عمـل می کند. در ابـتدای آزمایــش با این خودرو سیســتم ۴Motion را در حالت زیــرمجـموعه اسـپرت در مود On-Road قرار دادیم تا تعویض سریـــع تر دنـــده ها، سفــتــی نســبــی فرمــان و واکـــنش دقیـق پدال گاز در تنــظــیمـــات خودرو قرار بگـــیــرد.

شتابـــگــیری خودرو با توجه به گشتـــاور ۳۲۰ نیوتن متری در مســیــر مستـقــیـــم بهتـــر از پاسات بود و وزن بیــش تر خودرو نیز تاثـــیــری در عمــلکـــرد خودرو نداشت. نفوذ صدای موتور به کابـیــن در حالـت اسـپرت بیش از حالت های دیـــگــر است و در حالــت نرمـال این نفوذ به حداقل می رســد و آرامش قابل توجهــی بر کابـــین حاکـم است. سیـــستم صوتی نصــب شده در هر دو مدل تیـگوآن و پاسات از برنــدهای مطرح اروپایـــی و با عمــلکرد قابـــل قبولی هسـتند و تفـــکــیک صدا نیــز به خوبی صورت می گیرد. سیــسـتم ۴Motion خودرو در حالت Individual امـــکـــان تنـظـیـم پارامــترهــای مهـم فنـــی خودرو را برای شخصـی سازی فراهم می کند به گونه ای که با انـتخـــاب این حالـت در مود On-Road یا Off-Road رانــنـده می توانـــد حالـــت فرمــان را بین اســـپـرت و نرمال تنظـــیـــم کند یا تعویض دنـده ها را براسـاس آنچـــه در شرایط موجود نیــاز دارد انتخـاب کنــد.

ایـــن تکـنولوژی به صورت کلی امکـان شخصی سازی خودرو در شرایــط مخــتـــلـف را در اختـــیـــار رانـنـده قرار می دهد. سیــستـــم دوربیــن ۳۶۰ درجــه در ایـــن خودرو ۱۲ نمای مختــلـــف از خودرو را در اختـیار شما قرار می دهد. ایـــن دوربــیــن حتــی زاویه ای از دیــد را در اخـــتـیـار رانـــنده قرار می دهد که بدون نیـاز به پیاده شدن یا راهــنمایی اطرافـــیـــان بتواند یک کاروان یا تریلر را به سادگی به اهـــرم پشــت خودرو متـــصـل کند. تیــگوآن در مجـموع یک میـنی کراس ایـده آل برای مسیرهـای شهــری و بزرگــراه ها است که در مقـایسه با رقـــبــا از برنـــد معتـــبـــر آلمانـی، مجـموعه کاملــی از امکـــانات و پیشرانه ای با کشـــش بالـا بهره می برد.

 

خودروهای وارداتی پاسات و تیگوآن محصول کشور آلمان

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.