خودروی مدرن پورشه کاین 2019 با طراحی فوق پیشرفته

پورشه کاین 2019 به تازگی معرفی و وارد بازار جهانی خودرو شده است این خودروی بسیار مدرن در بازار خودرو بسیار هوادار دارد پورشه ها خودرو هایی بسیار شیک و مدرنی می باشد شرکتی که پورشه ها را تولید می کند از سال 2002 در جهان خودروهای بسیاری را تولید نموده است در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر خودروی مدرن پورشه کاین 2019 با طراحی فوق پیشرفته را در سایت مجله دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش سایت مجله دانستن : برای آنکه به مقام حقیقی و واقعی کاین میان جور های ایجاد شده پورشه پی ببریم , کافی است به آمار فروش دسته کاین در پانزده سال اخیر اعتنا کنیم . این خودروساز از سال 2002 تا به امروز 770 , 000 دستگاه خودروی کاین را به فروش رسانده است , و احتمال دارد تا حدود سه سال آتی این میزان فروش را به یک میلیون دستگاه خواهد رساند . این در حالی است که پورشه , یک میلیون دستگاه خودروی 911S را در زمان 53 سال فروخته است . پورشه که از اولِ فعالیتش , اسم خویش را تحت عنوان آفریننده خودروهای اسپرت در اشتوتگارت آلمان مطرح کرده بود , در قرن بیست و یکم تبدیل به تولید کننده خودروهای شاسی بلندی شده‌است که در عالم به محبوبیت متعددی رسیده اند .

بدون شک پورشه قصد ندارد به راحتی این موفقیتی که در فروش گونه شاسی بلند خویش به دست آورده است را , از دست بدهد . به همین علت نسل سوم کاین , شباهت مضاعف متعددی به نوع پیشین آن داراست . انحنای گلگیرهای جلوی این ماشین , مسافت محل ورود های هوا , و طول سقف در جور 2019 دست خوش دگرگونی شده‌است . اگر‌چه پورشه از تولید تغییرات اکثر در کاین 2019 خودداری نموده است , ولی تا حدی طول این ماشین کاهش پیدا کرده و عریض خیس شده‌است . با تمام این اوصاف و با وجود آنکه پورشه قالب کلی کاین را تغییر تحول نداده است , ولی نوع کاین 2019 , خودرویی تماما تازه است ; به نحوی که حس میکنید با پورشه 911 موتور جلو مواجه شده اید .

پورشه کاین 2019 مبنی بر پلتفرم MLB تاسیس شده است که با پلتفرم بیشتر جور های آئودی همچون خودروی شاسی بلند Q7 مشترک است . کاین در گونه نو خویش , ارتفاع محور چرخ ها را اثبات نگاه داشته است که مقدار آن 289 سانتی متر است , ولی از ساختار آلومینیومی جدیدی استفاده نموده که منجر شده وزن آن به صورت چشمگیری کاهش پیدا نماید . موتور این اتومبیل به طور طولی و دقیقا بالای محور جلو قرار گرفته است . در سود نیروی پیشرانی که توسط موتور V8 این اتومبیل ساخت میگردد , 57 درصد از وزن ماشین را روی محور جلو متمرکز می نماید . این تناسب , شبیه چیزی است که در بخش اعظمی از جور های آئودی هم موجود است . از این ماشین جور هایی با موتور V6 نیز ایجاد میشود که ولی فشار کمتری روی محور جلوی خویش تحمل می نماید . پورشه کاین 2019 از باکس دنده خودکار هشت سطح ای استفاده میگیرد که ساخت ZF است و همینطور دیفرانسیل جلوی این ماشین هم باطن گیربکس آن و به طور یکدست کار می نماید . با دقت به گفته طراح پورشه , با پیشنهاد پکیج اسپورت کرونو به ارزش 1130 دلار , و طولانی تر شدن کارایی کنترلی بدین ماشین , می توان زمان وصال سرعت از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را برای کاین 2019 , به میزان 0 . 3 ثانیه کاهش بخشید .

پورشه کاین 2019 در سه مدل متفاوت از حیث توان خروجی ماشین , ساخت و عرضه خواهد شد . این سه گونه به صورت تقریبی 100 اسب بخار با یکدیگر اختلاف توان دارا‌هستند و در سود هریک با ارتقاء توان , حدود یک ثانیه , عجله بهتری را نسبت به جور جایگاه ذیل خویش خواهند داشت . فروش این اتومبیل از ماه جولای آتی شروع خواهد شد و بها شالوده ای که برای آن در لحاظ گرفته شده‌است 66 , 750 دلار خواهد بود . خصوصیت های فنی که برای کاین 2019 با بها اساس بیان شده شده‌است , دربرگیرنده یک موتور توربو شارژدار 3 لیتری از جور V6 خواهد بود که توان 340 اسب بخار را ایجاد کرده و گشتاور نیروی 450 نیوتن متر خواهد داشت .

این خصوصیات , شبیه خصوصیت های فنی است که در خودروهای سدان پورشه پانامرا و دسته های S4 و S5 آئودی مشاهده شده‌است . نسل سوم کاین در مقایسه با گونه قبل این ماشین , دارنده 40 اسب بخار توان خروجی بیشتر است که برای تکان این شاسی بلند دو تنی , نیروی بیشتری مهیا می نماید . موتور 3 لیتری سینگل توربوی این اتومبیل مضاعف بی سروصدا و کارکشته است و طبق برآورد شرکت خالق آن با سیستم لانچ کنترلی , میتواند در 5 . 6 ثانیه سرعت خویش را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند . سوای سیستم لانچ کنترلی این زمان به 5 . 9 ثانیه میرسد .

با پرداخت 17 , 200 دلار بیشتر , نسبت به جور اساس , پورشه , ورژن کاین S را قادر است به شما ارائه نماید که از موتور 2 . 9 لیتری با توان 440 اسب بخار از گونه V6 فایده میبرد و میتواند در 4 . 9 ثانیه سرعت خویش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند ( با سیستم لانچ کنترلی این میزان به 4 . 6 ثانیه میرسد ) . این ارتقا توان , و همینطور گشتاور نیروی 550 نیوتن متری در مقایسه با گونه اساس کاین 2019 , قابل مراعات است . این جور S , چالاکی دوچندان بیشتری در مقایسه با نوع اساس داراست , و موتور تویین توربوی شش سیلندر آن در دورهای فراتر از 3000 rpm غرش بلندتر و قدرتمندانه تری رمز می‌دهد . با وجود صدایی که‌این موتور V6 از خویش بیرون می نماید , به هیچ وجه در باطن کابین مزاحمتی برای سرنشینان تولید نمی‌شود و براین اساس عایق بندی نوع S به طور کامل در مرحله خودروهای گران‌قیمت بازار است .

بالاترین گونه کاین , گونه توربو است که از فصل‌پاییز 2018 عرضه خواهد شد و 125 , 650 دلار ارزش خواهد داشت . این اتومبیل 550 اسب بخار توان داراست که به مقدار 30 واحد بیشتر از جور گذشته است . این میزان توان , از موتور 4 لیتری V8 توربو شارژ , با گشتاور نیروی 768 نیوتن متر ساخت می گردد . نوع توربوی پورشه کاین 2019 , نسبتاً قدرتی به میزان دسته توربو S در نسل قبل داراست که دارنده موتور توین توربوی 4 . 8 لیتری V8 با توان 570 اسب بخار بوده است . زمان ثبت شده ای که در آن دسته توربو میتواند سرعت خویش را از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برساند , 3 . 7 ثانیه است .

با اعتنا به این‌که گزارش های شرکت پورشه در باب محصولاتش معمولا محافظه کارانه است , این زمان ثبت شده , مضاعف شگفت انگیز و ایده آل است , علی الخصوص در‌صورتی‌که در حیث داشته باشیم که گونه توربو S در نسل قبلی , دارنده عجله صفر تا صد 3 . 8 ثانیه بود . بدون شک بین سه موتور پیشرانه که برای کاین 2019 قابل پیشنهاد است , این موتور V8 شایسته ترین کارکرد را دارااست . همینطور تلاش قابل انعطاف پیشرانه و صدای غرشی که از اگزوز بیرون میشود , نشان می‌دهد که در مقایسه با گونه های دیگر , با موتور خوبتر و قدرمندتری مواجه هستیم . اما موتور V8 مرسدس AMG , در مقایسه با این ماشین غرش بلندتر و شجاعانه تری داراست .

آپشن ها و تجهیزات زیادی برای این خودروی شاسی بلند در حیث گرفته شده‌است , که همین فرمان موجب میگردد که کاین 2019 یکی‌از بی نقص ترین و امروزی ترین شاسی بلند های بازار کنیه بگیرد . هر سه دسته کاین 2019 دارنده سیستم امر گیری چهار چرخ , آنتی رول توشه فعال , و سیستم تعلیق بادی با محیط سه گانه , لاستیک پیرلی پی زیرو , و دیفرانسیل لغزش محدود با در اختیار گرفتن الکتریکی و سیستم تقسیم گشتاور نیرو بر اساس ترمز می‌باشند , که اما مورد انتها فقط روی دسته S و گونه توربو موجود هست . از‌آن‌جا‌که شاسی های هر سه دسته کاین 2019 به یکدیگر مضاعف شباهت دارا‌هستند , سعی آن ها در مسیرهای بیرون از جاده و سفرهای آفرود تفاوت چندانی با نیز ندارند .

مهندسان پورشه برای این اتومبیل , از سیستم امر کمکی الکتریکی استفاده کرده اند , البته برخلاف بخش اعظم خودروسازان دیگر , این سیستم را دوچندان عالی و ایده آل پباده سازی نموده اند . بنابراین راننده به خیر قادر است بفهمد که تایرهای جلو در چه وضعیتی قرار گرفته اند و به‌دنبال آن تلاش دستور با اعتنا و تخت‌گاز زیر سوق دهی قرار می‌گیرد . سیستم امر الکتریکی پورشه به مقدار ای تیز و ظریف است که به هیچ وجه متوجه نمی گردید با یک شاسی بلند دو تنی با ارتفاع 490 سانتی متر راز و عمل دارید .

پورشه برای اولین دفعه در نسل سوم کاین , از سیستم تایر تناوبی استفاده نموده است . دسته مبنا و دسته S , دارنده تایرهای جلو با بعدها 255/55R – 19 و تایرهای عقب با بعد ها 275/50R – 19 میباشند . البته تایرهای دسته توربو به میزان 2 . 5 سانتی متر پهن خیس هستد و ابعادشان 285/40R – 21 در محور جلو و 315/35R – 21 در محور عقب میباشد . در شرایطی که اشاره شد این ماشین دارنده سیستم دستور گیری چهار چرخ است .

ولی در شرایطی که سرعت ماشین ارتقا پیدا نماید , همت سیستم دستور گیری مختلف خواهد بود . در این‌حالت چرخ های عقب , دریک سمت با چرخ های جلو گردش می نمایند . با وجود جثه بزرگ این ماشین , کاین 2019 پایداری قابل مراعات ای داراست , به گونه ای که چه بسا میتوانید با آن مبادرت به دریفت زدن نمایید , ولی پیشین از این عمل می بایست سیستم پایداری پورشه را که روی این ماشین درنظرگرفته شده شده‌است , خاموش نمایید . این سیستم که بوسیله شرکت پورشه پباده سازی شده‌است , PSM اسم دارااست و برای در اختیار گرفتن پایداری اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد . برای فعال نمودن یا این که غیرفعال کردن آن , دکمه ای روی کنسول مهم ماشین قرار گرفته است و با یک توشه فشردن آن , موقعیت در دست گرفتن پایداری در موقعیت اسپرت قرار میگیرد و در‌صورتی‌که یه خرده بیشتر این دکمه را در شرایط فشرده نگاه دارید , این سیستم تماما خاموش میگردد .

 

همینطور سیستم ترمز جدیدی نیز برای کاین 2019 به وسیله پورشه پباده سازی شده‌است که مزیت های قابل توجهی دارااست . روی دیسک های ترمز این اتومبیل لایه ای از تنگستن قرار میگیرد و بدین ترتیب دیسک با لنت های ترمز , تماس بیشتر و اصطکاک بالاتری برقرار می نماید . در سود کارایی این سیستم ترمز که مجهز به دیسک های PSCB است , بهبود قابل مراعات ای یافته و قدمت کارکرد آن‌ها به میزان 30 درصد ارتقاء پیدا کرده می نماید . PSCB نامی است که پورشه روی این دیسک ها نهاده است و مخفف عبارت «ترمزهای با مرحله پوششی» است .

پورشه این سیستم ترمز تازه را روی نوع توربو S به صورت پیش فرض قرار داده است ولی برای آنکه این سیستم ترمز را به طور سفارشی روی دسته های شالوده و توربو داشته باشید , بایستی مبلغ 3 , 490 دلار هم به طور غیروابسته پرداخت نمائید . خصوصیت بارز دیگری که سیستم ترمز پورشه کاین 2019 دارااست , مرتبط با کالیپرهای آن است . در محور جلوی این ماشین , کالیپرها از مدل روستا پیستونی یک تکه می‌باشند و در محور عقب ماشین , به طور 4 پیستونی پباده سازی گردیده اند . همینطور می توان با پرداخت مبلغ 9 , 080 دلار , از سیستم ترمز سرامیکی – کربنی استفاده کرد که برای تمام گونه ها قابل پیشنهاد هست . ولی سیستم ترمز استاندارد این اتومبیل به میزان کافی قادر و باصرفه است و تفاوتی چندانی در میان این دو دسته سیستم نمی‌توان قائل شد .

همچون بقیه جور های پورشه , کلید شروع این اتومبیل در سمت چپ دستور قرار گرفته است و در حالتی که پیشتر با خودروهای پورشه رانندگی نکرده باشید , احتمال دارد برای عادت کردن به آن یه خرده زمان نیاز داشته باشید . بیشتر قسمت های داخلی کابین خودروی کاین2019 شبیه نوع نو پانامرا پباده سازی شده‌است . یک نمایشگر 12 . 3 اینچی روی کنسول درنظرگرفته شده شده‌است و کلید های کنار این نمایشگر از دسته لمسی میباشند . به صورت کل کلیدهای فیزیکی زیاد اندکی در حوالی نوع دنده موجود هست و بیشتر دکمه های فیزیکی که در دسته های گذشته وجود داشتند , جای خویش را به کلیدهای لمسی داده اند .

سیستم تهویه اتومبیل و مسیرهای محل ورود هوا به طور کامل هوشمند پباده سازی گردیده اند که از روش نمایشگر درون کابین نیز قابل در دست گرفتن می‌باشند . بنابراین از روش همین نمایشگر لمسی می توان خروجی های هوا را گشوده یا این که بسته کرد و حالت آن‌ها‌را بررسی نمود . به صورت کل عمل کردن با منوهای مختلفی که روی نمایشگر لمسی ماشین در دست قرار گرفته اند , چندان پیچیده نیست و برای شناخت با کارکردهای آن عمل دشواری نخواهید داشت .

صندلی های کاین 2019 تماما اسپرت پباده سازی گردیده اند و با اعتنا به حالت و میزان درهای عقب ماشین که تا حدی بزرگ می باشند , آمدن به کابین و نشستن روی صندلی ها به راحتی انجام میگیرد . فضای صندوق عقب این اتومبیل نسبت به دسته های قبل بزرگتر شده‌است و بنابراین فضای کاربردی بیشتری در اختیار خواهید داشت . پورشه برای ورژن هایی که در اروپا عرضه خواهد کرد , لاستیک زاپاس در حیث نگرفته است , ولی نوع هایی که در آمریکا ایالات متحده به فروش خواهند رسید , همچون قبلی , دارنده لاستیک زاپاس خواهند بود .

در غایت می بایست خاطر نشان کرد که علیرغم معرفی نسل تازه کاین به وسیله شرکت پورشه , این ماشین خصوصیت های حساس خویش را که مشتمل بر هندلینگ فراوان همچنان حفظ کرده است و یک خودروی شاسی بلند ایده آل را در اختیار خریداران قرار می دهد. با وجود آنکه کاین رقبای حرفه ای و سرسختی همچون مرسدس AMG، بی‌ام‌و، و رنج روور، را در تولید شاسی بلندهای لوکس در برابر خود دارد، اما توانسته است با مدل کاین و فروش موفق این خودرو در طی سال ها جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. به این ترتیب می توان به یقین پیش بینی کرد که پورشه کاین 2019 همچنان راه موفقیت خود را طی خواهد کرد و نگرانی چندانی از بابت رقبای موجود در بازار نخواهد داشت.

 

خودروی مدرن پورشه کاین 2019 با طراحی فوق پیشرفته

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.