دلیل عصبانی شدن و بداخلاقی قبل از پریود شدن خانم ها

پریود یکی از عادت های ماهیانه در همه دختران و زنان می باشد تغییرات هورمونی در بدن موجب این تغییرات اخلاقی می شود حمام رفته و یک دوش بگیرید مقداری از این استرس تان کم خواهد شد نوک پستان ها حساس تر و تحریک پذیر تر می شود در این زمان آرامش را تمرین نمایید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر دلیل عصبانی شدن و بداخلاقی قبل از پریود شدن خانم ها را در سایت دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش سایت دانستن: بـــسیـــاری از خانم ها پیـش از قاعـــدگـــی دارای مشـکـلــاتـی هستــنــد که حتـــی در صورت شدت پیـــدا کردن آنها در فعالیــت های روزانـه اختلال به وجود می آیـد .این نشـانه ها در افراد مخــتـــلـف و همـچنین در ماه های مختلف دوران قاعدگی از لحــاظ نوع و یا شدت با یکدیـــگـر متفاوت می باشـد.به نشــانـــه هایـی که پیــش از قاعدگـی برای شمـا رخ می دهد سنــدرم پیش از قاعــدگــی گفـــتـــه می شود که امـکــان دارد یک هفــته پیش از خونریزی دیده شود و یا حتی بعد از آن هم ادامه داشـــتـه باشد.
برخــی از علامت ها را در اینـــجـــا ذکـــر می کنیم :

چون چنـد مشکل به طور همـــزمـــان برای خانم ها به وجود می آید به همـیــن دلــیـل به آن سنـــدرم گفــتــه می شود.

تغـیـیرات ایجـاد شده در خلـــق و خو :ایـــن مشـــکـلات ممکـــن است به صورت کسلی، پرخاشـگـــری، سسـتــی و زودرنـــجـــی، بی خوابــی و تمرکــز نداشـتــن و یا تحریـــک پذیری بالا اشـــاره کرد. از جملـــه تغیـــیـرات جســـمـــانی می توان به احـــســاس تهوع، تغـییــرات اشـــتــهــا، احـــسـاس سنـــگــیـــنـــی در لگـــن، احـساس پری در پستان ها، تغـییــرات در پوست و … اشاره کرد.

از مهـــم تریـــن دلیل ایـجـــاد ایـــن اتــفـاقات به هم خوردن تعادل در ترشح هورمون های اســتـروژن و پروژســـترون می باشـــد. بهـتــر اســت بدانید که در طول ماه اســـتــروژن ترشـــح می شود که مقدار آن پیش از تخمـــک گذاری بیـــشـتـر می شود و تخمدان ها نیز پروژســـترون تولیـــد می کنـــنـد. در این ماه نیز سطـــح پرولاکـتـین بالـا می رود ایــن هورمونی اســـت که پستــان ها را تحـــریـک می کند.


ترفـــند هایـــی برای درمــان بد خلــقی های پیش از قاعـدگی

نشــانگـان پیش از قاعــدگـــی در ۵ تا ۱۰ درصد از افـــراد به صورت جدی وجود دارد. ایـن نوسانــات خلـقی پیـش از قاعـدگـــی معـــمولا در پس زمینـــه ای از خلـــق و خوی کلــی ماننــد افـسردگی و اضطراب اتفاق می افـــتــد اما راه هایـــی برای کاهـــش علائم ایـــن نشــانگــان وجود دارد که با هم برخی از آن ها را مرور می کنـــیــم.
حمام آب گرم بگـیریـد

برخـی از علـائمی که زنان دچار نشــانـگـــان پیـــش از قاعدگـــی از آن رنج می برنـد شامــل استرس، تحــریــک پذیری، اضطــراب، نوسانـــات خلقـــی، از دســت دادن اعـتـــمــاد به نفس و گریه بی دلـیل اسـت. از پزشــک درباره درمـــان های رفـــتـار شنـاخــتی سوال کنــیـد.
یک درمانــگـر می تواند به شمـا کمک کند روش های جدیـدی برای مدیریت نشانــه ها یاد بگـــیـــرید. ورزش را در برنـامـــه تان قرار دهـیـد و سعـــی کنــید رژیــم غذایـی روزانه تان سالـم باشــد. این موضوع باعـث آزاد شدن اندورفــیـن می شود که در بهبود خلـــق و خو موثر اســـت.
حمام آب گرم بگــیریــد و روی لیفتان دو قطره گل یاس و روغن بابونه بچـــکـانـــیــد و روی پوستتان بکــشـــید. ایـــن کار ماننـــد نوعی ماسـاژ است که به آرامش شما کمک خواهــد کرد.
همـچنــیــن بخوانید : علــت ضعــف پا و راههــای درمــان آن را بشنــاسید
قنــدتـان را تنظــیــم کنیـد

می دانـــیــد نوسانات قند خون می تواند در خلق و خوی شمـا موثر باشـد. به هر حال نوسانات هورمونی به طور طبـیعـی در تمــام زنان قبل از قاعدگی اتفاق می افتــد امــا در خانم هایی که نشـــانـــگان پیـش از قاعـدگـی دارند، نوسانـــات قنـد خون می تواند تشـدیــد شود. توصیه می شود برای داشتن خلق و خوی آرام و با ثبـات، تعـادل قنـد خون را در تمام طول ماه نگه دارید و آن را محـدود به روزهـــای منتهـــی به قاعـــدگـی نکــنـیـــد.
به امـــگــا۳ توجه کنــیـــد

امگـــا ۳ نقشی مهم در پایــداری خلـــق وخو دارد. حتــمــا می دانـــیـد که ماهـی منــبـع غنـــی ایـن ماده است و مصــرف آن می توانـد موثر باشـد. اگر گیــاهــخوار هســـتـیـــد، می توانید به جای ماهـــی از بذر کتـــان استفاده کنید که آن هم منبـــع امگا۳ است.
کافئین را کنار بگـذاریـد

بدون شک کافئین به شمــا انرژی می دهـد امـا از سوی دیـــگـــر خلـق و خوی شمـــا را به هم می ریـــزد. نوشیـــدنــی های کافئین دار به دلــیــل کافئین و شکــری که دارنـد، می توانــند نوسانات هورمونی و متعـاقب آن نوسانــان خلقــی ایـــجاد کننــد.
خانـم های مبــتـلا به نشانگان پیش از قاعدگــی به میــزان کم کافئین هم حساس هستــنـد و علـائم شدیـــدی نشان می دهـــند. بهــتر اســـت میــزان مصرف این نوشیـدنــی را کم کنید و آن را با چای سبــز که آنتـــی اکـــسـیـدان دارد، جایـــگـزیـن کنـیـد تا ببـــینیــد چه تغــیـــیری در خلــق و خوی شما اتفـاق می افتد.

آرامـش را تمــرین کنـیــد

بهـــتر اسـت تمرین های آرام بخش انـجام دهـیــد. به جای هر واکـــنـشـــی بهتـر اســت ابـــتدا نفـس عمیــقی بکشید. اگـر چه آسان نیـست امـا بهتـــر اســت امـــتــحــان کنیــد. تا ۱۰ بشـماریـد و خودتان را در یک موقعیت آرامـــش بخش تصور کنیـــد. ایـن تکنـــیک ها بدون شک همـــیـشـه شمــا را خونسرد و متعادل نگـــه نمـی دارد اما با تمریــن بیـــشتر، تعداد دفــعـاتی که آرام برخورد می کنیــد، بیشتــر خواهــد شد.
ورزش کنیـد

ایـــنکـه در حال حاضر افـــسرده هســتید، یا علـائم نشـــانـــگـــان پیش از قاعـدگی دارید، دلیـل نمــی شود ورزش را کنار بگذاریــد. اتـفـــاقا در این حالـت ورزش و فعالـــیـــت بدنـــی می تواند اسـتــرس را از شمـــا دور کنــد و باعــث شود در واکـنش به محـــرک ها آرام تر برخورد کنـید.
سعی کنــیـد حداقــل ۳۰ دقیــقه پیـاده روی تنـد، دوچرخــه سواری، شنا یا سایــر ورزش های هوازی را در برنـــامـــه روزانـه خود یا حداقل بیشـــتــر روزهــای هفته بگـنجانیـــد. ورزش منظـــم برای بهـبود سلـــامت عمومی شمــا و کاهش شدت بعـــضی از علـائم نشـــانگـــان پیــش از قاعدگـــی همــچون خســـتگــی و افســردگـــی مفید اســت.
غذاهـــای غنـی از آهـــن بخورید

بسیـــاری از زنــان ممکن اسـت در دوران قاعـدگــی احـــسـاس کمبود انرژی و خســتگـی کنـــند. این حالت معمولا به دلــیـل خونی که در ایـــن مدت از بدن خارج می شود، بروز می کند. بهــتــرین کار ایـن است که مقـــدار زیـــادی غذاهـــای غنــی از آهن ماننـــد اسـفنــاج، تخـــم مرغ، لوبیـــا، آجــیل و غلـات سبوس دار به رژیـمـــتـان اضـافـه کنـید.
در بســـیـــاری از زنـــان مصـرف مواد غذایــی غنـی از کلــسیـــم ماننـــد شیـــر و ماسـت نیز می تواند به کاهــش احــســاس خستگــی کمـک کنـد. میـــان وعده های کم و با شاخص قنـد خون پاییـن مانــند کیک های ساخته شده از آرد جو هم می تواند به افزایش سطح انـــرژی کمک کنــد. از مصرف تنقـلات شیرین خودداری کنـیــد.

دلیل عصبانی شدن و بداخلاقی قبل از پریود شدن خانم ها

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.