تیپ های متفاوت از ساره بیات + بیوگرافی کامل ساره بیات

ساره بیات عکس های بسیار زیبا و جالبی را از خود در اینستاگرامش قرار داده است بسیاری از افراد از چهره و تیپ ساره بیات خوششان می آید و او را بهترین بازیگر در عرصه سینما و تلویزیون می دانند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر تیپ های متفاوت از ساره بیات + بیوگرافی کامل ساره بیات را در سایت مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : ساره بیات , حتما نمیتوان از هنرپیشه توقع داشت که برهه زمانی ها بی کار یا این که کم عمل بماند و از درآمد حیاتی اش که ناشی از فعالیت بازیگریست گشوده بماند تا نقش های مختلف ایفا نماید .ابدا مگر یک هنرپیشه آن نیز بانوی هنرپیشه چقدر قادر است در بورس باشد که‌این را از وی بخواهیم؟

پس میماند فرض دوم یعنی هنرپیشه بایستی طوری نقش های تکراری را ایفا نماید که رنگی از طراوت در نقش ها به دیده بخورد .

ساره بیات پیش از آن که به واسطه مهم‌ترین فیلم اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین» مورد اعتنا قرار گیردکلی فیلم تلویزیونی و چه بسا سریال و اعم از «بانو» , «مرگ یک شاعر» , «ریسمان سبز» ,«ترانه پاییزی» , «ی مشت لبریز عقاب» , «بیگناهان» و «تباهی» بازی کرده بود ولی کشف فرهادی و قرار دادنوی در قامت بانویی از طبقه زیر جامعه که قراراست برای امداد به همسر بیکارش از جان مایه بگذارد موجب شد بضاعت های این هنرپیشه پیش روی سینمای کشور ایران قرار گیرد .
بازی جاندار ساره بیات در «جدایی…» و تصویرسازی ظریف از خلق یک زن مذهبی از طبقه ذیل
موجب شد وی موفق سیمرغ شایسته ترین بازیگری فستیوال فجر نیز شود . خیلی جذاب است
که بازیگری که یک فیلم خیر چندان چشم شده به اسم «مقلد شیطان» را در کارنامه داشت با بازی نقشدر دومی تجربه بازیگری خویش پیروز سیمرغ شود . این حادثه برای ساره بیات به‌زمین‌خورد و فصلی جدید را در کارنامه وی تشکیل داد .

بازنشر دردکشیدگی از سینما تا کانال خانگی

«۲۱ روز بعد»و«زرد»تازه ترین فیلم های نمایش شده ساره بیات نیز چهره یی ازاین دردکشیدگی رادر خویش دارا هستند .
در «۲۱ روز بعد»اودر قامت مامان سرطانی یک نوجوان علاقه سینما ظواهر شده‌است .

مادری که کلیه نوع تیره بختی بر سرش آمده ; از سرطانی که درمانش مالامال هزینه است تا مرگ همسر
و دردسرهای نوجوانی که حالت معاش مامان را ادراک نمی‌کند ; شقاوت هایی که
تنها یکی آن ها کافیست تاکمر یک زن راخم نماید ولی به نظیر الگویی که بیات از «جدایی…» با خویش آورده ,خیر فقط در قبال مشکلات راز خم نمی‌کند بلکه کارایی می نماید کماکان بایستدو ادامه دهنده معاش طاقت فرسا خویش باشد .

«زرد» که پیشتر «جاده باریک می شود» اسم داشت , تصویر دیگری از دردکشیدگی ساره بیات رانشان میدهد .بیات در «زرد» ایفاگر زنی است که همسرش به ناگاه به کما رفته و هم اکنون وی می بایست کلیه تلاشش را بکندبرای دسته کردن ۱۰۰ میلیون پول جهت کار لینک و پیوند کبد همسر ; البته در جریان این همت
برای پول دسته کردن است که از یک طرف تمامی دسته کردار پلیدی چه بسا ازسوی دوستان عزیز را متحمل میشود و همگی گونه پیشنهادی چه بسا پیشنهادهایی بی شرمانه به او میگردد اما گشوده می ایستد ونمی شکند .

وی حتی‌در جایی از روایت در می‌یابد که همسرش به وی دسیسه کرده تا حجم دردکشیدگی وی دو چندان شود اما گشوده نیز می ایستد تا در پایان فیلم خطاب به همسر مرحومش جمله «دوستت دارم» را بگوید .
«عاشقانه» نو ترین تجربه سریالی ساره بیات نیز اورا در قامت زنی درد کشیده نشان می‌دهد ;
ولی این توشه یک پزشک معالج درد کشیده . درد در اینجا سقط فرزند به خاطر اخلاق و رفتار خطا فرزند و سرکوب میل شدیدی است که به فرزنددار شدن داراست .

امان از محافظه کاری کارگردانان

فصل نو کارنامه بازیگری ساره بیات چنانچه همراه میشد با بازی نقش های مختلف و تجربه دنیاهاییمتعدد مسلما می توانست قوانینی را آماده آورد برای آن که ساره بیات جایگاهی دست نیافتنیبین بانوان هنرپیشه مورخ سینمای کشور ایران پیدا نماید البته به عارضه ها گوناگون که ممکن است شایسته ترین اش به عبارتی محافظه کاری کارگردانان سینماست این واقعه نیفتاد .
بعداز «جدایی…» به جز دو تجربه «محمد نبی الله ( ص ) » که بیات در آن در نقشی تاریخی
به اسم «حلیمه» مامان رسول ( ص ) بازی نقش کرده و اما حضورش در یک کمدی – فانتزی به اسم«خواب زده ها» وی در سایر آثارش نسبتاً یکسره سرگرم بازنشر زنان درمانده اجتماع بود ; زنانی که پیش خیس یک توشه مثال ای از آن‌ها‌را در «جدایی…» رسم کرده بود .

بازیگری ساره بیات , گرفتار در کاراکترهای تکراری

«لامپ ۱۰۰» , «فصل آلزامیر فریبا» , «خداحافظی طولانی» , «ناهید» و «عادت نمی کنیم» اعم از
اثرها ساره بیات میباشند که کاراکتر زن دردکشیده در آن ها بازنشر شده‌است . درین بین به عنوان مثال یک توشه زن دردکشیده را در برخورد با همسر معتاد «لامپ ۱۰۰» می‌بینیم یا این که توشه دیگر در «فصل بیماری آلزایمر فریبا» زن دردکشیده را در برخورد با اجتماع خارج برای حل مشکلات اقتصادی می‌بینیم .

در «ناهید» این زن دردکشیده زنی مطلقه است که اجتماع سنتی اذن وصلت دوم را به وی نمی دهدو در «عادت نمی کنیم» این زن دردکشیده همسر یک مدرس دانشکده است و به شدت نسبت به همسر در گیر سوءظن شده‌است .در «خداحافظی طولانی» این زن دردکشیده خیلی وقت پیش مرده است و حال مرد در خاطراتش با این زن روبروست .

زنگ خطر برای هنرپیشه مستعد

احتمال دارد در صورتی‌که ساره بیات می‌کوشید همین دردکشیدگی را نیز با رنگ و بویی مختلف ایفا نماید صد رد صد می‌شد به طوری دیگر به کارنامه وی نگریست البته زمانی میبینیم در بین اکتها و رفتارهایش از «عاشقانه» تا «زرد» تفاوت چندانی نیست , یحتمل می بایست زنگ خطر را برای این هنرپیشه مستعد به صدا در آوریم .

صد اما که قسمتی از این تکرار مکررات ناشی از فیلمنامه های خیر چندان قرص و سفت سینما و کانال خانگی است .در صورتیکه فیلمنامه نویسان بیشتر بر روی نوشته های خویش وقت بگذارند و بکوشند پرداخت ظریف تری ازکاراکترها چه بسا کاراکترهای تیپیکال را مهیا نمایند , بازیگران نیز خواهند توانست با آشنایی بی نقص تری اجراهای مختلف تری از خویش ارائه دهند ولی خلل آنجاست که فیلمنامه نویسان نیز اکثر وقت ها با خاطراتی که از نقش های گذشته بازیگران دارا هستند به نگارش روی می‌آورند .

همین می‌شود که احساس کنیم ساره بیات در تکراری افتاده که رهایی از آن صرفا و صرفا به یک صورت می‌تواندصورت گیرد و آن نیز منظور فردی خویش هنرپیشه برای اینکه مدتی بدور فیلمنامه های تکراری را خط بکشد و شکیبایی نماید تا شخصیتی به طور کامل مختلف به او سفارش شود.

قرعه به اسم کدام کارگردان می خورد؟

حقیقت چرا سینمای کشور ایران این قدر ترسو شده که جرأت نمی‌کند نقشی متعدد به ساره بیات دهد؟
چرا یکی‌از کارگردانان مالامال ادعای ما که همیشه در گفتگوهای شان بر بضاعت های عظیمی ( ! ) که در نوشتن دارا‌هستند صحه می‌گذارند , جرأت این را ندارند که نقشی تماما در تضاد و مغایرت با تیپ زن دردکشیده را در اختیار ساره بیات بگذارند؟

آیا جز این است که حاضری خوری و تنبلی منجر این دستور شده‌است . آنان که با بیات عمل کرده اند اورابازیگری اهل تعامل می‌دانند که اتفاقا می‌کوشد تماما در مسیر منظور های کارگردان تکان نماید .با این انعطاف , اینکه کلیه بسنده کرده اند به نصفه دردکشیده بازیگری این بانو جای پرسش داراست .بالاخره کدام کارگردانی خواهد آمد و این نصفه را کنار نهاده و نصفه ای دیگر از بیات را ارائه می دهد؟

همگی چیز از معاش ساره بیات

کلیه چیز از معاش ساره بیات , اسم : ساره بیات
تایخ ولادت : ۱۳۵۱/۱/۱۵
زادگاه : تهران

ساره بیات در ۱۵ فروددین ماه ماه ۱۳۵۱ در تهران دیده به جهان گشود و ۴۲ سال سن داراست .

خواهر او با رضا قوچان نژاد بازیکن مجموعه ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران وصلت نموده است.

وی از سال ۱۳۸۰ وارد نمایش زنده شد و در فستیوال پلیس در اولی کارش , جایزه شایسته ترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کرد .
پس از دریافت گواهی بازیگری از موسسه کارنامه به گروه یک مشت مالامال عقاب دعوت شد .
یک مشت مالامال عقاب اسم یک سریال تلویزیونی بود که در بهمن ماه ۱۳۸۶ از کانال سه سیما پخش می‌شد .
وی در سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم سینمایی تقلید کننده ابلیس به کارگردانی و تهیه و تنظیم کنندگی افشین صادقی وارد میدان سینما شد .

گوچی و سروین بیات چطور با نیز آشنا شدند؟

البته گوچی فوتبالی که جمهوری اسلامی ایران نیز معاش نمی‌کند , چطور با خواهر یک بازیگر آشنا شده؟ رضا قوچان نژاد که در هلند بزرگ شده , اکنون بازیکن گروه چارلتون انگلیس است .
هر چند وی در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ بازیکن قرضی الکویت و الوکره بود اما رفت و آمدهایش به انگلیس , گوچی را با سروین بیات آشنا کرد .در دورهمی هایی که اهل ایران ها می گرفتند , این دو همدیگر را دیدند .این حادثه مرتبط با یکسال گذشته است و احتمال دارد ادله حیاتی عشق و علاقه این دو به نیز , هنر باشد .

زندگینامه ساره بیات

گوچی که در کنار فوتبال عشق متعددی به موسیقی داراست , ویولن زن قهاری است.بیات نیز شغل حساس اش پباده سازی داخلی ساختمان است.حتی پباده سازی سفره عقد و سالنی را نیز که پای کوبی عقدشان در آنجا برگزار شد , خویش بیات انجام داده بود .
سروین بیات و گوچی مشترکات دیگری نیز دارا‌هستند .
در‌این یک سری فصلی که گوچی برای مجموعه های کویت و قطر بازی کرد , درآمد خیر و خوبی داشت .

وی پول هایش را هدر نداده و در دوبی سپرده گذاری نیکی کرده بود .با این وجود هر وقت در عده دوستانش صحبت از وصلت پیش می آمد , می اظهار کرد که حاضر نیست با دختری غیرایرانی که پارسی بلد نیست , تزویج نماید .یکی‌از عارضه ها گزینش سروین بیات , میتواند اهل ایران بودن وی و صحبت زدن به لهجه پارسی باشد .

زمانی می خواستیم برای این اذعان کرد و گو فراهم شویم ,دنبال گفتمان ها و مطالب دیرین شما گشتیم .ولی ذکر کرد و گوهای متعددی پیدا نکردیم . برای همین اظهار کرد و گو نیز که خیلی به درازا کشید تا پیدایتان کردیم .

کم حرفید یا این که دوست ندارید در رابطه کارتان سخن بزنید؟

احتمال دارد نیز برهان سومین موجود است ; حرفی برای بیان کردن ندارم و برخلاف خیلی از بشر های این ایام خودم را در تمام حوزه ها کارشناس و دانای کل نمی دانم .
غایت تلاشم حضور با تمام وجود در فیلم هاست و در‌حالتی که قرار بر سخن زدن باشد , اثر خلق و خوی شده و نتایج آن کافی است .کلا در معاش مستمع بودن را به گوینده بودن ترجیح می دهم .
برای صحبت زدن زمان مضاعف است .

گفتمان با ساره بیات

راستش هرچقدر سعی کردیم که سوای مراجعه به داده ها وبسایت ها ومجلات , به ساره بیات پیشین از«جدایی نادر از سیمین»برسیم وببینیم چه فیلم یا این که سریالی بازی کرده , یزی یادمان نیامد .بعد از آن که مرو کردیم دیدیم نیز سریال فعالیت نموده اید نیز بازی زنده . ولی جدایی…
در معرفی وجاافتادن شما خیلی نقش داشته ; صحیح نظیر اتفاقی که برای خسرو حوصله در«هامون»افتاد .کهگاه رهایی ازاین قله ممکن نیست .

شما حال حاضر راضیه جدایی… را فراموش کرده اید؟
ازآن نقش خلاص شده اید؟

گرفتار و در گیر ویا اسیر راضیه نیستم که از آن خلاص نحس یا این که رهایی یابم , بلکه راضیه یکی
قسمت های دیدنی و فوق العاده معاش کاری اینجانب به حساب آورده می شود که درمسیر تکامل معاش کاری ام ملازمت بی نظیری با اینجانب کرده .
کاراکتر راضیه توان مرا درپی این‌راه ارتقاء داده .

راضیه برای اینجانب انرژی است , خیر ایستگاهی که در آن جلوگیری کنم.اصغر فرهادی برای نزدیک کردن هنرپیشه به شخصیت های فیلمش کلی طرح وبرنامه دارااست.به عنوان مثال شنیده ایم به شما پیشنهاد کرده که مدتی با خیمه و مقنعه رفت و آمد نمایید یا این که مبلغی در کیفتان نگذارید تانتوانید چیزهایی را که دوست دارید بخرید.

این راه نزدیک شدن به نقش رابعدها برای خودتان تکرار کرده اید؟
ابدا چطور به نقش نزدیک می شوید؟
با مسافت باآن طرف میشوید یا این که درآن حل می شوید؟

سبک آقای فرهادی برای تصاحب کردن بازی از بازیگرانش سبک گوناگون و دشواری است و آثارشان ثابت کرده که‌این این راه ,
شیوه مختلف و راضی کننده ای است .
ضمن اینکه اشراف آقای فرهادی درین روش غیرقابل انکار است .
و درباره ی این دعوای سابق دنیای بازیگری ( حل شدن در نقش و مشغول شدن با آن یا این که صرفا هنر بازیگری ) , از تعامل با کارگردان می توان یکی‌از این دو راه و روش را گزینش کرد.

مصاحبه با ساره بیات

جایی گفته اید معمولا بین بد و بدتر گزینش نمی‌کنم و مدام تلاش کرده ام شایسته ترین گزینش ها را داشته باشم .
هم اکنون که کارنامه تان را نگاه می‌کنید بینشان هیچ گزینش بدی نمی بینید؟
در سینمای ما هنرپیشه پیشگو نیست , بلکه نهایتا براساس تجربه , هوش و نظارت در لحظه تصمیم میگیرد .
فیلمنامه عالی و متعدد برای فرارو گریز از تکرارها , کارگردان عالی و یک مجموعه سکو یک و ماهر عواملی می‌باشند

که هنرپیشه را برای قبول یک نقش خیر صرفا راضی , بلکه تشویق می نمایند .
البته این‌که خروجی اثر چه خواهد شد و تماشاگر با آن چه برخوردی خواهدکرد پیش گویی اش برای هنرپیشه عمل دشواری است .

از پیری نمی ترسید؟
خیر , بشر ها زمانی از هر نفس و هر لحظه شان لذت ببرند به به عبارتی سنی که دارا‌هستند , راضی می باشند .تمام این سی و یک‌سری سال را عالم ام و خیر دوست دارم به جلو بروم و خیر دلم میخواهد به عقب برگردم .

چرا بترسم از پیری؟
رد شدن از سد مخالفت هااینجانب کارم را با نمایش زنده آغاز کردم , خیلی سال پیش بود که برای فستیوال پلیس عمل نمایش زنده می‌کردم .حدود ۲سال نمایش زنده عمل کردم و بعدش چندین سالی عمل نکردم .دلیلش درس و دانشگاهم بود و چندین شغل های فردی.

از طرفی زیرا پس از اول فعالیت تئاترم در فستیوال پلیس تحت عنوان نفر اولیه هنرپیشه زن تعیین شدم پیشنهادات کاری دوچندان شد البته خانواده ام مخالف بودند و نگذاشتند فعالیت کنم .
با خویش گفتم سنم فراتر برود تا زورم به آنان بچربد ( باخنده ) زیرا در شرایطی‌که سنم بالا برود دیگر با اینجانب فعالیت ندارند .

 

شاگرد نخستین کلاس
زمانی که آنگاه وقفه تمایل به رجوع و برگشت گرفتم , با کلاس های آقای پرستویی در موسسه کارنامه آغاز کردم .آنجا نیز قسمتی از شاگرد اولیه ها بودم و درسم عالی بود .بعداز آنجا برای «یک مشت لبریز عقاب» که یک سریال تاریخی معاصر بود کارم کردم .

سریال «یک مشت مالامال عقاب» اولیه فعالیت چهره ای اینجانب بود البته در کنار بشر های ماهر قرار گرفتم ;
مثلانخستین پلانم با رضا کیانیان را هیچوقت فراموش نمیکنم و در حین عمل خیلی از ایشان یاد گرفتم البته به دلیل این‌که اولیه کارم بود و به دلیل ماهر بودن اکیپ برایم دشوار بود .

حدود 1 سال و نیم راز آن پروژه بودیم .
یک سری از سکانس ها حذف شد , در ممیزی , در تدوین کردن و خیلی اتفاقات خاصی برای سکانس ها و پلان های اینجانب زمین خورد و نمی دانم به چه ادله کلیه نیز در سکانس های اینجانب بود .
اما به صورت کلی برای اول تجربه , عمل راضی کننده ای بود .

هنر به صورت یواشکی
خانواده اینجانب خیلی با بازیگری مخالف بودند و اینجانب پنهانی فن تحصیلی دانشگاهم را هنر تعیین کردم که از راه و روشهنر یواشکی وارد بازیگری بشوم البته نشد و دانشکده هنر خواندم و آن‌گاه که دانش گاه به آخر رسید , با کلاس های بازیگری ذهن خانواده ام را مهیا کردم .خانواده اینجانب مدام به اینجانب اعتماد داشتند و دوستان خوب صمیمی اینجانب می باشند البته هنر را جزو شغل ها نمی دانند .

ساره بیات
گفتگو ساره بیات

منزلت عزیز , دردانه خانواده
تفکر می‌کنم به هر چیزی که درین رشته می خواستم تاکنون رسیده ام .ممکن است خیلی کم انتظار باشم البته به آن چیزی که خواستم رسیدم .خیلی طاقت فرسا به اینجا رسیدم و ممکن است برای همین است که خیلی جایگاهم را دوست دارم .

در کارهایی که کردم آنقدر اتفاقات خیره کننده و غریب و طاقت فرسا به زمین خورد که احتمال دارد هرکس دیگری غیر از اینجانب بودقابلیت نداشت بیشتر از این پیش برود اما اندیشه میکنم که‌این موانع را ضروری داشتم مخصوصا برای اینجانب که یک انسان عزیزدردانه بودم و مشقت های گوناگون را تجربه نکرده بودم .خیلی راضی ام از این که در معاش کاری ام شکیبا بودم و سختی ها متعددی را پشت راز گذاشتم.

تیپ های متفاوت از ساره بیات + بیوگرافی کامل ساره بیات

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.