معرفی خودروهای برتر شرکت لامبورگینی

شرکت لامبورگینی خودروهای بسیاری را روانه بازار نموده است و بسیاری از افراد از خودروهای لامبورگینی راضی می باشند و دوست دارند خودروهای لامبورگینی  سوار شوند چون بدنه بسیار زیبایی دارند و امنیت آنها در جاده ها بسیار بالا می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر  معرفی خودروهای برتر شرکت لامبورگینی را در سایت مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش سایت مجله خبری دانستن : مطمئنا در زمینه‌ی سیر تکامل لامبورگینی بارها مطالب مختلفی را خوانده اید و از قبل این خودروساز به مقدار کافی داده ها دارید . به همین علت در‌این مقاله قرار نیست مورخ لامبورگینی را با نیز مرور کنیم . از به عبارتی سالهای آغازین تاسیس این شرکت , فروچیو لامبورگینی , استارت به رقابت تنگاتنگ با انزو فراری کرد و غلبه بر این موسسه خودروسازی را اعم از هدف ها خویش قرار اعطا کرد .

در سال 1967 و در اولِ خط مش لامبورگینی , هنگامی این خودروساز با سیل سفارشات برای دسته نو میورا ( Miura ) مواجه شد , و در حالی که روز آپ دیت پشتیبان مالی قدرمتمندانه تری کسب می‌کرد , فروچیو تصمیم گرفت از یاری نوچیو برتونه و مارسلو گاندینی برای پباده سازی و ساخت خودرویی مختص و ویژه استفاده کند .

محصول جدیدی که پباده سازی شد , خودرویی شش سیلندر با اسم مارزال ( Marzal ) بود . درهای ماشین به صورت پر و بال های پرنده ها گشوده می‌شد و بخش متعددی از آن به طور شیشه ای پباده سازی شده بود . در یک سخن می بایست اظهار کرد که پباده سازی این اتومبیل یک شاهکار بود و به مقدار ای مورد اعتنا واقع شد که پرینس رینر همراه با پرینسس گریس , شاهزاده های موناکو , شخصا برای بهره‌برداری مسابقات هر ساله مونت کارلو جی پی که با معرفی این ماشین آغاز میشد , حاضر شدند .

بدین ترتیب از به عبارتی مورخ به بعد از آن , گونه های مفهومی لامبورگینی تبدیل به ستاره مراسم و گرد هم آیی های خودروسازان مطرح دنیا شدند . با معرفی ترزو میلنیو ( Terzo Millennio ) تحت عنوان نهایی خودروی مفهومی این موسسه , تصمیم گرفته ایم نگاهی به مهم‌ترین گونه های مفهومی لامبورگینی در تمام سالهای پیشین بیاندازیم که پیرو می‌خوانید .

پرگونتا – Pregunta

در سال 1998 و ماه های پیش از آن , خروج لامبورگینی از روزهای بدون نور و معضل یک سری مالکیتی این شرکت در سالهای پیشین اش , با سرانجامی خوش همراه شد , و خودروی لامبورگینی پرگونتا معرفی شوید . ممکن است به عبارتی زمان برگزارکنندگان نمایشگاه موتورشوی پاریس , علت موفقیت نمایشگاه را به صحت متوجه نشدند , ولی اکنون خیلی عالی می‌دانیم که معرفی پرگونتا , بوسیله لامبورگینی یک کدام از مهمترین عوارض استقبال از این نمایشگاه بوده است .

نیروی پیشران این ماشین به محور چرخ های عقب وارد می آمد و از این لحاظ با خودروی نیز نسل خویش , لامبورگینی دیابلو , که نیروی پیشران آن به چهار چرخ وارد میشد , تفاوت داشت . این نیرو از موتور V12 با توان 530 اسب بخار ترمزی ایجاد می‌شد . پرگونتا دارنده بیشینه سرعت 333 کیلومتر بر ساعت بود و می توانست در 20 ثانیه بدین سرعت دست یابد . سقف دو تکه این اتومبیل از جنس پلی کربنات روشن تشکیل شده و خصوصیت های کابین آن بیشتر مشابه به هواپیماهای جنگنده پباده سازی شده بود . ولی رنگ این اتومبیل هم صحیح مثل هواپیمای جنگنده داسو رافال فرانسوی بود .

 

سوگنا – Sogna

در نمایشگاه موتورشوی ژنو در سال 1991 تمام نگاه ها متوجه پرده برداری از خودروی نو مرسدس بنز , W140 , خصوصی S – Class بود . ولی صحیح در سویی دیگر , یک تیونر ژاپنی با اسم ریوجی یامازاکی سرگرم معرفی سوگنا بود . کافی است پاره ای به عکس سوگنا دیده بدوزید تا از جزئیات پباده سازی آن لذت ببرید . در واقع ریوجی یامازاکی در همیاری با لامبورگینی , خودرویی را مبنی بر جور چیره کانتاش پباده سازی کرده بود و این خودروی سوپر اسپرت با موتور 5 . 2 لیتری از مدل V12 , رویای ایتالیایی به معنای حقیقی وواقعی بود .

بدنه سوگنا به طور دست ساخته و از جنس آلومینیوم و به رنگ سبز درست شده بود و موتور آن صحیح نظیر موتور کانتاش , 455 اسب بخار ترمزی اقتدار داشت که چهت نیل به بیشینه سرعت اسمی 300 کیلومتر بر ساعت ایده آل به لحاظ می رسید .

 

اگویستا – Egoista

اگویستا را می توان غزل موفقیت و سرخوشی غرورآمیز لامبورگینی دانست . در صورتی‌که مسئول پباده سازی تیم خودروسازان فولکس واگن , والتر دا سیلوا , اگویستا را اینگونه تعریف می نماید : ( این ماشین , فلسفه هدونیسم و لذت گرایی را به حد اعلا رسانده است . (

شیارها و باله های بدنه این ماشین با دقت به موقعیت رانندگی گشوده یا این که بسته می گردند و با اعتنا به نیروی پیشرانی که از روش موتور V10 اگویستا به محور عقب وارد میگردد , توان 600 اسب بخار ترمزی می‌تواند بوسیله آن ایجاد گردد .
چراغ های ال ای دی جلوی این ماشین در کناره ها با تیتر «چشمان گاو» , جاده را روشن می نمایند و لامپ های دیگری که یه خرده در انحنای نمای جلو پنهان میباشند با تیتر «چشمان عقاب» , مسیر تکان را زیر لحاظ می‌گیرند . همینطور در ساخت بدنه اگویستا , از مواد ضد راداری مصرف شده شده‌است که در صنعت هوانوردی کاربرد داراست . با این اوصاف می بایست اعتراف کرد که لامبورگینی اگویستا یکی نبوغ آمیزترین جور های مفهومی این شرکت خودروسازی است .

 

دست دوم – Estoque

اگر‌چه معرفی دست دوم , به مقدار پرده برداری از پرگونتا پرسر و صدا نبوده است , البته دسته دست دوم هم محبوبیت خاصی در توده دوست داران لامبورگینی پیدا کرد . این ماشین در نمایشگاه موتورشوی پاریس در سال 2008 پرده برداری شد . ویژگی ها کلی دست دوم , مشتمل بر خودرویی با گنجایش چهار سرنشین و چهار درب است که می‌تواند با دسته های استون مارتین رپید و پورشه پانامرا قابل مقایسه باشد . ارتفاع بدنه لامبورگینی دست دوم , پنج متر است و حدود دو متر پهنا دارااست . موتور این اتومبیل شبیه پیشرانه 5 . 2 لیتری گالاردو از گونه V10 است که 560 اسب بخار توان دارااست .

 

وننو – Veneno

بدون شک یک کدام از شایسته ترین تولیدات لامبورگینی که برازنده اسم گاو خشمگین است , خودروی وننو است . اسم این ماشین به یاد ماتادور مشهوری با همین اسم گزینش شده که در سال 1914 از جهان رفته است . بدین ترتیب با مطرح شدن نام این محصول لامبورگینی در نمایشگاه موتورشوی ژنو در سال 2013 , همگان به حقیقت توقع یک گاو خشمگین را می کشیدند . موتور پیشرانه وننو مبنی بر موتور V12 آونتادور پباده سازی شده‌است که 6 . 5 لیتر حجم دارااست و توان 739 اسب بخار را چهت نیل به بیشینه سرعت 354 کیلومتر بر ساعت ایجاد می نماید .

نیروی پیشرانه این اتومبیل نیز به مثل آونتادور بر چهار چرخ وارد میشود , شاسی به طور یک تکه پباده سازی شده‌است و سیستم تعلیق آن هم شبیه آونتادور است . اعم از مهمترین تفاوت های وننو با آونتادور هم می شود به باله عقب قابل تهیه وننو , مرحله مسطح زیر بدنه , انحناهای عضلانی خیس آن , و روف اسکوپ از گونه لِمَنز اشاره نمود . اما لامبورگینی اندکی بعداز معرفی این ماشین , با تولید پاره ای تغییرات و بهبود بعضا شاخص ها , نوع وننو رودستر را معرفی نموده است .

 

آونتادور جی – Aventador J

لامبورگینی آونتادور جی , خودروی سوپر اسپورت فارغ از سقف این خودروساز است که با موتور V12 پباده سازی شده‌است . مبتنی بر گفته های قیم پباده سازی لامبورگینی , فیلیپو پرینی , مدیریت برهان کهن این مجموعه , استفان وینکلمن , پیش از پباده سازی این ماشین از وی منظور بود که با یک پباده سازی ویژه و منحصربفرد , آونتادور را متحول نماید . پباده سازی آونتادور جی , در شش هفته آخری شده‌است و اما تغییرات آن محدود به برداشته شدن سقف آونتادور نیست . بلکه نصیب جلوی کاپوت , سپرهای عقب و جلو , و لامپ های جلوی آن هم دستخوش تغییراتی شده‌است .

همینطور یک دیفیوزر در نصیب جلوی بدنه , برآمدگی هایی در عقب شاسی و یک روزنه پوششی از جنس فیبر کربنی هم در جور آونتادور جی بیشتر شده‌است . براین اساس با مقایسه هر چه بیشتر , حتما اذعان خواهید کرد که پباده سازی این ماشین یگانه و خوب شده‌است . صحبت جی در اسم این اتومبیل برگرفته از اسم جور لامبورگینی جوتا است که در طول خودش یک خودروی مسابقه ای خوب بر اساس پباده سازی محرمانه میورا بوده است .

 

زاگاتو رپتور – Zagato Raptor

زمانی در اسم خودرویی , کلمه و واژه Raptor ( شکارگر ) طولانی تر شود , حتما توقع ماشینی حاذق را می بایست داشته باشیم . البته زاگاتو رپتور حقیقتا چیز دیگری است . شالوده پباده سازی این خودروی مفهومی , بر شالوده جور دیابلو است که پیشتر به وسیله لامبورگینی ساخت شده بود و در سال 1996 با همیاری زاگاتو به سطح معرفی و پرده برداری رسید . در واقع , در پباده سازی این اتومبیل از درهای رایج خودروها استفاده نشده است و در ازای نصیب میانی بدنه به شکلی دیدنی و منحصربه‌فرد بفردی در جهت بالا می‌شکند و بدین ترتیب می توان سوار بر این اتومبیل شد , که ولی روش چندان راحتی به حیث نمیرسد .

نیروی پیشرانه زاگاتو رپتور بر هر چهار چرخ وارد میگردد و توان کلی آن 500 اسب بخار است که بوسیله موتور V12 , دیابلو ایجاد می گردد . این ماشین از سیستم ABS استفاده نمی کرده و به هیچ سیستم کنترلی کششی مجهز نبوده است .

 

اتون – Athon

نام این خودروی مفهومی لامبورگینی برگرفته از خدای خورشید مصر باستان میباشد . اتون با همیاری شرکت برتون و پباده سازی برند دشامپس , ساخت شده بود . پباده سازی کلی این اتومبیل , تم تولیدات برتون را داشته است , کابین در نصیب جلوی آن درنظرگرفته شده بود و بخش عقب ارتفاع بلندی داشت و بدنه به رنگ خاکستری نقاشی کردن شده بود . برخلاف ظواهر این ماشین , در بخش فنی آن رد پای لامبورگینی به طور کامل مشهود است و از پیشرانه های اوراکو درین خودروی مفهومی مستعمل بود .

موتور آن از دسته V8 با حجم 3 لیتر بوده که 260 اسب بخار توان داشته است . همینطور چهار کاربراتور وبر ( Weber ) و یک باکس دنده دستی با پنج سطح سرعت , از سایر خصوصیت های اتون بوده است . تعدادی سال گذشته , این خودروی مفهومی زیاد مختص لامبورگینی با قیمتی به میزان 347 هزار یورو در یک حراجی به فروش رسید .

 

چیتا – Cheetah

این خودرویی که در تصویر میبینید و چندان شباهتی به تولید ها لامبورگینی ندارد , چیتا اسم دارااست که در سال 1977 به وسیله لامبورگینی معرفی شد . چیتا یک خودروی اسپورت 4×4 بود که بین تمام جور های مفهومی مورخ لامبورگینی زیر ترین نمره را به خویش اختصاص میدهد . در سالهای آخری ده سال هفتاد میلادی , مالکان لامبورگینی نیاز شدیدی به ارتقاء سود و بها افزوده فراتر داشتند و همین فرمان موجب شد که با شرکت های دیگری وارد قرارداد شوند .

برای مثال یک کدام از قراردادهای لامبورگینی , ساخت شاسی خودروهای BMW M1 بود . یکی دیگر از همیاری های فرنگی لامبورگینی هم به قراردادی مربوط میشود که‌این این موسسه با شرکت MTI برای ایجاد خودروهای مایحتاج ارتش آمریکا ایالات متحده انعقاد کرد و حاصل این همیاری , معرفی و ایجاد خودروی چیتا بود .

پباده سازی حیاتی این اتومبیل که بوسیله MTI به لامبورگینی معرفی شده بود , وابسته به کمپانی فورد بود , و لذا با گلایه فورد , این مسئله پای مدیران لامبورگینی را به مساله حقوقی کشاند . لامبورگینی که تمام سپرده گذاری خویش را معطوف به دو پروژه همیاری با BMW و MTI کرده بود , یک دفعه کلیه چیز را از دست رفته می روئت کرد . از طرفی BMW به طور یک طرفه از بسط پروژه M1 کناره گرفت و از سمت دیگر قرارداد این مجموعه با MTI در گیر مشکلات حقوقی شد .

البته لامبورگینی قیمت سپرده گذاری خویش روی این غول 4×4 را یک‌سری سال بعد از آن به دیده رویت کرد . پروژه چیتا تبدیل به پباده سازی و ایجاد خودروی LM002 شد که یکی مختص ترین تولیدها لامبورگینی در زمان مورخ است . در واقع روح چیتا فراموش نشد و توانست در کالبد خودروی شاسی بلند اوروس به حیات خویش ادامه دهد .

 

مارزال – Marza

یک کدام از دسته های لامبورگینی که در اولِ این مقاله نیز به آن اشاره ای داشتیم , خودروی چهار سرنشین مارزال است که دارنده یک موتور پیشران شش سیلندر خطی بود . نوع مفهومی مارزال نخستین دفعه در نمایشگاه موتورشوی ژنو معرفی شد و توانست خودش را میان گاوهای خشمگین لامبورگینی به آوازه برساند . پیشرانه اول این ماشین با موتور V12 میورا جایگزین شد که 175 اسب بخار توان داشت . شاسی مارزال نیز بر اساس دسته میورا پباده سازی شده‌است و دو درب بلند پروانه ای با شیشه های بزرگ و یک سقف شیشه ای برایش درنظرگرفته شده شده‌است .

با وجود این سقف و درهای شیشه ای , مهندسان مجموعه برتون کارایی کردند که از یک سیستم تهویه مطبوع ایده آل برای این اتومبیل استفاده نمایند تا گرمای حاصل از تابیدن فروغ و روشنایی خورشید به شیشه های بزرگ آن , سرنشینان را آزار ندهد . این خودروی مفهومی ابعاد با ارزش فراوان بالای 1 . 5 میلیون یورو به فروش رفت .

 

سستو المنتو – Sesto Elemento

این هیولای لامبورگینی که مبتنی بر گونه گالاردو پباده سازی شده‌است , برای اولین دفعه در نمایشگاه موتورشوی پاریس 2010 معرفی شد . توان پیشران این اتومبیل 562 اسب بخار است که سبب میشود سستو المنتو در 2 . 5 ثانیه , سرعت خویش را به صد کیلومتر بر ساعت برساند . همینطور بدنه دوچندان سبکی از جنس فیبر کربن , این اتومبیل را همچون یک جت جنگنده , قادر و سریع کرده است .

 

استریون – Asterion

لامبورگینی استریون نسبتاً نسبت به تمام خودروهای معرفی شده درین لیست مختلف است . این تفاوت صرفا به خاطر ظواهر وحشیانه یا این که پباده سازی بی آلایش خیس و واقع گرایانه خیس آن نیست . بلکه برای این ماشین , از یک موتور پیشران هیبریدی مستعمل سرعت خود را به صد کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین بدنه بسیار سبکی از جنس فیبر کربن، این خودرو را همچون یک جت جنگنده، قدرتمند و پرسرعت نموده است.

 

استریون – Asterion

لامبورگینی استریون تقریبا نسبت به تمام خودروهای معرفی شده در این لیست متفاوت است. این تفاوت فقط به خاطر ظاهر خشن یا طراحی ساده تر و واقع گرایانه تر آن نیست. بلکه برای این خودرو، از یک موتور پیشران هیبریدی استفاده شده است که در نوع خود بی نظیر است و توان 910 اسب بخار را تولید می کند.

 

سنتناریو – Centenario

 

اگر بخواهیم خودروی لامبورگینی آونتادور را ملاک مقایسه ای قرار دهیم، سنتناریو بسیار سبک تر، قدرمندتر و پرسرعت تر از آونتادور است. اما یک وجه تمایز بسیار مهم آن با تمام محصولات لامبورگینی این است که از سیستم فرمان چهار چرخ بهره می گیرد. این ویژگی بسیار مهم، پیش از این در هیچ یک از محصولات لامبورگینی دیده نشده است.

 

ترزو میلنیو – Terzo Millennio

داستان این خودرو از آنجایی شروع شد که کمپانی لامبورگینی با همکاری گروهی از متخصصان دانشگاه فنی ماساچوست – MIT، تصمیم گرفتند خودرویی را طراحی کنند که تمام معیارهای جهانی در مورد خودروهای سوپر اسپورت را در هزاره سوم از نو بازنویسی نماید. بر اساس همین هدف بلند نیز، نام ترزو میلنیو بر آن نهاده شده است. این خودرو را می توان در یک کلام، خودروی آینده نامید. این ابر خودروی الکتریکی، از جنبه های فنی، توانی خواهد داشت که پیش از این از هیچ خودروی دیگری سراغ نداشته ایم.

 

معرفی خودروهای برتر شرکت لامبورگینی + تصاویر

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.