مواد غذایی بسیار مفید برای کارمندان در اداره

خوردن غذای سالـم را سخت کند و آنطور که برنامـه ریزی کردیــد نتوانـــید پیـش بروید. تحـــقـــیـــقات نشــان داده هر چهار ساعـت خوردن متابولیزم بدن را شارژ و سطـــح انــرژی را بالـــا میــبـرد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر مواد غذایی بسیار مفید برای کارمندان در اداره را در مجله دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

برای اینــکــه موقع کار برای رفــع گشــنگـی به سراغ میان وعده های پرکــالری نروید به همـراه خود میـتوانـــید میـان وعده هایــی سالــم ببـــرید که حتـی در کیـــف هم جا میشود. میخواهیـم میان وعده هایــی به شما معـــرفـی کنیــم که علاوه بر کم کالـری بودن ( همــه ی این میــان وعده ها کمـتـر از ۲۰۰ کالـــری دارنــد ) احساس سیری نیز میدهـند.

کراکــر سبوس دار به همــراه کره بادام زمــینــی

به جای ایـنکه پول خود را صرف خرید میان وعده های بی ارزش کنـــید میــتوانید با هزیـنه ی کمــتـــری از ایــن میــان وعده ی سالــم لذت ببــرید. برای کنـــتــرل گشنــگــی میـــتوانید ۱۰ عدد کراکر سبوس دار ( یا ۱۰ تکـــه نان خشـــک سبوس دار) به همــراه کره ی بادام زمـــینی میـل کنید. ایـن میـــان وعده ی مغـذی تنـهـا ۱۹۳ کالـــری دارد و به بدن ۲ گرم فیــبر میرســـاند. ترکـــیــب کربوهیدرات های پیــچـیده و پروتئین باعـــث میـشود قنـد خون پایدار بمـــاند و برای مدت طولانـــی تری احـساس سیری کنـیـد.

میوه ها

هر روز صبـح که به اداره میـــروید با خود سیـــب،ـموز، انگور، گلــابــی یا دیگـر میوه هایــی که قابل حمــل است برداریـد. اگر هر روز میوه ای متفاوت برداریـد ( مثلا میوه های مخــتلف فصل ) علــاوه بر انواع مواد مغـذی مختلـف و فیـبـــری که به بدن میرســـانـــید دیــگــر از یک نوع میـــان وعده تکراری خســتـه نمـیـــشوید. یک واحد میوه معمولا معــادل ۷۰ کالـری است پس در کنــار میوه یک لیوان شیر نیز میل کنیـــد ( شیـــر حدود ۹۰ تا ۱۱۰ کالــری دارد ) تا با تقویت پروتئین بدن کلســیـــم و ویتــامــیـن D نیز گرفـتـه باشـیـــد. ترکـــیـب پروتئین و فیـــبــر باعث میـشود احــسـاس سیــری طولانــی تری داشتـه باشد و همینــطور از بی اخـــتــیار خوردن جلوگیری میـــکــند.

پاپ کورن با پارمـسان

یک پاپ کورن معــمولی را میـتوانـیــد با اضــافــه کردن دو قاشــق غذا خوری پنــیـر پارمــسان خورد شده جهـــش دهیـد. پاپ کورن به همراه پارمـسـان عطـر و طعمـــی بســـیـــار عالــی پیــدا میـکنــد و نتـــیـجـه ی ایـن ترکیـــب یک میــان وعده ی ۱۵۰ کالــری اســـت. ۳ و ½ فنـــجان پاپ کرن کم چرب به همراه پنیر لازم داریـــد تا ایـن میـان وعده را آمــاده کنیـــد. اگر در اداره برای نگــهداری غذا یخـچـال نداریــد به همان پاپ کورن بســـنــده کنــید با حذف پنـــیر میـان وعده ی شما تبــدیــل به ۱۰۰ کالری میشود. این میــان وعده ی نمـــکی به عنوان یک وعده غلـات سبوس دار حساب میشود و در طول روز به بدن انرژی میدهـد.

آجــیـــل

اگـــر به دنــبال میـان وعده ای ترد هستـــیـد به جای چیـپس آجیل بخوریـــد. آجیل ها دارای چربـــی های مفـــیـــد برای قلب هســتــنـد امـا کالری بالــایــی دارنـد ( تقـریـــبـا هر اونس ۱۷۰ کالـــری ) پس سعــی کنـــید درست اندازه گیری کنیـد ( مثـــلــا هر اونس ۲۴ عدد بادام میـشود ). میــتوانــیـــد ایــن میــان وعده را به سادگی به اداره ببــرید، در کشو یا در جیـب خود بگذاریــد و زمـانی که باید میــان وعده را اســـتفــاده کنـــیـــد آرام آرام میـــل کنـیــد. بادام و دیگـــر آجــیل ها سرشــار از ویتــامیـــن E، کلسـیـم، منیـــزیم، و پتاسیم هستنـــد همـچنــین دارای پروتئین و فیبر نیــز هســتـند.

سبــزیجـات به همــراه سس

میـان وعده های پرچرب و نمکــی را کنار بگذارید و سبـزیجـاتــی ماننــد هویج، کرفـــس، و گوجه فرنـــگی های انگوری را جایـگـــزیــن کنـید. سبــزیجات خام به خاطر داشـتن آب و فیـــبر باعث میـشود احســـاس سیـــری کنیـــد. اگــر خوردن سبزیجـات برایـتان چندان جذاب نیـــست میــتوانید با استـفـــاده از دو قاشق سس سالـــاد کم چرب ( ۸۰ کالری ) ایـــن میـــان وعده را برای خود خوشمـزه تر کنـــیـد.

توت فرنگـی و شکـــلــات

اصلــا لازم نیـســـت میــل به شکـلات و توت فرنـــگی خود را سرکوب کنـــید. میــتوانــیـــد توت فرنـگــی و مقدرای شکـلـات را روی یک تکــه نان سبوس دار خشک بمالید و از طعم آن لذت ببـــریــد.

خیـار و پنـــیـــر فتـا

خیــار یکـی از مواردی اســـت که میـتوانـیـــد آزادانه اسـتفاده کنید چون بســـیــار کم کالــری است. اگر میــخواهـیـد یک میـان وعده ی پروتئینـــی و سالــم داشـته باشیـــد یک خیــار را تکــه تکـــه کنید و روی قطـــعـات آن پنیـر خامـــه ای، ماست چکیده کم چرب، یا پنیــر فتـا بمالـیـد و میــل کنیــد.

تخـم مرغ و سس گوجه

برای خود تخم مرغ آب پز کنید حتــی میتوانــیـــد چنـــدیــن تخـــم مرغ آب پز کنــیـــد که در طول هفــتـــه همــیشه داشـــتـــه باشـیــد. تخـــم مرغ را به دو نیم تقـــســیـم کنید و روی آن مقـــداری سس گوجه بریزیـد و از یک میــان وعده ی ۸۰ کالری لذت ببـــرید.

مواد غذایی بسیار مفید برای کارمندان در اداره

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.