مواد غذایی مفید برای مغز و حافظه

مغز انسان در دوران پیری دچار کمبود ویتامین می شود اگر شما به تغذیه خود در این دوران اهمیت ندهید دچار بیماری های روانی و فراموشی مانند آلزایمر می شوید برخی از مواد غذایی برای مغز بسیار مناسب می باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر مواد غذایی مفید برای مغز و حافظه را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : غذاها تاثیر دوچندان قدرتمندی روی مغز , به ویژه با بالا رفتن سن دارا هستند . با این وجود ما گهگاه فکر‌میکنیم مغز سیستمی جدا از باقی بدنمان است . البته مغز هم نظیر دیگر اعضای تن , از غذایی که میخوریم اثرگذار است .

بعضی غذاها می باشند که روی مغزمان تاثیری مثبت میگذارند و اذن نمی دهند با بالا رفتن سن , این نصیب دوچندان با اهمیت از تن مبتلا مشکل شود . برای این‌که بیشتر با این غذاها و تاثیرشان آشنا گردید , به دنبال لیستی از آنها را همراه با خواصشان آورده ایم .

منداب

دانشمندان اعلام کردند کسانی که روزمره یک یا این که دو وعده از صیفیجات استفاده می نمایند , نسبت به اشخاصی که ابدا از آنان استفاده نمی‌کنند , همت مغزی شان 11 سال برنا خیس است . میان صیفیجات , منداب مواد پرخاصیت پر رنگ ای داراست . این گیاه نیترات بالایی داراست , ترکیبی که با مفتوح کردن رگ های خونی , جریان خون به مغز را ارتقاء میدهد . در حالتی که در مغزتان فراوان خون جریان پیدا نکند , اکسیژن کافی به آن نمی‌رسد که نهایتا سبب ساز به مرگ سلول ها میشود .

بلوبری ( زغال اخته آبی رنگ )

توت ها صرفا میوه هایی می‌باشند که تاثیر ویژه ای روی مغز دارا هستند . برنامه های غذایی منحصر سعی مغز که میتوانند تا 53 درصد خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهند , از توت ها استفاده متعددی می نمایند . با این‌که تمام توت ها مزایایی دارا‌هستند , البته بلوبری سرشار از فلاونوئیدها است . فلاونوئیدها آنتی اکسیدان هایی می باشند که میتوانند از مغز در قبال استرس اکسیداتیو حفظ نمایند و به ارتباطات سلول های مغز توان ببخشند .

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ منبعی بی نیاز از کولین است , یک ویتامین ب کمپلکس که تندرست مغز را تقویت می نماید . کولین به استیل کولین – یک منتقل کننده عصبی که خاطر را ثبت می نماید – تبدیل می گردد و به سلول های مغزی اذن می‌دهد خوب تر با یکدیگر رابطه برقرار نمایند . پژوهش ها نشان داده ارتقا مصرف کولین با پیشرفت در عملکرد شناختی اعم از یاد , در رابطه است .

روغن زیتون

ریختن یه خرده از این روغن روی طعام , بازدارنده از بین رفتن بافت مغزی مربوط به ارتقاء سن می گردد . استفاده از روغن زیتون اکسترا ویرجین از یاد و قابلیت و امکان یادگیری حفظ می نماید . همینطور از تشکیل دو دلیل پیدایش آلزایمر پیشگیری می نماید . با این‌که مکانیزم حیاتی هنوز روشن نیست , ولی بیان کننده آنتی اکسیدان oleocanthal در آن نقش ایفا می نماید .

سالمون

 

این غذای دریایی خوش مزه سرشار از اسید چرب های امگا 3 , DHA و EPA است که برای تندرست مغز اضطراری می‌باشند . امگا 3 به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در مغز امداد می نماید که در رویش فراموشی اثرگذار است . DHA به ویژه به کاهش کوچک شدن مغز بر اثر بالا رفتن سن امداد می نماید .

گردو

چربی های سلامت جانور در گیاهان هم , به تندرست مغز یاری می نماید . گردوها سرشار از اسید آلفا لینولنیک می‌باشند که اسید چرب امگا 3 گیاهی به اکانت می‌آیند . پژوهش ها نشان داده اشخاص بزرگسالی که در برنامه غذایی خویش از اشکال اسید چرب های امگا 3 و چربی های تندرست گیاهی استفاده می نمایند , سعی مغزی بهتری نسب به اشخاصی دارا‌هستند که مصرف این مدل چربی ها در برنامه غذایی شان فراوان کم است .

مواد غذایی مفید برای مغز و حافظه

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.