بیماران دیابتی و نقش تغذیه در بهبود بیماریشان

دیابت نوعی بیماری کلیوی می باشد که اختلالات سوخت و ساری متابولیک در بدن می باشد اگر هورمون انسولین  در بدن از بین برود دچار بیماری دیابت خواهید شد شما می توانید از طریق تغذیه مناسب بیماری دیابت خود را کنترل نمایید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر بیماران دیابتی و نقش تغذیه در بهبود بیماریشان را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : رژیم غذایی سلامت , نقش مضاعف مهمی در رئیس دیابت و در دست گرفتن قند خون دارااست و برنامه‌ی غذایی صرفا مشتمل بر وعد‌ه های دارای اهمیت نیست , بلکه دربین وعده‌ها را هم دربرگیرنده میشود .

اشخاصی که دیابت دارا‌هستند نمی‌توانند ساعت‌های طولانی فارغ از تناول کردن چیزی بمانند . بلکه نیاز دارا‌هستند گاهی بین وعده‌های کوچکی بخورند تا تراز قند خون‌شان خیلی بالا و زیر نشود . فی مابین وعده یا این که اسنک مدام نیز در معنای غذاهای پُر قند یا این که چرب نیست . اسنک‌های سلامت و خوشمزه‌ی متعددی وجود دارا هستند که می توانند راهی مضاعف عالی برای اثبات نگه داشتن قند خون باشند . بین وعده‌های پُر پروتئین , کم کربوهیدرات و کم کالری و زیاد مغذی , انتخاب‌های فراوان سلامتی میباشند .

چنین فی مابین وعده‌هایی امداد می کنند تا هم زمان با ارتقا مرحله انرژی بدن‌تان , بر گرسنگی خویش غلبه نمائید . ولی حواس‌تان باشد که اندازه فی مابین وعده هم صحیح به اندازه‌ی اندازه وعده‌ی حیاتی اهمیت دارااست و کلید رئیس مرحله قند خون و جلوگیری از ارتقاء وزن است .

۱ . ماست

ماست , علی الخصوص ماست یونانی , یک دربین وعده‌ی سلامت برای دیابتی‌هاست . این اسنک پُر پروتئین و کم کربوهیدارت , منبع نیکی از کلسیم بوده و کالری مضاعف پاره ای داراست . درضمن ماست مقادیر قابل توجهی پروبیوتیک دارااست که با تعدیل باکتری‌های سلامت روده به گوارش امداد می‌نمایند . بعضی دیگر از مواد مفید ماست یونانی دربرگیرنده ویتامین‌های B , اسید فولیک , پتاسیم , فسفر و روی میگردد . ماست یونانی مزه فراوان خیر و خوبی نیز دارااست که به شیوه‌های گوناگونی میتوانید آن را مصرف فرمایید . میتوانید یک فنجان ماست یونانی یا این که ماست معمولی را با توت خارجی , بلک بری , بلو بری , کشمش و یا این که بقیه مغزها مخلوط کرده و یک اسنک لذیذ تنظیم نمایید .

۲ . کرفس

کرفس , سبزی است که معمولا نادیده گرفته می شود ولی یکی شایسته ترین دربین وعده‌ها برای اشخاص دیابتی‌است . کرفس به دلیل داشتن فیبر و آب مضاعف , بلافاصله سیرتان میکند و دوچندان کم کالری و کم کربوهیدرات و کم چربی و کم کلسترول است . در ضمن کرفس , مواد پرخاصیت دیگری زیرا ویتامین A , C , K و ویتامین‌های B , کلسیم , منیزیم , فسفر , اسید فولیک و پتاسیم هم دارااست . کرفس , غذای خیر و خوبی برای پیشین از ناهار یا این که عصرانه است . می توانید کرفس را همراه کره بادام زمینی یا این که پنیر کاتج میل فرمائید .

۳ . سیب

نیازی به بیان کردن امتیازات سیب نیست ; در بین وعده‌ی کم کالری و سرشار از فیبر محلول که می تواند شمارا برای بازه طولانی سیر نگه دارااست . فیبر جان دار در سیب , گوارش و جذب فروکتوز سیب را کُند می کند . سیب دارنده ویتامین C , فیتونوترینت‌ها , آهن , پتاسیم , فسفر و کلسیم است . در ضمن سیب فارغ از این که قند خون‌تان را بالا چیره شود , میل شما به شیرینی را به نیکی پاسخ میدهد . می توانید برش‌های سیب را همراه با مقداری کره بادام زمینی یا این که دارچین میل نمایید .

۴ . میوه‌های کم آب شده همراه با مغزها

میوه‌های کم آب شده‌ای که بصورت مهیا و بسته بندی در فروشگاه‌ها موجودند احتمالا ناسالم باشند , البته شما می توانید خودتان در منزل میوه‌های کم آب شده صحیح نمائید . در ضمن می توانید مدام یه خرده میوه‌ی کم آب شده در یک ظرف دربسته با خویش داشته باشید و هر وقت واجب شد چیزی بخورید سراغ این اسنک خوب بروید . میوه‌های کم آب شده را میتوانید با مغزها و دانه‌هایی که برای شما دلخواه میباشند مخلوط نمائید .

۵ . پنیر کاتج

پنیر کاتج , منبع پروتئین است که تمام اسید آمینه‌های واجب را دارااست , یعنی به آرامی هضم می شود و شما‌را بیشتر سیر نگه میدارد . پنیر کاتج , دربین وعده‌ای کم کالری و کم کربوهیدرات است که دربردارنده کلسیم , ویتامین A , آهن , منیزیم , فسفر , پتاسیم , سلنیوم و روی هم می‌باشد . پنیر کاتج خوشمزه بوده و به روش‌های مختلفی میتوانید آن را مصرف فرمایید .

۶ . پاپ کورن

پاپ کورن , یک اسنک زیاد عالی برای مبتلایان به دیابت است که می تواند سوای کالری مازاد , سیرتان نماید . پاپ کورن منبع خیر از فیبر بوده و میزان مقداری نیز ویتامین‌ و مواد معدنی نظیر منیزیم , پتاسیم , ویتامین A , فسفر , روی , منگنز , آهن و مس داراست . در ضمن پاپ کورن , شاخص گلیسمی پایینی دارااست .

۷ . زیتون

تمام اشکال زیتون‌ها , فی مابین وعده‌هایی بدون نقص و تندرست برای دیابتی‌ها می‌باشند . اسیدهای چرب جان دار در زیتون به در اختیار گرفتن قند خون امداد متعددی می کنند . برای مبتلایان به دیابت , چربی‌های تک غیر اشباع , شایسته ترین جور چربی میباشند زیرا این چربی‌ها توان کاهش گلوکز خون , ارتقاء آلرژی به انسولین , کاهش کلسترول , کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و بهبود سالم همگانی را دارا‌هستند . بقیه مواد مفید اساسی زیتون دربرگیرنده مس , آهن , فیبر و ویتامین E می شوند یک مشت زیتون را به آرامی در طول روز بجوید و پاسخ گرسنگی‌تان را به خوبی بدهید.

۸. بیسکوئیت‌های سبوسدار

بیسکوئیت‌های سبوسدار نیز اسنک‌های خوبی برای دیابتی‌ها هستند. بیسکوئیت سبوسدار سرشار از فیبر است که برای بین وعد‌ه‌ها مناسب است. حتما نوعی را تهیه کنید که با آرد کامل درست شده باشد.

۹. سالاد لوبیای سیاه

یک انتخاب بسیار خوب برای افراد مبتلا به دیابت، سالاد لوبیای سیاه همراه با سبزیجات است. این نوع سالاد، هم فیبر زیادی دارد و هم پروتئین و کمک می‌کند تا ساعت‌ها سیر بمانید. یک دوم فنجان لوبیا سیاه پخته شده، یک دوم فنجان گوجه فرنگی خرده شده، یک دوم فنجان خیار خرد شده و یک دوم فنجام آوکادو را با هم ترکیب کرده و دو قاشق چایخوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید، یک سالاد بسیار خوشمزه و مغذی خواهید داشت.

۱۰. اسموتی

اگر در خانه هستید و ناگهان احساس گرسنگی کردید، اسموتی چیزی است که به آن نیاز دارید. اسموتی‌ها بسیار مغذی بوده و در لیست میان وعده‌های سالم برای دیابتی‌ها قرار می‌گیرند. اما نباید میوه‌های پُر قند زیادی در آن استفاده کنید. برای درست کردن اسموتی، از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید. می‌‌توانید در اسموتی‌تان دانه‌ی چیا هم بریزید تا پروتئین آن بیشتر شود.

 

بیماران دیابتی و نقش تغذیه در بهبود بیماریشان

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.