رشد و تغییر جنین در رحم و هفته سیردهم بارداری

هفته سیردهم بارداری جنین به 50 گرم می رسد و در حال رشد نمودن می باشد زنان در این هفته تهوع و استفراغ صبحگاهی دارند نوزاد شما در حال بزرگ شدن می باشد از میوه ها و سبزیجات بیشتری استفاده نمایید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر رشد و تغییر جنین در رحم و هفته سیردهم بارداری را در سایت دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش سایت دانستن: باید به شمـا یک جام قهرمانـی داد شمـا توانـسـتـــه‌ایـد سه ماه اول بارداری را به خوبی پشــت سر بگـــذاریـــد. خوب! حالا راه و چاه بازی‌ـــکــردن را حسابــی آموختـهـــ‌ــاید. با ایـن حال بایــد بدانید در راه بازیــگـر شدن سختـــ‌ــهــای زیــادی را بایــد متـحـــمـل شوید و هنوز هم بخـــشـی از این سخــتیـ‌هـــا باقـــی مانــده اســـت. ولی با ایـــن بازی که از خود در 12 هفــتـــه گذشــتـه به نمـایــش گذاشتهـــ‌ایـد به نظـر می‌ـــرســد که میـــ‌ـتوانیـــد از پس بقیـــه مشکلات هم بر بیایــیـد.

وضعـیـت جنیـــن در هفــته سیــزدهم بارداری
خوب بدن او یک پلـــاکارد نصب کرده که پایان پروژه حاملگـــی شمـــا را 6 ماه دیـگــر یا به عبارتی 180 روز تعـــییـــن کرده اسـت. جنـیـن شمــا وارد 4 ماهـگـی شده اســـت. بیــاییـــد حدس بزنـــیــد انـدازه او الـآن چقـــدر اسـت. قد و قوارهـــ‌اش الـآن به انـدازه یک هلوی رسـیده، اما فکـــر نکــنـــید به همـــان اندازه تپــل است. وزنـــش در این هفته 50 گرم و قدش حدود 8 سانـتـــی‌مــتـــراســت. خوب در این هفـــتــه دیـــگـــر سرش بزرگ نیســـت و همـــه اعضـــای بدن او به انـدازه هم رشــد کرده‌انـد. انـدامــ‌ـــهـای او فعالیـتـــشــان را از هفته قبــل شروع کرده‌ــانــد. اعـــصـــاب و عضلــات تشـــکـــیـل‌شـــده‌انـد و اسـتخوان‌ـهـا در حال قوی شدن هســـتـــنـد.

پوست او هنوز هم شبـیـه به کاغـذ روغنی شیرینـــی است و رگـ‌هایــش پیـداســت. اعــضـــای شکـمــی او از روده گرفتــه تا معده و … که در بنـــد ناف قرار داشـــتـــه اکنون به داخل شکــمـــش منــتقـــل شده اســـت. یادتـان میــ‌آیـــد به شما گفتــیـــم برای دیــدن جنیـن بهــتـر اسـت صبر کنیــد حالا به شمـــا میـــ‌گوییم که میــ‌ــتوانـیـــد عکسـ‌ــهـایش را نگـاه کنـیـــد. گوش‌ها و چشم‌ـــها در این هفتــه تقـریباً سر جای خود قرارگرفتـــهــ‌اند. سیـــستـــم گردش خون او کمــک می‌ــکـــند که سموم بدنـــش را پاک کند.

خوب در این هفـته ممـــکن اســـت با استفـاده از سونوگرافــی بتوانــیـد بفهـــمــیـــد ایــن وروجکـــی که سه ماه اســـت در بدن شما لانـه کرده دخـتــر اسـت یا پسـر. با این حال ممکـــن است پزشـــک نتواند جنــسیــت او را تعیـیـــن کند و مجبور شوید چنــد هفته دیگـر صبـر کنــید.

قد: 8 سانــتــی متـر
وزن: 50 گرم

وضعــیـــت مادر در هفـــتــه سیزدهـــم بارداری

وضعــیت مادر در هفــتـه سیــزدهـــم بارداری
شما بازیــگـر خوبی هســتیـــد. ایــن صدایی است که از درون اعـمـــاق قلــبتـــان می‌ـــشــنوید. شما اکـنون قهــرمانی هستــید که خان اول مشــکـلات را پشت سر گذاشــته و میــ‌ــرود که با خان دوم مشکــلـات بجنــگد. احـتمـالـاً خیلی از شمــا تاکــنون تهوع صبحـــگـــاهــی و اســتفـــراغ را پشت سر گذاشتـه‌ـــایــد.

سرحـــال‌ــتـر به نظـر میـــ‌رسید و خبــری از کوفتــگــیـــ‌ـــهـــای قبـــلــی نیـــسـت. با ایــن حال بهــتـر اســـت بدانید که تا هفــتــه چهــاردهم و گاهـی تا هفــتـــه بیستم ممــکن است ایـن علـــائم همراه شمـا باشـــد.

رحـم شما الآن در زیر شکم به راحــتـــی حس می‌شود. رحم در هنـــگـــام لمـــس کردن مثـــل یک توپ گرد و نرم است. با کم شدن تهوع و اســـتـفـراغ غذا خوردن شما بهتـــر میـــ‌ــشوید و رشـد جنـین هم بیـــشتــر.

مراقبت های بارداری در هفــتـه سیـــزدهم بارداری
کودک شمــا به سرعـت در حال رشــد است. در انـتــخاب موادغذایـــی خود محتاط باشید. از ویتامـین‌ها، مواد معـدنـی، مواد مغذی و کالر‌ـی دار برای رشــد کودکـ‌تـان مصــرف کنـــیــد. در نیــمه دوم بارداری، شما تنـهــا به 340 کالری اضافه در روز احــتــیاج داریـد که برابر با 1 فنجان شیر به اضـــافه نصــف سانــدویچ کره بادام زمینی اســـت.

اگــر میـــ‌‌ـخواهیـــد احــســـاس بهتـری داشتـه باشیـد، حال زمـــان آن است که فعالــیـت خود را آغـــاز کنید. اگـر تا به حال شنا را امــتــحان نکردهــ‌ـایـد، به دنبـــال آن باشـــیـــد تا بفـهــمـید که چرا بیـــشـتـــر پزشـکـان ایـــن ورزش را در دروان بارداری پیـــشـنـهـاد میــ‌ــکـــنند. یوگا ورزش دیـگری اسـت که میــ‌ـــتوانـــد به شمــا در ایـن زمـیــنه کمــک کنــد.

وضعیـت جنــیـــن در هفتـه سیزدهـــم بارداری

تغـــذیـــه در هفـــتـــه سیزدهـم بارداری
میوه و سبزیـــجات تازه و یخ زده مصــرف کنید. ایـــن مواد سرشــار از ویتامیـن و مواد معــدنی مانـند ویتامین سی هســـتنـد که به جذب آهـــن بدن کمـک می‌ــکنــند. به علاوه چربـــی آنهــا کم و منـــبع خوبی از فیبر هســـتند.

مواد غذایی سرشار از پروتئین مانـــند گوشت بدون چربـی، حبوبات خشک شده و کره بادام زمـــینـی مصرف کنید تا به رشـد کودک شمـــا کمک کنــد.

میوه‌ و سبـــزیــجـــات با رنگ‌ــهــای مختلـف، مواد مغـذی و ویتــامیــن‌ـهـای گوناگون دارنـد. بنـــابــراین سعــی کنــید هر روزه از انواع و رنگــ‌ــهای مختــلـف آن مصــرف کنیـــد.

از مصـــرف پنـیــرهای نرم خودداری کنـیـــد. از خوردن پنـیر فتـا، بری و … اجـتناب کنــید مگـر این که برچـسب شیر پاستوریـزه روی آن زده شده باشـــد.

کوسه، شاه ماهـی خال مخـــالـی و اره ماهی: ایــن نوع ماهی‌ها می تواند حاوی سطــح بالـــایـــی از جیوه باشـنـد. بنابرایـــن به جای آن، از ماهـــی ‌هـایـی که مقدار جیوه کمـــتری دارنـــد، مانــند سالـــمون، مصرف کنـید.

فکـر میــ‌کنیــد چرا پزشـکـان آنـــ‌ــقدر اصرار دارند که کافئین نخوریـد دلایل زیـــر را بخوانـیـــد تا متوجه ایـن موضوع شوید:

کافئین یک ترکــیب شیـــمیـایی اســـت که باعـث تحـریک دســـتـگاه اعصاب مرکـــزی میــ‌ــشود. ایـــن ماده در انواع مخــتـــلــف غذا و نوشیـدنیـــ‌ مثــل شکلات و نوشابـــه و حتـــی در برخــی از داروها یافت میــ‌ــشود.

مصرف چهار فنـــجــان قهوه در روز می‌تواند باعــث اختـــلـال رشــد و در نتــیجه پاییـن بودن وزن نوزاد هنگام تولد شود.

کافئین از جفت رد میـــ‌ـشود و به جنــین می‌رســـد و نیـز وارد شیـر مادر می‌ـــشود و در زمانـی که نوزاد شمــا شیـــرخوار اســت او را بیــ‌قرار و بی‌ــخوابـــی می‌کند.

موجب تشنــگـــی و مصرف بیش از حد آب میـــ‌ــشود و دفــع ایـن آب، دفــع کلــسیم را به همــراه دارد در صورتــی که جنیــن برای رشـد و داشـتـــن اسـتــخوانـــ‌ــهــای قوی به کلسـیم زیـادی نیـــاز دارد.

رشد و تغییر جنین در رحم و هفته سیردهم بارداری

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.