پارمزان بادمجان به روش ایتالیایی + مواد اولیه و طرز تهیه

پارمزان بادمجان

به گزارش مجله دانستن : بادمجان برای پوست نیز مفید است چون حاوی مقدار زیادی آب است که علاوه بر بهبود سایر دستگاه های بدن به حفظ سلامت پوست و موها نیز کمک می کند. کم شدن آب بدن و درنتیجه خشک شدن پوست از عوامل مهم افزایش چین و چروک های پوستی است اما خوردنی هایی مثل بادمجان می توانند ذخیره آب بدن را به میزان قابل توجهی تامین کند.

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .

پارمزان بادمجان یکی از دسـتورغذایی های جیــمی الـیور اســـت ، ما طرز تهیــه پارمزان بادمــجـــان آن را برای شمــا آمـاده کرده ایـــم. این غذای ایـــتــالـــیـایـــی راهی عالی برای استفاده از بادمـجــان در وعده های غذایــی تان است.

مواد لازم:

بادمجـــان ۳ عدد بزرگ
روغن زیـــتون به میـزان لازم
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ عدد
آویشـن ۱ قاشـق چای خوری
پوره گوجه فرنـــگی ۸۰۰ گرم
نمک به میـــزان لازم
فلفـل سیـاه به میــزان لازم
سرکه قدری
برگ ریحــان ۱ مشــت
پنـــیـــر پارمـــزان ۳ مشت
آرد سوخاری ۲ مشــت
برگ آویشن به میــزان لازم
پنــیر موتزارلـــا ۱۵۰ گرم

طرز تهـیـــه پارمزان بادمجـــان :

1-ماهـــیتابـه ی گریـل را روی حرارت بگذاریـــد تا کامـــلــا گرم شود
و بادمـــجـان ها را در آن کبـابی کنـید. شاید لازم باشد تا آن ها را در چنـد نوبت کبـــابی کنیـــد.

2- مقداری روغن در ماهـــیـــتابه ای بزرگ دیـــگری روی حرارت متوسط گرم کنـــیــد.
پیـــاز، سیر و آویشــن خشــک را در آن برای حدود ۱۰ دقـــیـــقــه تا زمــانـــی که پیاز نرم شده و سیر تغـیـیـــر رنـــگ دهد، تفــت دهیــد.

3- پوره ی گوجه فرنــگـــی را به سایــر مواد اضافه کنید، آن ها را هم بزنــیـــد،

درب ظرف را بگــذاریـد و اجـــازه دهیـد برای ۱۵ دقــیــقه قل بزنــد. وقتــی حجم سس گوجه فرنگـــی کم شد،
به آن کمی نمـــک و فلـفـــل سیاه، سرکـــه و برگ های ریـــحــان را اضافه کنـــیــد. در صورت تمـایل می توانیــد سس را پوره کنیـــد.

4-در ظرف مورد نظرتـان (که مناســب گذاشتن در فر باشـــد)،
لایـــه ی نازکــی از سس، لایـــه ای پنـیر پارمـزان و بعد یک لایه بادمجان قرار دهیـــد.
این کار را تکــرار کنـید و در نهایــت کار را با یک لایه سس و مقــدار نسـبتــا زیـادی پنـــیـــر پارمـزان تمـام کنـید.

5-می توانـــیـد مقداری آرد سوخاری، کمـــی روغن زیتون و تعدادی برگ آویشن را با هم ترکـیـب کنـید
و روی پارمـــزان بپاشیـــد و تکـــه های پنیر موتزارلا را روی آن قرار دهـــیــد.

6-ظرف را در فر بگذاریــد و برای حدود ۳۰ دقـیـــقه با حرارت ۱۹۰ درجـــه سانتـی گراد بپزیـد،
تا زمــانی که روی آن طلـایـــی و ترد شده و حبــاب بزنـــد. آن را گرم میـــل کنـــیـــد.

نکــاتی در رابطـه با تهیــه ی پارمزان بادمــجان:

1- بادمجـــان ها را بشوییـــد، سر آن ها را جدا کنیـد
و آن ها را به شکــل ورقـه هایـی به پهنای ۱ سانتی متـــر برش دهــید.

2- پیـاز و سیـــر را پوست گرفته و آن ها را ریز خرد کنید.

3- می توانـــید به جای پوره گوجه فرنگی از ۱ کیــلو گرم گوجه ی تازه اســـتفـــاده کنیـــد.

آن ها را برای ۴۰ ثانیـــه در آب جوش بیاندازید و بعــد برای ۳۰ ثانـیـه در آب یخ قرار دهـید.

پوست و دانــه های آن ها را جدا کرده و آن ها را له کنـیـــد.

4- پنیـــر پارمـزان را رنده کنیـــد.

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.