عکس پانته‌آ بهرام و همسرش | بیوگرافی پانته‌آ بهرام

پانته‌آ بهرام یکی از بهترین بازیگران زن ایرانی می باشد که در فیلم های و سریال های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است او در فیلم سینمای غوغا که با شهرام حقیقت دوست بازی نموده بود به اوج شهرت دست یافت در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر عکس پانته‌آ بهرام و همسرش | بیوگرافی پانته‌آ بهرام را در سایت دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

بـیوگرافی پانته آ بهــرام

پانـــتــه آ بهرام بازیـگـر سینــمــا و تلوزیون و تئاتر متولد ۱۳ اســفنـد ۱۳۴۸ در تهران می باشد و ۴۸ سال سن دارد.

تحـــصـــیـلـــات: بهـرام در مدرســـه هنر و ادبــیـات صدا و سیمـا در رشته ادبـــیات نمـایشــی تحـصـــیل کرده اســت.

او در سال ۱۳۶۷ با ورود به مدرسه ی هنر و ادبـــیات صدا و سیـــما، در رشتـــه ی بازیـــگری فعــالــیـت خود را آغـــاز کرد و در سال ۱۳۷۰ از مدرسه ی هنر و ادبیـــات فارغ الـــتحصــیــل شد. سال ۱۳۷۱ در رشــتــه نمــایـــش نویسـی در دانشــگـــاه پذیـــرفتــه شد و سال ۱۳۷۵ نیز فارغ الـــتحـصیـل گردید.

او از بدو ورودش به مدرسه هنـر و ادبیـات در تئاترهــای مختـلـــفی به ایفای نقـــش پرداخـــت و در سیـنمـا و تلویزیون نیـــز فعـالـــیـــت نمود.

وی این روزها در حال بازی در سریال عاشـــقانــه به کارگـــردانــی منوچهــر هادی می باشد.

ازدواج و همسـر

پانــته ا بهـــرام در آخـریـــن مصاحـبـــه خود در تلویزیون در خصوص ازدواج خود از دادن توضیــح خودداری کرد و احتمـــالــا وی تا کنون ازدواج نکرده اســت. عکسی از یک دخـــتـــر بچـــه به عنوان دخـتــر وی منتشـــر شده اســت که طبق گفـتــه ی خودش وی اصلا دخـــتـری ندارد و آن عکــس گنــدم خواهــر زاده اش می باشـــد.


پانـتــه آ بهـرام و همــسرش

پانـته آ بهـرام و پدرش ,پانتـــه آ بهرام و دخـترشـــپـانـته آ بهرام و پدرش و دختـــر خواهــرش

گفتگو با پانـتـــه آ بهــرام

متـفـــاوت ترین بازیگر سیــنمـــا و تلویزیون هستـــم

پانته‌ــآ بهرام در خصوص لقبـی که اهــالی سیــنــمــا به آن دادند گفت: من متفاوت‌ـتریــن بازیـــگـــر سیـنــما و تلویزیون هستم زیرا بازیـــگری را با احترام به این شغـل و جدیت آغاز کردم و این حرفـــه برایــم یک شغل دم دســتـــی نبود.

وی افزود: بازیگری من با تئاتــر کلـیـد خورد و همـــه می‌ـدانـــند که تئاتــر نه پول و نه شهــرت دارد؛ من قدرتــمنــد، درسـت و دقیـق به راهم ادامه دادم و در سن ۱۹ سالگــی به دلیل بازی در تئاتــر بهـرام بیــضایی جایـــزه‌ــی تئاتـــر فجر را از دســت رئیس جمـــهور اسبق گرفتـم.

بازیگــر فیــلم “چهـار شنـــبه سوری” اظــهـار داشت: من سعـی کردم در تمــام ایـن سالـهــا اســـتانداردهـای بازیگری را رعـایـت کنم و به نظـــر خودم جزء با کیـفـــیــت ترین بازیـگران ایران هسـتم.

وی ادامــه داد: وقتــی با دانش و علاقــه وارد حرفه‌ـــای شوی قطعـا در آن موفق خواهی شد و اگــر به شغلــت احترام بگذاری و آن را به نحو احـــســن انـجا دهی پول به دنـــبالــش میـــ‌ـــآیـد. از سویی افــراد بایــد سریـــع تکـــلیف آیـنده‌ی خود را مشــخــص کنــند و به زنـــدگیشـــان جهـــت دهنـد. گاهــی اوقات من فرد ۵۰ سالــهـــ‌ـــای را می‌ــبـیـنم که علــاقـــه منـد به بازیــگری بوده و در پی رســیـــدن به ایـــن شغـل اســـت و من چاره‌ـــای جز افـسوس خوردن برای ایـن فرد ندارم؛ الـبـتــه درســـت است که هیــچ زمـــانــی برای شروع دیـر نیـســت امـــا اقدام زو تر سبـــب نتــیـجــه گیـــری بهــتر میــ‌ـشود.

بهـرام در خصوص وضعـــیــت کنونی بازیـــگران سیــنـمــای ایـــران عنوان کرد: در همه جای دنـــیـا دو دســـتـــه بازیـگــر سطحی و اسـتــخوان دار داریم.

این بازیگر ادامــه داد: من نام مافـــیــا را در سینـمــای ایـــران نمی برم و به نظرم مافیـا وجود ندارد. در سینـمـــای ما همـــچون بازی شطــرنـــج دو جنــاح سفید و سیاه وجود دارد و من به دلـــیـــل بلــد نبودن ایــن بازی جزؤ هیچ گروهی نیـــستــم. من سالـــها در سیــنــمـــا به جای شطــرنـج تخـت نرد بازی کردم و منـچ انــداختـــم چون به نسبی بودن جهـــان و بینابــیــن بودن آن اعتـــقــاد دارم.

عکـس دخـتـر خواهر پانته آ بهــرام

وی در ادامـه افزود: سینـــمـــا در کشور ما یک محصول وارداتی است و بســـیـــاری از شرایـط لازم را ندارد برای مثال بازیـگـــران خارج از کشور برای بیشتـر دیده شدن زمیــنـــهــ‌ـــهای نمایــش گری زیـــادی دارند امــا در ایران یک بازیــگـر برای نمـایشــگری باید تحـت حمــایـــت یک تهیه کنـــنــده برود یا جنــاح خاصـی پیـــدا کنـد و همین امر سبـب تعـهــد نداشــتـن هنرمــنـد به شغــلــش میـ‌شود.

بعـضـــیـــ‌ـها هنوز بازیــگـری را حرفه نمی‌داننــد

بازیـــگر فیــلـم “هیچ” بیان کرد: بعـــضی از خانواده‌هـا هنوز بازیگـری و کلا هنر را حرفـــه نمــی‌ـــدانـند به همیـــن دلـــیل فرزنــدانشان را وادار به ورود در رشــتـه‌هـای دیــگر میـــ‌کــنــند؛ بازیگـــران سینمــا هم دو دسته هســتــنــد گروهی تحـــصیـــلــات دانشگـاهی یا آکادمــیک در این زمـینـه دارند و گروه دیـگـر بدون هیــچ پیــش زمـــیــنـــهــ‌ای وارد این حرفه میــ‌ــشوند؛ بعـضی با ورود به سینـــمـــا، درس سینـمــا می‌ــآموزند و ماندگار می‌ـــشوند و بعضـی دیـــگر به راحـــتــی از میـدان بیرون می‌ــروند.

بازیــگر فیـلـــم “بــیگـــانهــ” در خصوص ایـن فیـــلـم اظهار داشــت: “بیگانـه” جزء بهـــترین کار های من است که هر بازیـگـــری آرزوی بازی آن را دارد و اســـتحقاق دریـافـــت جایــزه در سی و دومین دوره جشـنواره فجـر را داشت. در اواخر بازی ایـــن کاراکـتــر به خاطر بازیـــ‌‌‌ـــهـــای ظریـــف روحی و چشمـی دچــار بیـماری عصـــبـــی شدم.

وی ادامــه داد: بهــرام توکلـی نیــز کارگـردان بسیـــار باهوش و با برنـامهـ‌ای اسـت که برای لحـظـه به لحظـــهــ‌ی زنـــدگــیش برنــامـه دارد و “بــیگانـــهــ” هم جزء با کیـــفـــیت تریـن کارهـای او بود اگر سیـــنـــمـا قدر آن را بدانــد و او باز فیــلــم بســازد همـکـاریــ‌های بیـشــتـری با هم خواهیم داشـــت و توکلی امــسال هم یک فیـلـم خوب در جشنواره فجــر دارد.

ایـن بازیــگـــر بیــان کرد: من هنوز از داوری های سی و دومین جشــنواره ی فجر شگفت زده هسـتــم؛ تمام افـرادی که “بـیگــانهــ” ر ا دیـدنـد گفــتـــند که جایزه می‌گیـرم امـا من حتـــی کاندیـــدا هم نشـــدم از سویی ماجرای رضـا عطاران و نویدزاده چیــزی از ارزش آنــها کم نکــرد امــا سبــب شد همـــه ما به گروه داوری ایـــن جشـــنواره شک کنـــیم!

بازی من وابستــه به نگاه کارگـردان است

پانــته آبـهرام عنوان کرد: بعـضـــی از بازیـگران برای بازی خود در یک فیلـم برای آن سرمـــایه گذار پیدا می‌ـکــنــنـد که الـان اتــفاق خوبی است امـا خطر بزرگــی برای آیـنــده‌ـ‌ی سیـنـــما به حســـاب میـ‌آیــد. من میـ‌دانم اگر کارگــردانـی به سراغم میـ‌ آیــد تنهـا برای بازیـــ‌ام است.

وی افزود: بازی من شدیدا به نگـــاه کارگردان وابـــســـتـــه است؛ دوستانــم میـــ‌ــگویند که تو همـــانـــنـد یک دســتـگاه با دکمهــ‌ـهـای مخـــتـــلــفی که قابلـیـت بازی در هر نقـــش بنـابــه خواسته ی کارگــردان را داری.

بازیگـــر فیــلــم “پستچــی سه بار در نمـــی‌ـزنــد” خاطــر نشان کرد: خوشبخـــتانـــه با کارگردانـان با کیــفـیت متـــفـــاوتی از جمله اصغر فرهادی و حســن فتحـی کار کرده‌ام؛ فرهادی با نگاهـــی رئال و فتــحـی به شکـــل شاعـرانـــه به مسائل میـــ‌ـــنـــگرد.

این بازیگر عنوان کرد: جهان براسـاس عشق ساخته شده و تنــها عشق می‌تواند افـراد را نجـات دهد؛ من هم عاشــق بازیــگری هستم و تمام عمر و زنـــدگـی خود را برســـر ایــن کار گذاشتــهـــ‌ام و به هیچ سمـت و سوی دیـــگــری نخواهـم رفـــت.

وی ادامــه داد: به نظـر خودم “چـهـــار شنـــبه سوری” و “مــن مادر هســـتمــ” بهــترین کارهایـم هســـتنـــد.

*تمــام بازیگران زن ایــران دست مریزاد دارنــد

بازیگـر فیـلــم “من مادر هستـم” گفت: من از ابتدا برای مردم کار کردم و بدون توجه و نگـــاه آنها ادامهـــ‌ی بازیـگــری برایـم معنایی ندارد.

وی ادامـــه داد: گاهی می‌ـشــنوم که فردی با دیدن بازی من در فیـلمـــی جهت زندگی‌ـــاش تغـــیــیـر کرده و همـین برای کل زنـدگی من کافی اسـت.

بهـــرام افـــزود: وضعـــیـت بازیــگـــران خانم در ایــران سخت و پوشیده اســت چون امــکانات محدودی دارند و من به تمــام بازیگـــران زن ایـران دســـت مریزاد می‌ـگویم.

*انوشیـروان ارجـمــنــد یکـی از اصـــلــی تریـن مشوق های من در بازیگـــری بود

بهرام در خصوص انوشیـــروان ارجمــنـــد اظـــهــار داشـت: انوشیروان ارجــمــنــد از بهـتـریـن و اصــلـــی ترین مشوق‌های من در بازیگری بود و نحوه‌ی کارم را دوست داشــت. من به مرگ هنـرمند اعــتـــقاد ندارم و انوشیروان ارجـــمـــنـد همــیشه زنده اسـت.

وی دربـــارهــ‌ــی رموز ماندگــاری یک هنر منـد گفـت: مردمـــی بودن، شنــاسایی و درک توانـایــی‌هـــا، انـتـــخــاب درســت و انــســان خوبی بودن از رموز موفقیــت یک هنرمند است.

وی ادامه داد: “پــرویز بهرامــ” پسـر عموی پدر من است؛ پدر من هم از درون یک هنـرمـــند محـــسوب میـــ‌ـَـــشود و تا چنـد روز پیـش حال خوبی نداشــت امـــا الـان بهتـــر اسـت یک بیمار بیــشتــر از کمـــکــ‌ های مالی به مهربـــانی نیــاز دارد امیدوارم مسولان حواســـشـان به هنـــر مندان باشــد.

جزء توقیــفـــیـــ‌ــتــریـــن بازیـــگران سینـمـــا هستـم

بهــرام در پایــان عنوان کرد: من از آمــدن به برنــامــه‌هــای زنـــده اسـتقـــبال زیـــادی نمـــی‌ــکــنــم؛ امـــیـــدوارم ایـــن گفــتـگو مفــید و خوب باشـــد من در جشنوارهـ‌ی امســال دو فیلـــم “مـرگ ماهی” حجـازی و “مشـــرف به کوچه ی بی نام” علـــیــمــردانی را دارم البـتـه اگر توقیف نشوند زیرا من از توفیـــقی‌ـــترین بازیـــگـران سینمـا هســـتم.

گفــتــنـــی است؛ در پایان ایــن بخـش “چهار شنبــه سوریــ” با کسـب ۳۵٫۵ درصد آرا بهــتـرین اثـر پانته آبـهــرام از دیدگـاه مردم شناخـته شد.

حســیــن یاری و پانــتــه آ بهرام در پشت صحنــه سریـــال عاشقـــانـه

ایـنستاگــرام پانـته آ بهــرام : instagram / PantiArt

برخـی جوایز پانتــه ا بهرام

بهرام در طول فعـــالـیـت خود موفق به اخذ جوایـــز مختلـــفی به شرح ذیل شد: ۱۳۷۰- جایـــزه ی اول بازیــگر زن جشنواره ی تئاتــر فجر. ۱۳۷۶- جایزه ی سوم بازیـگـری تئاتر فجر. ۱۳۷۷- جایـزه ی اول بازیــگـــری جشــنواره ی دفاع مقـــدس. ۱۳۷۸- جایـزه ی اول بازیـــگــری جشـنواره ی تئاتر فجــر. ۱۳۸۰- جایـزه ی دوم بازیـگری جشـنواره ی تئاتر فجر، جایزه ی اول انــجـــمــن منـتقــدین تئاتر.

فیــلـم های سینمایـی پانته آ بهرام

۱۳۹۴ گذرموقت
۱۳۹۳ کوچه بی‌نام
۱۳۹۲ طبــقــه حساس
۱۳۹۲ تراژدی
۱۳۹۲ بیــگـانـه
۱۳۹۱ گس

۱۳۹۱ روز روشن
۱۳۹۰ میــگـــرن
۱۳۹۰ بی خود و بی جهـت
۱۳۸۹ من مادر هستـــم
۱۳۸۹ اسب حیوان نجـــیبی است
۱۳۸۸ خواب‌ــهای دنـــبـاله دار

۱۳۸۸ طهــران:روزهای آشنـایی
۱۳۸۸ هیچ
۱۳۸۷ پســتچـی سه بار در نمیـــ‌ـــزند
۱۳۸۵ اقلیــما
۱۳۸۵ بچهـــ‌ــهای ابدی
۱۳۸۴ چهـــارشنبـه‌سوری

۱۳۸۳ سه راه حل برای یک مشـکل
۱۳۸۱ غوغا (فیلم)
۱۳۸۱ بانوی من
۱۳۸۱ توکیو بدون توقف
۱۳۷۸ عینک دودی
۱۳۷۵ زشـت و زیبـا

سریـــال های پانتـه آ بهـرام

آئینـــه(سری سوم) (۱۳۶۶)
چهره به چهره
بحران معــنویت
ایـــستـــگـــاه

مسافـر(سیـروس مقدم)
بحران معنویت
سکوت
پلـــیـس جوان

وکیـــل
زیـــر هشت(سیـــروس مقــدم۱۳۸۹)
خانواده حمـــزهـ‌عـلی خان
جستجوگران
تعـبیر وارونه یک رویا (۱۳۹۴)
عاشـقــانــه (۱۳۹۵)

تاتـر های پانتـه آ بهــرام

آتقـــی و شهـــر خیـــال (۱۳۶۹)
مجلس عاشقانـه سلـیمان و بلقیــس (۱۳۶۹)
مرگ یزدگــرد (۱۳۷۰)
شب بخـــیــر مادر (۷۵-۱۳۷۴)

زمستان ۶۶ (۱۳۷۶)
رقـص کاغــذ پاره (۱۳۷۷)
پس تا فردا و دل سگ (۱۳۷۸)
یک دقـــیقه تا سکوت (۱۳۷۹)

افــسون معـــبد سوختـه (۱۳۸۰)
همــان همیـــشـــگــی – زمزمه مردگـان – رازهـا و دروغهـــا (۱۳۸۱)
خواب در فنــجان خالــی – شب هزار و یکـم (۱۳۸۳)
نمایشنامهــ‌خوانـی آدم‌ـهـــای خیـــس (۱۳۸۳)

شکـــلـک (مهـر ۱۳۸۳)
با دهــان بند سکوت (مهـــر ۱۳۸۳)
زمـزمـــهـــٔ مردگان (آذر ۱۳۸۳)
هی مرد گنـــده گریـه نکــن! (دی ۱۳۸۳)

منطقـهٔ اشـغـــال شده (بهـــمن ۱۳۸۳ – در جشــنوارهـٔ تئاتـر فجر)
نورا (تابســتان۱۳۸۹ علـیــرضـا کوشک جلــالــی)
افـــسون معبـد سوختـه (مهر و آبـان ۱۳۹۵) کیومرث مرادی، تهران، ایـــرانشهــر – سالن اسـتــاد سمـــنـــدریـان

عکس پانته‌آ بهرام و همسرش | بیوگرافی پانته‌آ بهرام

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.