حریف پورشه ۹۱۱s خودروی مرسدس AMG GT C Roadster

مرسدس AMG GT C Roadster که بسیار قدرتمند می باشد و حریف این خودرو پورشه ۹۱۱s است که از قدرت بسیاری بر خوردار می باشد پورشه  ۹۱۱s دارای امکانات ویژه ای می باشد که در بین مخاطبانش از همه خودروهای رده بالا بسیار مدرن تر و جذابتر می باشد مرسدس AMG GT C Roadster هم بسیار شیک و مدرن می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر حریف پورشه ۹۱۱s خودروی مرسدس AMG GT C Roadster را در سایت خواهید دید با ما همراه باشید.

 

برگردیم به سال ۲۰۱۴ , هنگامی که Mercedes – AMG GT برای نخستین دفعه معرفی شد . خودرویی که جانشین سبک‌تر , چابک‌تر و ارزان قیمت‌تر SLS AMG بود . SLSای که ۴۵۶ اسب بخار در ورژن شالوده اقتدار داشت و همانند بابا بزرگ خویش یعنی مرسدس ۳۰۰SL از تعادل و اقتدار نیکی برخوردار بود و همان طور نیز که میدانید پورشه ۹۱۱ کررا حریف دائمی وی بوده و می باشد .

یکی عارضه ها محبوبیت پورشه ۹۱۱ کررا این است که مدام مدل‌ها و نسخه‌های متنوعی را ارائه می دهد به عنوان مثال دسته توربو S کابریولت با ۵۸۰ اسب بخاری یا این که ورژن GT3 که منحصربه‌فرد پیست پباده سازی شده‌است . ولی هم اکنون مرسدس با این حجم از محبوبیت پورشه حس خطر کرده و با افزودن یه خرده ادویه به گونه GT به نزاع با این شرکت آمده است .
مرسدس با مقداری تقویت و پیدایش رسانی با امداد AMG توانسته رقبای سرسختی را برای این حریف دیرینه‌اش آماده نماید . ۴ نوع قرار است وارد بازار شود . ۳ گونه منحصربه‌فرد جاده که عبارتند از : ورژن رودستر , ورژن رودستر GT و ورژن کوپه GT C که تمامی توان ۵۵۰ اسب بخار خواهند داشت . یک دسته نیز منحصر به فرد پیست عرضه میگردد با پسوند GT R که ۵۷۷ اسب بخار اقتدار داراست . درحال حاضر این مسئله مطرح می شود که آیا این مدل‌‌ها به به عبارتی اندازه‌ی مدل‌‌های پورشه دارای هیجان و یگانه می‌باشند یا این که خیر؟ برای پی بردن این مقاله ما تصمیم گرفتیم GT C roadster را که رقیب کلیدی پورشه ۹۱۱ GTS cabriolet است , را نظارت و آزمایش کنیم .

شیطانی در لباس آبی رنگ

به حیث ما این کنیه خیلی بدین دسته می آید چرا‌که با دیدن عکس‌های این عجوبه تند و تیز این عبارت به راحتی در ذهن‌هایمان خطور می نماید . کاپوت بلندش را مشاهده کنید ; کاپوتی که خلاف عقب ماشین که استایلی مخروطی و کوتاه داراست مارا یاد خودروهایی مثل کوروت Z06 یا این که ۹۱۱ GTS می‌اندازد . نصیب عقب GT C مغایر دو نوع دیگر بدلیل استفاده از لاستیک‌های عریض‌تر سایز ۳۰۵/۳۰ZR – 20 , 2 . 7 اینچ ( ۷ سانتی‌متر ) پهن‌‌تر است . همینطور چرخ‌های عقب بطور استاندارد تا ۱ . ۵ جايگاه امکان زاویه دریافت کردن دارا‌هستند ( کمبر چرخ ) تا در پیچ‌ها تلاش بهتری داشته باشند .

با گشت و گذاری که ما در لس آنجلس با این آبی‌رنگ شیک پوش و جالب داشتیم فهمیدیم که هیچ فردی کمبود که با دیدن این خودروی خوشگل سرش را برای دیدن آن کج نکند . چه بسا خویش پلیس‌های موعظه نیز نمی‌توانستند دیده از این شاهکار بردارند . چنانچه کسی نیز خود داری و سعی بر بی اعتنایی به آن میکرد ولی گشوده نیز مطمعناً از صدای دلنواز اگزوزهای AMG لذت کافی را میبرد . ولی برای این‌که تمام نگاهان را در سمت خویش جلب کنیم اتومبیل را در شرایط S+ قرار دادیم تا موتور و سیستم اگزوز مرسدس خویش واقعی‌شان را نشان دهند و به عبارتی صدای اصیل مرسدس که گویی موتور در هم اکنون عهدوپیمان قسم کردن است را به صورت پورشه و فراری سوارها بکشیم .

در صدر گفتیم که حریف با اهمیت این نوع ۹۱۱ GTS Cabriolet است . پس بیاید مقداری محرمانه به آمار و ارقام بزنیم . صفر تا ۱۰۰ مرسدس ۳ . ۳ ثانیه است , یعنی ۰ . ۳ ثانیه کندتر از پورشه . ولی صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را هر دو در ۷ . ۳ ثانیه طی میکنند و تا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت مرسدس ۱ ثانیه و تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت , مرسدس ۲ ثانیه از پورشه پیشی میگیرد . البته در کل ما حقیقتا توقع بیشتری از این ماشین داشتیم چرا‌که نوع GT S coupe 2016 با اقتدار ۵۰۳ اسب بخاری‌اش صفر تا ۱۰۰ را در ۳ . ۰ ثانیه طی میکرد . همگی این‌ها با وجود اسب بخار بیشتر , وزن کمتر , باکس دنده خوبتر و تقسیم وزن بیشتر بر محور عقب است که بایستی نشانه‌ای از خوب تر شدن باشد خیر این نتایج نسبتا ضعیف . گشتاور تولیدی نیز درین گونه ۶۸۰ نیوتن متر است که از به دور موتور ۱۹۰۰rpm در اختیارتان قرار می گیرد و در شرایط Sport یا این که Sport+ فارغ از نسبتاً هیچ تاخیری کاملا در اختیارتان قرار می گیرد .

پورشه با وجود داشتن دیسک‌های خنک شونده‌ی کربن – سرامیکی از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تا موقعیت ایست بی نقص ۴۶ متر را طی می نماید در حالی که مرسدس با ۱۰ متر کمتر یعنی ۳۶ متر سعی خیلی شایسته‌تری داراست .

با همه این حرف‌ها باید اقرار کنیم که شخصیت این دو خودرو کاملا متفاوت از هم است و همین شاید بیشتر به نفع مرسدس ختم شود چرا که نسبت به مدل‌‌های پیشین حس و حالی متفاوت ایجاد کرده است در حالی که پورشه همان حس و حال قدیم را دارد. بدنه‌ای کشیده و طویل، کاپوت برجسته و استایل کلی خودرو باعث قرار گیری راننده در موقعیتی شده که پورشه این موقعیت را تا به امروز در خودروهایش ارائه نداده است و این بدین معنی است که لذت راندن این مرسدس بیشتر شبیه به راندن استون مارتین DB11 است یا مازراتی گرن توریسمو است. کمک‌‌های تطبیقی آن هم باعث ایجاد سواری نرم و راحتی شده است مگر آن که آن را در حالت Sport+ قرار دهید تا خشم AMG را مشاهده کنید.

در طراحی داخل کابین هم باز از طراحی جدید مرسدس استفاده شده است و پُر است از امکانات و آپشن‌های بروز مرسدس. چرم استاندارد به همراه تریم فیبر کربن مات آپشنی است که AMG برای شما در نظر گرفته است که هزینه‌ای ۳۱۵۰ دلاری (۱۲ میلیون تومانی) بر روی دستانتان خواهد گذاشت. همین طور کاور فیبر کربن موتور خودرو هم قابل سفارش به قیمت ۱۵۰۰ دلار (۶ میلیون) می‌باشد. اگر خواهان سیستم هوشمند کروز کنترل مخصوص مرسدس هم هستید قیمتی معادل ۲۲۵۰ دلار (۹ میلیون) هزینه باید کنید. در مجموع قیمت پایه GT C 159000 دلار (۶۴۰ میلیون) می‌باشد.

سخن نهایی

در حالی که در نتایج اختلاف کمی بین AMG GT C و ۹۱۱ GTS convertibles بود اما باز هم هر دو قابل احترام هستند چون هر کدام به طریق و روند خود توسعه یافته‌اند و هر کدام حس و حال خاص خودشان را دارند. ما فکر می‌کنیم بهتر است هر دو را دوست داشته باشیم! GT C شاید در چابکی و فرزی از پورشه کمی عقب‌تر باشد اما نباید فراموش کرد که ظاهر، صدا و حس و حال راندن مرسدس تجربه‌ای نیست که بشود با هر خودرویی آن را کسب کرد و این تنها AMG است که روح شما را می‌تواند به پرواز در بیاورد.

حریف پورشه ۹۱۱s خودروی مرسدس AMG GT C Roadster

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.