عادت های روزمره که باعث پیری زودرس در شما می شود

عادت های روزانه بسیاری در روز می باشند که باعث می شود شما زودتر پیر شوید این عادات را ترک نموده و بدانید که بیشتر این کارهای روزمره است که شما را پیر و افسرده می نماید استرس و فشار خون یکی از این موارد می باشد که باعث پیری زودرس در افراد می شود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر عادت های روزمره که باعث پیری زودرس در شما می شود را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن :پیری یک پروسه‌ی بیوشیمیایی در تن است و تا هنگامی که نتوانیم این سلول‌های کوچک را هک کنیم , مسن خوا هیم شد . براین اساس هنوز تا اکسیر جوانی فاصله‌های متعددی داریم . البته خوبتر است فعلا تا آن زمان فراموش نکنیم که مدام «پیشگیری خوبتر از معالجه است» .

اگر چه ما هیچ زمان نمی‌توانیم پروسه‌ی پیری را تماما با موفقیت خنثی کنیم البته کارهایی است که می توانیم برای نزاع با اثرات پیری انجام دهیم . همینطور چیزهایی است که بایستی انجام‌شان را متوقف کنیم و گذشته از آن بایستی , تاثیرات آن‌ها‌را بر پیری بشناسیم .

با کسب این علم می توانیم سلامت‌مان را بهبود داده و شور بیشتری را تجربه کنیم و معاش مثبت‌تر و راضی ‌کننده‌تری داشته باشیم .

۱ . فشار خون بالا

طبق اعلام راس پیشگیری و در اختیار گرفتن بیماری‌ها , بیشتراز ۷۵ میلیون آمریکایی , فشار خون بالا دارا هستند . فشار خون بالا سبب به ارتقاء ریسک بیماری‌های عروق کرونری , حمله‌ی قلبی و نارسایی قلبی میشود .

یکسری نکته :

وزن اضافی‌تان را کم نمائید

روزمره ۳۰ دقیقه ورزش سبک یا این که معتدل انجام دهید

رژیم غذایی متعادل و تن درستی داشته باشید

مصرف نمک را کاهش دهید

الکل مصرف نکنید

۲ . بیشتر وزن داشتن

محققان دانش کده ادینبورگ , داده ها ژنتیکی بیشتراز ۶۰۰۰۰۰ نفر را از ۲۵ مطالعه در سراسر استرالیا , اروپا و آمریکای شمالی ارزیابی کردند . دانشمندان کشف کردند هر کیلوگرم وزن مازاد تن , ارتفاع قدمت را نسبتاً دو ماه کم می کند . پس سود این که ; صرفا ۲ . ۵ کیلوگرم بیشتر وزن , ۱سال از عمرتان کم می‌کند!

تعدادی نکته :

تست دهید تا در صورتی بیماری پنهانی دارید تشخیص داده شود ( به عنوان مثال اختلالات تیروئید )

برنامه‌ی غذایی ترتیب دهید که مشتمل بر میوه‌ها و سبزی‌های نو , غلات بدون نقص و پروتئین کم چرب باشد

برنامه‌ی ورزشی گزینش نمایید که دلخواه شما باشد . کمپانی در فعالیت‌های بدنی که مورد علاقه‌تان میباشند , شایسته ترین منش برای استمرار ورزش است .

۳ . سیگار کشیدن

در به عبارتی مطالعه‌ای که در دانش کده ادینبورگ انجام شد , معین شد ; کشیدن سیگار سبب ساز به سرطان ریه شده که بزرگ‌ترین تاثیر را در کوتاه کردن ارتفاع قدمت دارااست .

یک پاکت سیگار درطول روز , ۷ سال از عمرتان کم می نماید .

چندین نکته :

از برنامه‌‌های ترک سیگار یاری بگیرید

همت فرمائید تدریجا سیگار را کنار بگذارید

ورزش و مدیتیشن , دو فعالیتی می‌باشند که به شما امداد می نمایند تمایل‌تان به سیگار کمتر شود

۴ . شغل استرس برانگیز

متاسفانه بیشتر ما کاری را که دوست داریم انجام نمی‌دهیم یا این که شغل‌هایی داریم که علاقه‌ای به آن‌ها نداریم . طبق بررسی‌های متفاوت , نارضایتی شغلی چیزی حدود ۷۰ درصد از شاغلین در ایالات متحده را شامل میشود . البته بین عدم رضایت از فعالیت خسته کننده و کینه دوزی مداوم از عمل تفاوت بزرگی موجود هست . سازه به گفته‌ی پژوهشگران هندی , اشخاصی که در شغل ها دشوار و پُر مسئولیت میباشند و از بضاعت یه خرده برای تصمیم گیری برخورداند , در مقایسه با آنهایی که شغل های سبک‌تری دارا هستند , ۱۵ . ۴ درصد بیشتر در معرض مرگ و میرند .

 

یکسری نکته :

کارایی نمائید استرس عمل فعلی‌تان را تعدیل نمایید

در‌صورتی‌که امکانش است فعالیت دیگری پیدا فرمایید

تکنیک‌های آهسته سازی و تنفس عمیق را یاد بگیرید ( این سفارش از تمامی مفیدتر است! )

۵ . بالا بودن کلسترول

DNA شما بر مرحله کلسترول خون‌تان تا حدودی تاثیر دارااست , اگر چه نمی‌توانید ژنتیک‌تان را تغییر‌و تحول دهید البته می توانید با رعایت موارد ذیل , کلسترول خون‌تان را در دست گرفتن نمائید .

چندین نکته :

مصرف فیبر غذایی‌تان را ارتقا بدهید

غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتر مصرف فرمائید

چربی‌های ترانس را از تغذیه‌تان حذف فرمایید

مصرف پروتئین‌تان را بالا ببرید

۶ . زیر بودن مرحله سواد
طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ که در نشریه‌ی PLOS One منتشر شد , مرگ و میر در اثر ذیل بودن مرحله یادگرفتن و سواد , چیزی مساوی سیگاری‌های‌هاست . مشخص و معلوم شد تحصیلات کم , بزرگ‌ترین ریسک فاکتور برای مرگ است .

یک سری نکته :

با امداد مطالعه ذهن خویش را فعال نگه دارید

برنامه‌ای برای تقویت ذهن‌تان در حیث بگیرید

۷٫ نارضایتی

اعتبار سنجی زیست محیطی (EMA)، تجربیات فعلی فرد، رفتارها و خلق و خویش را که در زمان حال و محیط طبیعی‌اش روی می‌دهد بررسی می‌ٰ‌کند. بسیاری از دانشمندان رفتاری می‌گویند EMA، دقیق‌ترین معیار از سلامت روحی و جسمی فرد است. دانشمندان در مطالعه‌ای از EMA برای ارزیابی ۳۸۵۳ فرد ۵۲ تا ۷۹ ساله استفاده کردند. آنهایی که امتیاز «شاد نبودن» را کسب کردند، نرخ مرگ و میرشان ۷٫۳ درصد بود که تقریبا دو برابر نرخ مرگ و میر برای آنهایی است که امتیازهای مثبت‌تری گرفته بودند.

چند نکته:

خودتان یا با کس دیگری بنشینید و در مورد چیزهایی که شادتان می‌‌کند فکر کنید و حرف بزنید

عقایدتان را یادداشت کنید، هر روز سه مورد را بنویسید که بابت آنها می‌توانید شکرگزار باشید.

. به دنبال حامی باشید، به هر صورتی که برای‌تان خوب است

۸٫ عدم مراقبت فردی

واقعیت تلخ این است که بیشتر ما این را خوب می‌دانیم که برای دیگران چه چیزی بهتر است و برای خودمان نسخه‌های چندان خوبی نمی‌پیچیم! حال خوب داشتن و تندرستی موضوعی بینهایت شخصی و فردی است. چند نفر از ما هر روز این سوال را از خود می‌پرسیم که؛ حالت چطور است؟! هر کدام از ما اگر بدون هیچ مانعی به اعماق خود نگاه کنیم می‌توانیم به جواب‌های خوبی برسیم. مسائل و مشکلات زندگی پایان ناپذیرند، پس بهتر است برای حال خوب خودتان جدی‌تر فکر کنید! اگر حال خوبی ندارید، غرور را کنار بگذارید و از یک حرفه‌ای کمک بخواهید. بنشینید، چشم‌ها را ببندید و مدیتیشن کنید، نفس عمیق را فراموش نکنید. و مهمتر از همه، انرژی مثبت جمع کنید!

عادت های روزمره که باعث پیری زودرس در شما می شود

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0)

دیدگاه ها بسته شده اند.